Miten niin muka imettämisellä lähtisi kiloja?

• Viestiketjun aloittaja paskat
  • Ensimmäinen viesti
paskat
Minulla 3 lasta ja jokaista olen imettänyt ja nyt kolmas on 2kk ja imetän edelleen, enkä kyllä yhdestäkään ole laihtunut vaan lihonut kun imetän. Syön ja liikun ihan normaalisti.

"Näin meillä"
En laihtunut grammaakaan kummallakaan kerralla imetysaikoina. Kai söin vain liikaa tai aineenvaihdunta+hormonit jumittivat painon? Kilot karisivat vasta kun imetys loppui.

"vieras"
Ihan sama juttu. Viittä lasta olen imettänyt, lisäksi kyllä saaneet korviketta, kun omaa maitoa ei ole tullut tarpeeksi. Joka ruokailusessio on sisältänyt imetyksen molemmista rinnoista ja päälle korviketta. Koko sessio on kestänyt ajallisestikin pisimmillään kaksikin tuntia... Imettänyt olen jokaista lasta 6-8 kuukautta ja loppuen lopulta mulla paino äitiysloman lopuksi on aina korkeampi kuin edes viimeisilläni raskaana = ) Toki odotusaikana painoni on noussut enimmillään kuusi kiloa. (Onneksi, koska lähtöpainoa onkin ollut jo omasta takaa.) Nyt nuorin lapsi lähenee vuoden ikää ja nyt painoa olen saanut tippumaan kevään aikana. Olen kuitenkin muidenkin kuullut kertovan vastaavaa, että ei me ainoita olla. = )

"minela"
Yksilöllistähän se on. Itselläni lähti paino liikaakin kun imetin, mutta kaveri kertoi että on pakko syödä paljon että maitoa tulee tarpeeksi ja paino lisääntyy, tai ei ainakaan tipu.

"vieras"
Mä laihduin. Tosin ei sitä vielä 2kk kohdalla huomannut. Ehkä vasta kun lapsi oli puoli vuotias ja sen jälkeen. Lisäksi tein päivittäin tunnin vaunulenkkejä reipasta vauhtia kävellen, kun vauva ei muuten nukkunut. Varmaan laihtuminenkin on yksilöllistä, mutta tosiaan söin kuin hevonen ja laihduin silti. Sen jälkeen kiloja onkin salakavalasti alkanut kerääntyä ;)

"harvinainen"
Minulla näin:

laihdun 3kg ensimmäisten 27 raskausviikon aikana

raskaudesta tuli 5kg -> ne jäi synnytys sairaalaan

mielitekoja ei ollut raskauden aikana. Lopetin jopa herkuttelun kun ei tehnyt ollenkaan mieli.

nyt imetän ja kiloja tullut kun herkut ym. on alkaneet taas maistua.

Olen varmaan harvinainen kun tämä menee näin päin :)

672288
Ei imetys laihduta automaattisesti, mutta totta on, että se lisää energiankulutusta ja sehän auttaa laihdutuksessa. "Normaali" liikkuminen ja syöminen on aika laaja käsite... Eikä kevyt, terveellinenkään elämäntapa välttämättä laihduta, voi se myös pitää painon samassa.

Mä en nyt ihan tarkkoja kiloja muista, laihduin tyttöä imettäessäni tosi paljon. Osittaisimetin vajaa 5 kuukautta, tuona aikana paino tippui noin 50 kg:n. Oli noin 65-70 kg tytön syntymän jälkeen. Söin todella paljon tuona aikana, ruokamäärät oli ihan hirmuisia ja jonkin verran herkuttelin. Ja paino vaan laski ja laski, liiaksikin, mutta en mä olis enää enempää pystynyt syömään.
No, kaksosia osittaisimetin jonkun kuukauden. Ei tippunut paino, ei sitten millään. Olin melkoisen pettynyt, varsinkin kun itsellä oli jo tuollainen imetyslaihtumiskokemus! Nyt sitten niitä kilojani karistelen, pojat jo 4 vuotiaita...:LOL:
Tasan ei käy laihtumisonnen lahjat...

Niin, ja unohtui mainita pituus, 168 cm, eli tuo 50 kg oli aika vähän mulle.....

Viimeksi muokattu:
Kilotar
Kaipa se on yksilöllistä. Itse laihduin vuodessa 15 kiloa ja niistä tuli 10 takaisin kun lopetin imettämisen. Että silleen... Kakkosta odotan ja olen viisaampi kun lopetan imettämisen seuraavan kerran ja yritän pitää kilot poissa.

"pulla"
Kaipa se riippuu ihmisestä..
Imettäessä kuluu paljon energiaa ja silloin pitää myös syödä paljon ja ravitsevasti.
Useimmat mun ystävät ja minä itse laihduimme vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, kun ruoka ei maistunut enää samaan tahtiin.
Mä en edes viitsi hirveesti miettiä laihtumista imetyksen aikana. Mulle tärkeempää on, että itse jaksan, maitoa tulee ja voimme hyvin.

EN tosiaankaan laihtunut imettämällä. Itse asiassa paino ei suostunut tippumaan vaikka jopa kerran testasin, että tippuisiko jos haluaisin. No mulle ei kyllä raskaudesta mitään ylimääräistä jäänyt. Painoa neljässä raskaudessa tuli enimmillään 14kiloa ja pienimmillään vähän päälle 6kiloa.

vieras2
Vauva on nyt tas 1kk ja raskauskilot 9kg jäi latokselle. Ensin tuntui että imetys lähtee tiputtamaan painoa kovastikin, mutta nyt paino on jämähtänyt -1kg ennen raskautta painosta. Mikä on ihan jees. Syön reilusti nyt kun tuntuu että mut imetään kuiviin enkä jaksa. Kunhan ei lähde paino nousuun, kun ylimääräistä on kyllä.

Toivon ja rukoilen, että olen se tapaus jolta kilot sitten imetyksen päätyttyä putoavat maagisesti hetkessä.

Toisaalta en osaa rentoutua imettämään kun koko ajan kuumeisesti haluaisin jo ryhtyä laihikselle.

Yhteistyössä