Miten niin ei muka tiedä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
olen kuullut että jos istukka edessä ei potkuja oikein tunne. kai luullut että mahassa kiertää kummallisesti joka päivä.

Ei ihminen ketä ei raskaan ollut tiedä miltä ne oireet tuntuu.
No mulla on itsellä ollut istukka edessä. Potkut tuntui ihan hyvin, mutta sitäkin aiemmin alkoi jokapäiväinen supistelu.

Pitää olla aika outo jos ei huomaa olevansa raskaana. Sellanen tietämättömyys on todellisuuspakoa.
Okei näin vain kuullut,muttei pidä sitten paikkansa.
Joo mä en olisi voinut erehtyä koska mulla lapset potkinut kyllä niin paljon että maha noussu monta senttiä jostain kohtaa.

Mutta uskon että näitä tapauksia ja ne kaikki ei ole mitään mielenterveysongelmaisia

hellsbells
Ei kai tuo nyt ihan mahdottomuus olis ihan (mieleltään) terveelläkin ihmisellä... Esim. mie en olis millään voinu KUUKAUTISTEN perusteella tietää, että olen raskaana, kun menkat tulee muutenkin 3-8 kertaa vuodessa. Vasta kun pahoinvointi alko joskus viikolla 8 niin tajusin alkaa tehdä testiä.
Lihavat ihmiset ei välttämättä huomaa että maha edes kasvaa, ja jos ei ole pahoinvointia tai muita oloja niin mikäs siinä ollessa. Kaverini mahasta ei huomannut että hän on raskaana vielä viimeselläkään viikolla, niin hyvin pläskit sen vauvamahan peittos.
Voisin kuvitella ettei kaikilla, varsinkaan niillä lihavilla aina ne liikkeet niin kovina tunnu. Ihte en ole nyt raskaana enkä niin lihavakaan, mutta suolen toiminta on pirun hurjaa, joskus tuntuu oikeesti siltä että siellä joku möyris. ;)

Niiin... Etten tuommosta nyt ihan mahdottomuutena pitäisi. Terveeltäkään.

Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kuki:
No siis kyllähän normaali nainen tietää. Taitaa nää jotka ei tiedä olla mielenterveyspotilaita.
no minä en ole. tavallinen naimisissa oleva nainen joka sai tietää olevansa raskaana vko:22. eikä ollut edes ensimmäinen lapsi. en lähtis arvostelemaan ennenkä on sattunu omalle kohdalle. mun mielestä viittaa enemmän mielenterveyspotilaaseen jos ei osaa ymmärtää, että elämässä sattuu ja tapahtuu paljon asioita mitä juuri sinä et voi ymmärtää.
Mä kyllä voin ymmärtää juuri johonkin viikolle 25 asti että ei ole tiennyt, mutta en enää sitä että rv 40 tulee ihan yllärinä. Tai sitten mulla on vaan ollut todella paljon liikkuvat vauvat.

No, ihmeellistä on elämä.

Jos sattuu kaikki asiat menemään "sopivasti" niin että on otollinen tilaisuus ettei rakautta huomaa niin miksei voisi tajuta vasta kun synnytys on käynissä? jos vauva ei liiku paljoa, maha ei kasva paljoa (kenties ylipainoa ja siihen päälle vielä sopivalla tavalla kallellaan oleva kohtu ettei maha kasva ulospäin paljoakaan), pistää herkuttelun piikkiin painonnousun, kenties kuukautiset tulee edelleen tai ovat olleet aikaisemmin niin epäsäännölliset ettei niiden puuttuminen sano mitään, ei tule suuremmin raskausajan vaivoja jnejne.
Joissain tilanteissa varmasti on mukana myös kieltämistä, muistan lukeneeni ainakin yhdestä tapauksesta jossa tuleva äiti oli hyvin nuori (alaikäinen taisi olla vielä ) ja sai tietää olevansa raskaana vasta synnytyksen alettua. Tuiollaisessa tilanteessa asian kieltäminen kävisi hyvin järkeen.

Omasta mielestä se on uskottavaa yhden ihmisen kohdalla tasan sen kerran. Kuulin just vkl naisesta, jolla on KOLME lasta, eikä kertaakaan ole tienny ennen synnytystä raskaudesta lainkaan!! Mut eipä hän tiedä yhdenkään lapsen isiäkään.. :whistle:

vieras
Minä tiedän yhden tapauksen, jolle raskaus selvisi muutama päivä ennen synnytystä. Kyseinen ihminen on lihava, siis oikeasti todella lihava ja sen vuoksi maha ei siis oikeastaan kasvanut.

Pari sellaista tiedän, joille on selvinnyt vasta puolessa välissä raskautta, että lasta odottaa, toinen näistä kuvitteli vaivoja vaihdevuosiksi, kun ikääkin oli jo 46 ja pillereitä söi koko ajan, oli pikkanen yllätys, että lasta odottikin.

Omalla kohdalla voin sanoa, että ei ollut pahoinvointia, ei supistuksia eikä juuri muitakaan vaivoja ja lapsikin oli kohdussa varsin rauhallinen tapaus, ei todellakaan heilunut maha puolelta toiselle, kuten monella muulla.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Omasta mielestä se on uskottavaa yhden ihmisen kohdalla tasan sen kerran. Kuulin just vkl naisesta, jolla on KOLME lasta, eikä kertaakaan ole tienny ennen synnytystä raskaudesta lainkaan!! Mut eipä hän tiedä yhdenkään lapsen isiäkään.. :whistle:
Ei ilmeisesti ole halukas käyttämään ehkäisyä?

Onko hän ns. normaaliälyinen, vai saisiko näin kysyä?

Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
taitaapi koko nainen olla hiukan hukassa... :D

no kans tiän yhen naisen josta ei ulkosesti ois huomannu kyllä lihavuuden takia raskautta... mut luulempa et jokkut kuitenki tietää itse raskaudesta (toivoo ettei muut huomaa) muttei ehkä kehdata kertoa muille jos lapsi on vaikka vahinko tjn. sit tekosyynä "et en mää tienny et oon paksuna".

Yhteistyössä