Miten näin pitkäksi voi venyä??

Kaverillani oli laskettu n.2vk sitte,viime sunnuntaina meni sairaalaan ja maanantaina käynnistivät jonku emätinruiskun avulla ja sormelle oli auki,nyt tänää ku soitin sille ni tippa oli laitettu ja sano et supistuksia on ollu ja siltiki sormelle vaan auki ja kohdunkaulakanava oli hävinny,mut jos nyt ei tämän yön aikana rupia syntyy ni leikkaavat pois varmaan huomenna ku lääkäri oli sanonu et pitemmäksi ei enää venytetä.. :whistle:
 
suurperheellinen
Riippuu ihan sairaalasta ja siitä miten äiti ja vauva voi että kauan antavat mennä yli =) .Olis kiva kuulla syntykö kaverisi vauva ittestään vai menikö leikkaukseksi?
 
Joo,turhaan täälä huolehin oli poika tullu keisarileikkauksella ja sen takii oli leikattu ku ensin oli ruennu aukeen paikat ja sit parin tunnin päästä menee takas kiinni.Miten sillee voi käyä??Oli tuskat ollu valtavat,poika oli painanu 3460g ja pituutta eivät kuulemma enää mittää ku on syntyny.Huomen näkis pikku prinssin.. :wave: ja vauva kuume nousee siitä sit itellä.. :p
 
suurperheellinen
Käsittääkseni tuo geeli mitä ilm.ovat käyttäneet ystäväsi synnytyksen "käynnistykseen" on pehmeämpi tapa kuin esim.oksitosiini..johtuiskohan siitä ettei pikkuherra sitten hoksannutkaan tulla?Mutta pääasia että hyvin voivat kumpikin ;) !
 
Ei vauvan syntymistä voi ikuisuuksiin odotella. Tiedetään, että vko 42 jälkeen istukka alkaa vanhenemaan eli ei toimi täysillä ja siitähän on haittaa sikiölle. Se ei saa kunnolla ravinteita, happea... Toisekseen, sikiöhän kasvaa koko ajan, vois olla hankala alatiesynnytys, jos lapsi pääsis 5 kiloseks. Lapselle on turvallisempi tuo suunniteltu sektio, jos synnytys ei käynnisty lääkkeistä jne, huolimatta.
 
Vauvalla on se oma syntymähetkensä. En ymmärrä miks ei voida odottaa jos äidin ja lapsen tila on ihan ok. Tiedän tapauksia joissa la on mennyt kolmella viikolla yli ja silti on odotettu että lapsi tulee itse ulos. Ei se sinne masuun jää. Ja tuossa näkee sen että jos ei oo vauvan aika syntyä niin ei se käynnistäminenkään auta. Käynnistäminen aiheuttaa monesti pahemmat kivut.

Mun hyvä ystävä synnytti ennen joulua 5 kiloisen pojan. Kaikki sujui hyvin vaikka la oli ylitetty jo vähän reilulla kolmella viikolla.
 
Äippä-77
Minulla ensimmäisen kanssa rv oli 42+6 kun tyttö vihdoin syntyi. Viiiko kypsyteltiin ja viimeinen päivä yritettiin tipan kanssa. Ulos ei vaan tullut muuten kuin leikkaamalla. Mutta kyllä ainakin TAYS:ssa viimeiseen asti yritetään alatie synnytystä, minun kokemukseni mukaan.
 

Yhteistyössä