A
aamu-uninen perhe.
Vieras
Herättelen 2,5v lastamme aamuisin ja myös päikkäreiden jälkeen, jotta ei nukkuisi liian pitkään. Onko tämä oikein? Miten saisin aikaistettua rytmiämme? Herättelykään ei kyllä usein auta, sillä lapsi vetää vaan uudelleen peitoon korviin ja on kiukkuinen. Olen ollut kuitenkin nyt niin tyytyväinen siihen että lapsemme on ekaa kertaa elämässään alkanut nukkumaan enimmäkseen heräämättä öisin. Tämä ei kuitenkaan ole paljoa aamuheräämistä muutanut - useimmiten noustaa vasta klo8:30. Päikkärit ovat siirtyneet aina vain myöhemmäksi ja useimmiten lapsi ottaa ne vasta klo14:30 eteenpäin. Ja niin yöunet alkavat vasta tosi myöhään...klo22 jälkeen. Ei lasta pysty väkisin aikasemmin nukuttamaan.
Tämä kaikki on ollut ihan ok, ja meidän perheelle sopivaa, kun kerran olen vielä kotona. Mutta mitäs sitten kun lapsi menee päiväkotiin? Viekö kukaan lasta päiväkotiin vasta klo9:00? Miehenikään ei kyllä koskaan pidä mitään kiirettä töihin menoon...
Mistä sitten tietää että päikkärit olisi aika jättää pois? Lapsemme kuitenkin nukahdettuaan ottaa vielä pitkät unet ja tykkää siitä (kunnes herättelen).
Mitä jos antaisin lapsen nukkua niin pitkään kuin haluaa? Menisi varmaan lopulta vasta klo24 jälkeen nukkumaan.
Tämä kaikki on ollut ihan ok, ja meidän perheelle sopivaa, kun kerran olen vielä kotona. Mutta mitäs sitten kun lapsi menee päiväkotiin? Viekö kukaan lasta päiväkotiin vasta klo9:00? Miehenikään ei kyllä koskaan pidä mitään kiirettä töihin menoon...
Mistä sitten tietää että päikkärit olisi aika jättää pois? Lapsemme kuitenkin nukahdettuaan ottaa vielä pitkät unet ja tykkää siitä (kunnes herättelen).
Mitä jos antaisin lapsen nukkua niin pitkään kuin haluaa? Menisi varmaan lopulta vasta klo24 jälkeen nukkumaan.