Miten musta tuntuu ettei nuo meijän pojat arvosta yhtään mitään...paska olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Meillä kun mies on nyt ollut ja tulee olemaan vkl paljon pois harrastuksensa takia,niin minä oon sitten koittanut keksiä jotain tekemistä meille..

Viime vkl käytiin syömässä rossossa terassilla ja nyt äskön oltiin lähtöä tekemässä ravintolalaivaan limulle.

Itekkin ehkä haluaisin jotain tekemistä..myönnän.

Pojat ihan innoissaan oli lähössä kunnes taas vähän ennen lähtöä ihme kilarit toiselle siitä että pyysin että mentäis vaihtaan vielä sen housut kun olivat ihan likaiset,huomasin vasta ulos päästyämme. ja toinen kiukutteli siinä samassa muuten vaan kai jostain,pyörä lenteli pitkin pihaa ja niin edelleen..

Ei me broidin kanssa ainakaan kehattu pienenä mistään tosiaan kiukutella jos jotain kivaa oli tiedossa :o

Tultiin sitten takasin sisälle ja komensin molemmat huoneisiinsa miettimään,eikä lähetty mihkään.

Mä en niinkun jaksa enään näitä vkl noitten kanssa :'(

Pistin miehelle viestin kun hänen pitäis tänään illalla tulla,että mihin aikaan on tulossa...mun tekis mieli lähteä samantien johonkin tosta ovesta kun se tulee :kieh:

minkä ikäisiä sun lapset on?
itse en kyllä jaksais, jos miehellä olis sellainen harrastus, että ois sen takia viikonloppuja pois. musta se ois epäreilua, että mun pitäis yksin hoitaa lapset vkonloppuna, en jaksa yksin viikollakaan, vaikka olen kotiäitinä.

Alkuperäinen kirjoittaja allapollo:
minkä ikäisiä sun lapset on?
itse en kyllä jaksais, jos miehellä olis sellainen harrastus, että ois sen takia viikonloppuja pois. musta se ois epäreilua, että mun pitäis yksin hoitaa lapset vkonloppuna, en jaksa yksin viikollakaan, vaikka olen kotiäitinä.

Pojat on jo pian 9 ja reilu 7 vuotiaat,että isojahan nuo jo.Mä olen miehelle luvannut että voi mennä harrastuksiinsa,en mä rupee nyt vinkumaan etten jaksakkaan,sille siis.Teille täällä mä voin kyllä vikistä :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja höppä:
onko toi ohjelma pojille uusi juttu? meidän poika reagoi just tollalailla ku sitä jännittää johonki lähtö.

Mikä ohjelma?Tuo limulla käynti vai miehen harrastus?Kummatkaan ei ole uusia juttuja,ollaan viikollakin toisinaan keskenämme miehen työn takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ne alkaa irtaantua susta =) Teepä ens viikonloppuna toisinpäin eli kysy pojilta, mitä he haluaisivat tehdä.

Sitäkö tää on.Ne ei halua enään viettää mun kanssa aikaa :o ei voi olla,mä en suostu siihen :kieh:

Kun niiltä kysyy ne toivoo kyllä tällaisia juttuja.Tosin kaippa ne kaikkein mieluiten jäis kotiin pelaamaan pleikkarilla ja tietsikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Sitäkö tää on.Ne ei halua enään viettää mun kanssa aikaa :o ei voi olla,mä en suostu siihen :kieh:

Kun niiltä kysyy ne toivoo kyllä tällaisia juttuja.Tosin kaippa ne kaikkein mieluiten jäis kotiin pelaamaan pleikkarilla ja tietsikalla.
Mä en ole enää vuosiin saanut tuota kollia lähtemään mukaani muuksi kuin kantoavuksi :D Ala-asteella Linnanmäet yms oli ok, mutta muuten "mutsi saa olla sellanen taustahenkilö" :laugh:

Nykyään on niin arkista ja tavallista ravintolat ja limulla käynnit, ettei lapset enää sen takia ole kiukuttelematta, jos kiukuttaa. Meillä ainakin, jos sanoo, että mennäänkin tänään syömään mäkkäriin, niin lapset sanoo, että voi plääh! :|
Jos veisitkin heidät välillä metsään "käpylehmiä etsimään", tekiskö se vaikutuksen ja laittais lapset hiljaisiksi ja tappelemattomiksi?
Vielä kiinnostaa, mikä se sun miehen harrastus on?

Nykyään on niin arkista ja tavallista ravintolat ja limulla käynnit, ettei lapset enää sen takia ole kiukuttelematta, jos kiukuttaa. Meillä ainakin, jos sanoo, että mennäänkin tänään syömään mäkkäriin, niin lapset sanoo, että voi plääh! :|
Jos veisitkin heidät välillä metsään "käpylehmiä etsimään", tekiskö se vaikutuksen ja laittais lapset hiljaisiksi ja tappelemattomiksi?
just meinasin alkaa kirjoittamaan, mutta tässähän tää on kirjoitettuna

mun mielestä nykyään lapset saa paljo enemmän nii siit sit johtuu ettei ne sillee arvosta sellasia juttuja mitä me ite lapsena pidettiin hienoina juttuina... täällä meillä poikien kans ihan sama juttu... keksii mitä "hienoo" vaan, kaikki ei ole tyytyväisiä kuitenkaan :(

Mies ajaa moottripyörällä kilpaa tai jotain sellaista,kisoja se kiertää sen pyöränsä kanssa.Viime vkl oli vaasassa päin ja nyt ahvenistolla jne..

Olen ehdottanut piknikkiäkin ja vaikka mitä.

Kyllä niitä eniten kiinnostaa kaverit ja palaamiset ym.ihan selkeesti,ikävä kyllä,niinkuin keittis totesi,mä taidan jäädä kohta taustahenkilöks kanssa.

Oon mä sitä uumoillutkin jo jonkin aikaa että ehkä ne ei enään äiskän kanssa halua pääsääntöisesti viettää viikonloppujaan:)

No,mä olen yksin sitten.Tai lähen terassilla käymään kohta jonkun kaverin kanssa..

Kyllä niitä eniten kiinnostaa kaverit ja palaamiset ym.ihan selkeesti,ikävä kyllä,niinkuin keittis totesi,mä taidan jäädä kohta taustahenkilöks kanssa.

Oon mä sitä uumoillutkin jo jonkin aikaa että ehkä ne ei enään äiskän kanssa halua pääsääntöisesti viettää viikonloppujaan:)
.
Asian voi ajatella positiivisestikin. Musta on ollut pääsääntöisesti ihan mukavaa, että lapseni eivät ole enää tarvinneet mua joka asiaan. Uskoisin, että likankin kotoa muuttaminen olisi ollut mulle paljon kovempoi paikka, jos oltaisiin oltu kovin tiiviisti yhdessä. Yhdessähän me toki oltiin ja paljon, kun likka vielä asui kotona. En oikein osaa sitä selkeästi selittää, mutta joku sellainen äidistä irtautuminen alkoi tapahtua jo heti oppivelvollisuuden alettua. Äiti ei ollut enää se maailman napa, mutta maailman napa silloin, kun kaikki meni pieleen. Kavereiden merkitys korostui ja niin mun mielestä pitää ollakin. Ne kaverit kun ovat todennäköisemmin lasteni elämässä mukana pidempään kuin minä.

Voit kyllä järkätä lapsillesi edelleenkin kaikkea kivaa. Ota vaan ne lasten kaverit siihen kivaan mukaan. En muista, oliko esim johonkin värikuula-ammuntaan ikärajaa, mutta jos ei ole, mites olisi yksi lauantai stadissa kera poikien ja yhden tai kahden kaverin kanssa? Voit myös järkätä peli-iltoja teillä kotona. Uskomattoman moni tuon ikäinen pitää lautapeleistä, jos vaan on sopiva poppoo pelaamassa. Ja odotapa vielä muutama vuosi.... ja lue sillä aikaa keittokirjoja... sillä pian teillä - jos vain sallit - vilisee lauma nälkäisiä poikia, jotka arvostavat suuresti sitä, mitä olet heille pöperöä valmistanut :D Tämä "taustalla olo" ei läheskään aina ole epämukavaa, pikemminkin päinvastoin. Kiva katsoa noita nuoria, kun ne viikonloppu toisensa jälkeen mielellään istuvat meillä iltaa. Junnun yksi kaveri aina lähteissään huikkaa mulle, onks roskapusseja ulos vietävänä :heart:

niin, ajattele asian mukavaa puolta, kohta ne pärjää jo itsekseen ja äiti voi hipsiä terasille parille kaljalle =) =)
Kyllä äiti varmaan vielä kesällä kelpaa uimarannalle kuljettajaksi (jos automatkan päässä ranta, siis...) ja lyöpäs vielä pojat ällikällä ja vie museoon tai taidemuseoon! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

.
Asian voi ajatella positiivisestikin. Musta on ollut pääsääntöisesti ihan mukavaa, että lapseni eivät ole enää tarvinneet mua joka asiaan. Uskoisin, että likankin kotoa muuttaminen olisi ollut mulle paljon kovempoi paikka, jos oltaisiin oltu kovin tiiviisti yhdessä. Yhdessähän me toki oltiin ja paljon, kun likka vielä asui kotona. En oikein osaa sitä selkeästi selittää, mutta joku sellainen äidistä irtautuminen alkoi tapahtua jo heti oppivelvollisuuden alettua. Äiti ei ollut enää se maailman napa, mutta maailman napa silloin, kun kaikki meni pieleen. Kavereiden merkitys korostui ja niin mun mielestä pitää ollakin. Ne kaverit kun ovat todennäköisemmin lasteni elämässä mukana pidempään kuin minä.

Voit kyllä järkätä lapsillesi edelleenkin kaikkea kivaa. Ota vaan ne lasten kaverit siihen kivaan mukaan. En muista, oliko esim johonkin värikuula-ammuntaan ikärajaa, mutta jos ei ole, mites olisi yksi lauantai stadissa kera poikien ja yhden tai kahden kaverin kanssa? Voit myös järkätä peli-iltoja teillä kotona. Uskomattoman moni tuon ikäinen pitää lautapeleistä, jos vaan on sopiva poppoo pelaamassa. Ja odotapa vielä muutama vuosi.... ja lue sillä aikaa keittokirjoja... sillä pian teillä - jos vain sallit - vilisee lauma nälkäisiä poikia, jotka arvostavat suuresti sitä, mitä olet heille pöperöä valmistanut :D Tämä "taustalla olo" ei läheskään aina ole epämukavaa, pikemminkin päinvastoin. Kiva katsoa noita nuoria, kun ne viikonloppu toisensa jälkeen mielellään istuvat meillä iltaa. Junnun yksi kaveri aina lähteissään huikkaa mulle, onks roskapusseja ulos vietävänä :heart:

Hassu juttu kyllä kun olen pitkään odottanut aikaa jolloin saan olla vähän itsekseni ja vapaammin,mutta nyt kun sitä sais olla,täytyy valittaa:)

Mä tuossa jo suunnittelin että mä haen kaupasta grillattavaa ja pistän grillibileet tonne takapihalle pystyyn,katotaan ilmestyykö sinne poikia kavereineen.

Meillä on kanssa aina tykännyt poitsujen kaverit majailla.Tänäänkin kun tulin töistä (olen lauantaisin 3 tuntia töissä minkä pojat on keskenään) niin meillä olikin kahden sijasta kuusi poikaa pelailemassa:)

Toi värikuulajuttukin olis kiva,todella hyvä idea,eihän mun tarvitse täällä kotikunnilla viikonloppuja nysvätä,mulla on autokin!

Mun tarvii ottaa selvää tosta värikuulajutusta,kiitos vinkistä :hug:

niin, ajattele asian mukavaa puolta, kohta ne pärjää jo itsekseen ja äiti voi hipsiä terasille parille kaljalle =) =)
Kyllä äiti varmaan vielä kesällä kelpaa uimarannalle kuljettajaksi (jos automatkan päässä ranta, siis...) ja lyöpäs vielä pojat ällikällä ja vie museoon tai taidemuseoon! :D

Juups,kyllä ne täällä menis keskenään vaikka yhen siiderin kävisin terassilla ottamassa,tästä ei lähimmälle terassille polje kun muutaman minuutin:)

Uimaranta on 100m päässä,että sinne ei taida kuskia tarvita :D

Hö, tuntuupa hullulta ettei nykyaikana arvosteta ees mäkkäriä.. mun lapsuudessani se oli aina juhlan paikka. Ja kieltämättä se on vieläkin, kun ei siellä niin usein käydä:) Samoin on kyllä kaikki muutkin ravintolakäynnit, kun ei tuota rahaa oo siellä jatkuvasti juosta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie--:
Hö, tuntuupa hullulta ettei nykyaikana arvosteta ees mäkkäriä.. mun lapsuudessani se oli aina juhlan paikka. Ja kieltämättä se on vieläkin, kun ei siellä niin usein käydä:) Samoin on kyllä kaikki muutkin ravintolakäynnit, kun ei tuota rahaa oo siellä jatkuvasti juosta.
Mä jouduin just viikolla pyytämään, että junnu kävisi mäkkärissä syömässä. Halusin nimittäin niitä kokislaseja, jotka tulee kaupanpäällisiksi :D

Minäkin oon tällä kotona yksin 7 ja 9-vuotiaiden poikien kanssa, kun mies on harrastamassa koko viikonlopun =) Toistaseks on mennyt ihan leppoisasti, vaikka vähän samaa "vikaa" on meidänkin pojissa, mitä ap kertoa. Tuntuu välillä, ettei mitään arkisia juttuja arvosteta ja kaikki normaali on niiden mielestä ihan pliisua. Välillä ne kyllä yllättääkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minäkin oon tällä kotona yksin 7 ja 9-vuotiaiden poikien kanssa, kun mies on harrastamassa koko viikonlopun =) Toistaseks on mennyt ihan leppoisasti, vaikka vähän samaa "vikaa" on meidänkin pojissa, mitä ap kertoa. Tuntuu välillä, ettei mitään arkisia juttuja arvosteta ja kaikki normaali on niiden mielestä ihan pliisua. Välillä ne kyllä yllättääkin :D

Kohtalotoveri,ihanaa:)

=) Mies äsken soitteli ja sillä kuulosti olevan niin hauskaa, että taitaa näitä viikonloppuja tulla mulle enemmänkin. Huvitti, kun toisen äänestä ihan kuulu miten se on intopiukkana ja nauttii :D

Alkuperäinen kirjoittaja äippäx2:
Mitäs pojat on isänsä harrastuksesta mieltä? Jos haluaisivat hänen matkaan ja sitä sulle kiukuttelevat, kun eivät pääse?

Kyllä ne tietää etteivät voi mukaan mennä,isompana sitten.Voi olla että mä saan niskaani niiden harmin kun iskä pois.

=) Mies äsken soitteli ja sillä kuulosti olevan niin hauskaa, että taitaa näitä viikonloppuja tulla mulle enemmänkin. Huvitti, kun toisen äänestä ihan kuulu miten se on intopiukkana ja nauttii :D

Siis kuulostaa ihan mun mieheltä..hmmm..onkohan meillä sama ukko? :laugh: Älä vaan sano että sekin harrastaa noita moottoripyöräjuttuja?

Lisään vielä että hauska kattoa kun meillä mies ihan hermona ja jännitti näitä ekoja ajovkl:)

Alkuperäinen kirjoittaja äippäx2:
Mitäs pojat on isänsä harrastuksesta mieltä? Jos haluaisivat hänen matkaan ja sitä sulle kiukuttelevat, kun eivät pääse?

Kyllä ne tietää etteivät voi mukaan mennä,isompana sitten.Voi olla että mä saan niskaani niiden harmin kun iskä pois.

Mä uskon, että tästä kyse enemmänkin kuin siitä, ettei arvosteta mitään tai ketään.

Kyllähän se harrastus on myös lasten ajasta pois ja varmaan haluaisivat iskän kanssa viettää aikaa viikonloppuisin.

Voisitteko lähteä reissuun mukaan koko porukalla?

Yhteistyössä