Miten mun pitäs suhtautua avopuolisoni exään joka laittaa tällasta viestiä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mikko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mikko"

Vieras
Naispuoleinen Avopuolisoni on jättänyt exänsä 3vuotta sitten. Ollaan 2 vuotta asuttu yhessä mut tänään sain selville, että hänen exä oli laittanut viestiä viikonloppu yönä selvinpäin ollessaan kuinka hän ikävöi avopuolisoani. Avokkini vastasi heti aamulla viestiin sivuttaen ikävöinti viestin kyselemällä muuten kuulumisia. Lopulta tämä exä oli ehdottanut kahville menoa naiselleni johon hän vastasi "niin :)"
Kuulemma se ei ole mikään uhka mut sanoin että se vois poistaa hänet facebookista ja estää Whatsappi palvelusta puhelimesta koska ei mun tarvi tommosta tyyppiä hyväksyä avokkini kaveriksi. Tuli hirvee tappelu eikä hän suostu poistamaan tätä mistään koska mä en saa pakottaa semmoseen. Itsekkin poistin ex vaimoni jo 2vuotta sitten jokapaikasta joten en ole kohtuuton. Kaveruuden voisin hyväksyä mut en tollasta jolla on tunteita ja yrittää iskettää.. Pyytelee kahville ja auton kyytiin jne... Avokkini ei kuulemma halua olla tyly exälleen mutta vakuuttelee ettei mun tarvi olla huolissaan koska ei halua sitä. Sanoin että valitsee minut tai sen et mä en jaksa tollasia viestejä enään lukea ja lähdin ovet paukkuen koska mä en kuulemma voi vaatia tollasta???

Minusta avovaimosi on nyt itsekäs.Selvästi hän nyt nauttii kahden miehen ihailusta, mutta kyllä hänen olisi valittava jompikumpi.

Itse olin entisen aviomieheni kanssa kaveriväleissä, mutta kun hän alkoi kertoa ikävöivänsä minua, katkaisin välit.

Eivät ne ole nähneet exän kanssa eron jälkeen mutta olen antanut heidän olla kavereina ja kirjotella toisilleen. Asuu eri kaupungissakin mutta vain 50km päässä. Tähän asti vakuutellut ettei tällä exällä ole tunteita enää avopuolisooni mutta näemmä on viellä 3vuoden jälkeenkin. Vaikkei mitään ole tapahtunu mut ärsyttää tollaset ikävöinti viestit ja kahville kutsut. Antasitteko itse puolisonne kaveerata tollasen kans? Mistäpä minä tiedän vaikka jokupäivä kahville lähtisivätkin.

perusteena se että miehellä on selvästikin tunteita puolisoasi kohtaan. kyllä tämän pitäisi riittää. ja puolisosi tulisi ymmärtää? leikikkää ajatusleikkiä jos tilanne olisi toisin päin?

eikö se riitä syyksi että jos sulla on paha olo asiasta? jos eksä ei merkitse mitään ja sua rakastaa niin eikö vois sen perusteella päästää sut tuskistaan ja olla tapaamatta miestä, jos ei kerta merkitse mitään?

Kaveruus exän kanssa voi olla ok, mutta jos toisella on vielä tunteita, yhteydenpito pitää lopettaa. Ei parisuhteessa oteta vastaan mitään ikävöinti- ja rakkausjuttuja muilta kuin sen hetkiseltä kumppanilta. Sitä paitsi jos haluaa sille exälleen vilpittömästi hyvää, olisi armollisempaa vain lopettaa yhteydenpito, koska sellainen vain ruokkii niitä tunteita ja saattaa herättää jotain toivoa yhteenpaluusta jne. Lopettaisi yhteydenpidon niin toinen ymmärtäisi lopettaa tällaiset haaveilut ja jatkaa elämäänsä.

Mä käskisin valita, katkaiseeko välit minuun vai exäänsä.

...[QUOTE="vieras";29153742]Kaveruus exän kanssa voi olla ok, mutta jos toisella on vielä tunteita, yhteydenpito pitää lopettaa. Ei parisuhteessa oteta vastaan mitään ikävöinti- ja rakkausjuttuja muilta kuin sen hetkiseltä kumppanilta. Sitä paitsi jos haluaa sille exälleen vilpittömästi hyvää, olisi armollisempaa vain lopettaa yhteydenpito, koska sellainen vain ruokkii niitä tunteita ja saattaa herättää jotain toivoa yhteenpaluusta jne. Lopettaisi yhteydenpidon niin toinen ymmärtäisi lopettaa tällaiset haaveilut ja jatkaa elämäänsä.

Mä käskisin valita, katkaiseeko välit minuun vai exäänsä.[/QUOTE]

Mikko Porvoosta päivää?

"koska ei mun tarvi tommosta tyyppiä hyväksyä avokkini kaveriksi."

Sinä oikeasti koet olevasi hyväksyjän korkealla valtaistuimella aikuisen ihmisen kavereista päättäen?

Joo, ei oo pakko tykätä, ei todellakaan, siinä olet oikeassa. Mutta että olet vaatimassa kumppaniltasi toisen ihmisen poistamista kaikista mahdollisista tiedoista? Ei sitten riittänyt, että olisit kertonut, ettet tykkää, ja sitä myöten olis avokkisi saanut pitää korkeintaan kohteliaan pitkän etäisyyden päässä, _omasta halustaan_ ? Olisi mahdollisesti jopa poistanut kokonaan jos olisit sanonut että tämä on sulle todella tärkeä asia (ja näitä sitten ei saa olla joka viikko uutta pukaten).

Jos olisin samassa tilanteessa, en todellakaan käskystä poistelis mitään, ja jättäisin poistamatta siinäkin tapauksessa että olisin ajatellut alunperin niin itse tehdäkin. Ei pelkästä lapsellisuudesta, vaan siksi ettei kenenkään tarvi luulla että alkaa minua komennella. Neuvotella voi, ja voin helposti ottaa toisen tunteet huomioon, mutta minua ei käsketä. Koirat hankitaan erikseen.

Vähän pistää ärsyttämään ihmiset, jotka sanovat itse tehneensä pyytämänsä asian, ja väittävät siksi etteivät ole kohtuuttomia. Väärin. Sitten kun olet tehnyt täysin vastoin tahtoasi pelkästään kumppanisi vaatimuksesta jotain mitä et halunnut (esim. myynyt auton ja vaihtanut sen pyörään, huonona esimerkkinä), silloin et ole kohtuuton.

Saa sua ärsyttää, ei todellakaan tarvi tykätä. Mut oiskohan voinu jotenkin toisin tätä asiaa lähestyä?

Ihan sama asia kävi mielessä et antaa vaan toiveita yhteenpaluusta kun on yhteyksissä ja toinen roikkuu vaan vuoskaudet toisessa. Ei tee varmasti hyvää exällekkään.

Mun tehtävä ei varmaan ole käydä kovistelemassa tätä exää et jättää mun nykysen rauhaan paitsi jos ei uskos avokkiani... mun puolesta saa valita kumman haluaa

Niin avokkini sanoi myös et häntä ei voi käskeä ja täällä joku muukin on sitä mieltä että en voi tollasta vaatia. Tälläsiä ihmisiä kutsutaan myös sinkuiksi jotka on niin itsekkäitä eikä osaa ottaa huomioon toisen tunteita.
Ei kiinnosta olla varpaillaan jonku exän takia. Mihin se tarvii tätä exää? En minäkään tarvitse ikävöiviä exiä ja jos nykyistäni häiritsee exät jotka flirttaa ja ehdottelee ja käskee valitsemaan heidän väliltään niin ei tarvitse kauaa miettiä poistanko kavereista vai en ! En riskeetais suhdettani alkamalla vastaan väittämään koska olisin sinkku varmasti hyvin äkkiä.

[QUOTE="mikko";29153874]Niin avokkini sanoi myös et häntä ei voi käskeä ja täällä joku muukin on sitä mieltä että en voi tollasta vaatia.[/QUOTE]

Et voikaan aikuisen ihmisen puolesta päättää, keneen pitää yhteyttä ja keneen ei, mutta voit omalta osaltasi määrätä, millaista kohtelua siedät. Jos avopuolisosi ei tunnu välittävän sun tunteistasi, mutta varoo loukkaamasta exäänsä, kertoo aika paljon hänen arvomaailmastaan. Sinä et taida olla ykkösenä. Joko hyväksyt yhteydenpidon tai lähdet kävelemään.

Ja eniten ihmetyttää et jos joku yöllä laittaa ikävöintiviestä miks siihen pitää heti aamul vastata ? Eikö olis voinu olla vastaamatta mitään? Vastannu vaikka joskus toiste kun juttelee muita normaaleja asioita. Näin olis tajunnu ettei toista kiinnosta...

[QUOTE="mikko";29153874]Niin avokkini sanoi myös et häntä ei voi käskeä ja täällä joku muukin on sitä mieltä että en voi tollasta vaatia. Tälläsiä ihmisiä kutsutaan myös sinkuiksi jotka on niin itsekkäitä eikä osaa ottaa huomioon toisen tunteita.
Ei kiinnosta olla varpaillaan jonku exän takia. Mihin se tarvii tätä exää? En minäkään tarvitse ikävöiviä exiä ja jos nykyistäni häiritsee exät jotka flirttaa ja ehdottelee ja käskee valitsemaan heidän väliltään niin ei tarvitse kauaa miettiä poistanko kavereista vai en ! En riskeetais suhdettani alkamalla vastaan väittämään koska olisin sinkku varmasti hyvin äkkiä.[/QUOTE]

Tunnut hyvin epävarmalta ihmiseltä.. Meinaatko jos avokkisi katkaisee yhteydet niin sen jälkeen hän rakastaa sua enemmän?
Luultavasti et ole varma miten hyvin hän on sinuun sitoutunut ja yrität pitää hänet luonasi katkomalla kaikki hänen ihmiskontaktit toisiin miehiin, aloittaen tietenkin exästä koska jo itse epäilet että jos kuitenkin avokkisi rakastaa exäänsä sua enempi?

Voin sanoa että ei toimi pitemmän päälle. Mitä seuraavaksi? Alat stalkkaamaan hänen puhelintaan, kannettavaa/tablettia/tietokonetta, kyselet koko ajan missä hän on ja mitä tekee? Seuraavaksi alat varjostamaan häntä jos kuitenkin on jonkun äijän kainalossa.

Olet nyt vain epävarma itsestäsi, olen huomannut että naiset ei pitemmän päälle jaksa katella liian mustasukkaista ukkoa koska haluavat sen oman elämänsäkin. Teet mitä teet niin jos avokistasi siltä tuntuu niin palaa exänsä luo tai tapaa jonkun muun miehen. Kaikki tuollainen kiihdyttää prosessia.

Ei ole tarkotus stalkata ja rajottaa liikkumisia. Jos olisin epävarma niin miks olen antanut heidän olla 3vuotta yhteyksissä ja hänellä on kaikki exät facebookissa. Miksei voinut alunperin rehellisesti kertoa että exä kirjottelee tollasia. Ei ole tarvinut olla koskaan mustasukkainen edellisten kanssa eikä stalkata heitä.

Yhteistyössä