Miten muka jollakin ei ole omaa pesukonetta ja autoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olisin saanut ajokortin, en halunnut. Miksi hankkisin ajokortin nyt, kun autoa ei lähivuosikymmeninä, jos hyvin käy, tulla hankkimaan. Julkiset kulkee ja tarvittaessa voidaan vuokrata auto. Halvemmaks tulee.

Hankin ajokortin siinä vaiheessa, kun lapsilukumäärä ylittää viisi. Jos se tulee tapahtumaan, tarvitaan kaksi autoa.

Meillä molemmilla palkka viiden tonnin hujakoilla, mutta silti emme omista kumpaakaan. Taloyhtiössä on hyvä kone, joten turha omaan kylppäriin konetta ostaa tilaa viemään. Ja asumme helsingissä hyvien ratikka/bussireittien varrella, joten autoa ei tarvitse kun pidemmille matkoille, ja silloin on helpompi vuokrata auto tai käyttää taksia.

Ei autoa, ei pesukonetta. Asutaan kaupungin keskustassa. työpaikat ja päiväkoti+koulua lähellä, sukulaiset asuu samassa kaupungissa jne. Emme tarvitse autoa kuin joskus pidemmille reissuille ja silloin lainaamme esim. vanhemmilta autoa tai vuokraamme vuokraamosta.

Taloyhtiössö pesutupa ja olemme melkeinpä ainoat jotka sitä käyttää eli hyvin saa siellä hoidettua pyykkihommat eikä tule itselle sähkölaskua pyykinpesusta. =)

Vaikka vähän provolta vaikuttaakin niin vastaampa.
Laitoin auton pois koska en sitä kesäaikaan tarvinnut. Ei ollut rahan kanssa mitään tekemistä.
Pesukonetta ei ollut koska olin vastikään eronnut eikä heti tullut mieleen hankkia kun talossa oli hyvä pesutupa ja kuivaushuone. Nyt mietin pitäisikö se heivata kun vie tilaa ja taloyhtiön koneessa pesee nopeammin isomman määrän. Mutta jumppakuteitten takia muutin mielen, en kehtaa viedä iltamyöhällä niitä joka päivä pesuun ja kuivumaan.

Ei ole autoa, pesukone on.

Tässä kerrostalossa ei ole mitään pesulaa, jossa pestä vaatteet eli pesukone on pakko olla. Tai siis itse en enää suostu asumaan ilman pesukonetta, yhteen aikaan pesin 5 kk vaatteet itse ja oli kyllä todella raskasta.

Autoa ei ole, koska siihen ei olisi tällä hetkellä varaa eikä tarvetta. Tässä on kaupat ihan vieressä ja helppo liikkua muuten kuin omalla autolla. Lisäksi tässä kerrostalossa on vain muutamia maksullisia autopaikkoja, niitä ei riitä kuin osalle asukkaista ja maksavat muistaakseni aika paljon, olikohan noin 70 €/kk. En edes tiedä missä ne parkkipaikat on.

Mutta jos joskus saan lapsen, niin silloin asutaan luultavasti syrjäisemmällä sijainnilla, niin silloin on varmaan minunkin pakko hankkia ajokortti ja oma auto. Kokonaan autottomassa taloudessa en suostuisi asumaan kuin pakon edessä. Mielestäni miehellä kuuluu olla ajokortti ja auto, että päästään lähtemään milloin vain jonnekin jos on pakko tai on halua lähteä.

Ajokorttia en ole koskaan halunnut, vaikka olisinkin saanut vanhempien maksamana. Ja ei, mulla ei olisi edes varaa pitää autoa. Asun keskustassa jossa kulkee julkinen liikenne oikein hyvin. Pesukone löytyy, sekin sossun maksamana kun en pääse meidän pyykkitupaan ollenkaan.

Mä elelin ilman pesukonetta niin kauan kun asuin talossa VVO:n jossa oli ilmainen pesutupa. Nyt on oma kone kun talossa ei pasutupaa. Liikuntarajoitteisena se oli vähän haastavaa mutta hyvin sillä pärjäsi. Autoon ei ole varaa. Eräällä ystävälläni ei ole kumpaakaan. Syynä "köyhyys" ja koneen osalta myös se et heillä on tosi pieni kylpyhuone eikä halua sinne konetta tunkea. Ja kun asuu talossa jossa pesutupa niin ei välttämättä sitä omaa tarvi.

Mulla kyllä on molemmat, asuinpaikka ja -muoto, sekä lapsien lukumäärä suorastaan pakottaa :) Mutta avokilla ei ollut kumpaakaan vielä hetki sitten yksin asuessaan. Ja kyse ei ole todellakaan ole rahasta :)

Juu, en ole ostanut autoa. Menen pääosin kaikkiin omiin menoihinin julkisilla. Haen lapsen hoidosta julkisilla. Käytän rahat mielummin harrastuksiini.

Meillä on ukolla kyllä auto, mutta sen käyttökilometrit ovat hyvin vähäisiä.

Mulla ei ole autoa, enkä koe edes tarvitsevani.

Asun aivan helsingin ytimessä, minne minä sen koslani työntäisin? Tyhmähän olisin, jos kulkisin autolla, ratikka pysähtyy suoraan rappuni edessä :D

Ajoin ajokortin muiden mielipiteiden vuoksi vasta aikuisena, vaikkei pätkääkään kiinnosta autoilu, koska julkisillakin pärjää ja on lisäksi luontoystävällisempää. Nyt vanhempana harmittaa se rahan ja ajan haaskaus, koska en ole tarvinnut kyseistä korttia. Itseasiassa inhoan ajamista.

Meillä ei ole autoa eikä kummallakaan edes ajokorttia. Hui kauhistus kolmikymppisiä yhden lapsen vanhempia eikä rahastakaan ole pulaa. Mistä ihmiset keksii näitä aloituksia.

Koska ei ole varaa. Vuokra nielee melkein puolet tuloista ja muitakin menoja on. Pesukone ollaan kyllä hankkimassa mutta autoa tuskin vielä vuosiin (tarvetta olisi kyllä). Autokoulua ei ole käyty.

Ajoin ajokortin muiden mielipiteiden vuoksi vasta aikuisena, vaikkei pätkääkään kiinnosta autoilu, koska julkisillakin pärjää ja on lisäksi luontoystävällisempää. Nyt vanhempana harmittaa se rahan ja ajan haaskaus, koska en ole tarvinnut kyseistä korttia. Itseasiassa inhoan ajamista.

Miten joku voi olla niin ovimatto, että vielä aikuisena ajaa ajokortin ihan vain muiden mielipiteiden takia? Olisi vähän helpompi ymmärtää, jos vielä 18-vuotiaana vaikuttaisi muiden mielipiteet noin paljon, mutta että vielä vanhempanakin.

[QUOTE="ihmetys";26595874]Minusta kuuluu lasta sen verran auttaa että maksaa kortin.[/QUOTE]

Minusta lasta voi auttaa tärkeämmissä asioissa kuin ajokortin maksamisessa. Itse ainakin lähden siitä, että lapset hankkivat oman ajokorttinsa sitten, kun heillä on siihen varaa. Ihmiset pärjäävät ilman autoa ja ajokorttiakin, joten ennemmin käytän oman tukemiseni johonkin välttämättömämpään, kuten opiskelun tukemiseen ja sitten aikanaan lapsiperhearjessa tukemiseen.

Autoa ei ole vaikka kortit löytyy kummaltakin. Haluaisin auton, mutta olen toisaalta niin pihi etten viittisi maksaa bensoja ym. Ja laiskituisin vaan.. :D Mies menee pyörällä töihin ja meillä on kävelymatkan päässä kaikki mitä tarvitaan. Anoppi ja oma äitini asuu suht lähellä jos tarvitsee joskus lainata autoa. Pesukoneen äitini osti minulle 7 vuotta sitten tuparilahjaksi kun kyllästyi että kävin pesemässä pyykkini hänen luonaan ;D Ja hyvin on kestänyt. Nyt meillä on pyykkitupa seinänaapurina eli voisimme toisaalta pestä siellä pyykkimme jos haluaisimme säästää sähkössä.. Hmm

[QUOTE="ihmetys";26595825]Eikö teidän vanhempanne maksaneet ajokorttia?jokaisellahan sellainen pitäisi olla.[/QUOTE]

Minä ehdottomasti kieltäydyin aikoinaan menemästä autokouluun. Kaikki pitivät itsestään selvänä, että tottakai minäkin menen, ja se alkoi ärsyttää niin valtavasti, että jo senkään vuoksi en mennyt. Ja toisaalta olen aina inhonnut yksityisautoilua saasteineen ja meluineen, enkä ole vielä yli 30-vuotiaana kertaakaan katunut sitä, että jätin autokoulun käymättä. En haluaisi autoa. Asun Helsingissä, käytän julkisia, ja kun lähden matkalle, menen junalla/bussilla.

Jos minulla olisi ajokortti, en silti ostaisi omaa autoa. Satunnaisesti voisin käyttää vuokra-autoa esim. City Car Clubin tms kautta. Ihmiset ajelevat muutenkin liikaa niillä autoillaan - moni kaupunki/kaupunginosa olisi paljon viihtyisämpi ilman valtavaa yksityisautojen ja liikenteen määrää.

Yhteistyössä