miten muilla vauvat nukkuu?

Meillä 5kk pojan yöt alkaneet olla yhtä hulinaa.
Tähän asti on siis nukkunu thyvin mut nyt noin viikon ajan on heräillyt tooodella usein yöllä, ottaa vähän maitoa ja jatkaa unia, välillä kitinää ennen kuin rauhaantuu taas unille.

Onkohan joku ikään liittyvä vaihe? Mitenkä muilla tämän ikäiset nukkuvat?
 
Meillä myös 5kk poitsu herää yöllä kaksi kertaa syömään ja välillä vähän heräilee mutta nukahtaa itse tai pienellä avustuksella. Aamuyö (noin neljältä alkaen) tosi rauhaton, kauhea jumppaminen ja tuhina, vaikka yleensä on nukkumassa. Uskon, että liittyy ikään: meillä harjoittelaan kovasti liikkumista päivin ja öin:O
 
Meillä neiti nukkui tuon ikäisenä yöt putkeen mutta nyt muutamaa päivää vaille 7 -kuisena on yörumbaa kestänyt jo pari viikkoa. Ryömitään täyttä häkää, istutaan tuetta ja ensimmäinen hampikin ilmaantui. :D
 
"poika"
Meillä 3kk poika nukkunut tosi hyvin yönsä tähän mennessä, mut nyt on alkanu köhisemään ja ähisemään aina aamuyöstä neljän aikoihin. Ei herää, mut kääntyy sängyssä poikittain ja potkii peiton pois. Sitä se on sit aamuun asti kunnes herää noin 7.30 aikoihin.

Ajattelinkin just,että koskakohan alkaa heräilemään yöaikaa eli se on odotettavissa kohta puoliin :)
 
"juu"
Meilläki kuopus, nyt 9kk, nukkui 5kk ikään asti toosi hyvin mutta sen koommin ei oo nukuttu. 4kk on tässä menty enemmän ja vähemmän huonosti, pahimpina öinä herää 10 kertaa ja joskus ylikin. Tämä on hyvin yleistä ja sen takia mä 3 lapsen äitinä naureskelen partoihini kun joku esikoisen mamma ylistää kuinka hänen 2kk vaavi nukkuu kuin tukki. Mielessäni aattelen että oota vaan niin kyllä seki valvottaa vielä. Serkun vauva nukkui 10h putkeen 4kk iässä mut ku oppi liikkumaan nii unet jäi siihen ja seuraavan kerran nukkui kunnolla vasta joskus 2vuotiaana.

Eli kyllä se ohi menee, eri asia sitte missä vaiheessa... :D
 
"huoh"
[QUOTE="juu";23570181]Meilläki kuopus, nyt 9kk, nukkui 5kk ikään asti toosi hyvin mutta sen koommin ei oo nukuttu. 4kk on tässä menty enemmän ja vähemmän huonosti, pahimpina öinä herää 10 kertaa ja joskus ylikin. Tämä on hyvin yleistä ja sen takia mä 3 lapsen äitinä naureskelen partoihini kun joku esikoisen mamma ylistää kuinka hänen 2kk vaavi nukkuu kuin tukki. Mielessäni aattelen että oota vaan niin kyllä seki valvottaa vielä. Serkun vauva nukkui 10h putkeen 4kk iässä mut ku oppi liikkumaan nii unet jäi siihen ja seuraavan kerran nukkui kunnolla vasta joskus 2vuotiaana.

Eli kyllä se ohi menee, eri asia sitte missä vaiheessa... :D[/QUOTE]

Tämähän ei pidä paikkansa kaikkien kohdalla siis. Minulla on neljä lasta ja kaikki on nukkunut yönsä kokonaan 2-3kk ikäisestä alkaen. Ei ole tullut missään vaiheessa kenellekkäään valvomisia vaikka ovat oppinut liikkumaankin. No jos on ollut kipeänä niin silloin, mutta normaalisti.
Eli tuo partaansa nauraminen ei ole oikein kannattavaa. koska lapsia on niin erilaisia. Toisilla käy tuuri toisilla ei :)
 
"Lilli"
Meillä kohta 10kk poika, ja pari viime viikkoa ollut niin levottomat yöt jotta..Ei malta nukahtaa yö/päivä unilleen ja sitten kun nukahtaa, niin unissaankin nousee sängyssään seisomaan ja kävelee siellä tukea vasten. Viime yönäkin heräsi 5 kertaa ja seistä tökötti ja huuteli. Ja aamulla herää uniltaan ennen kuutta. 9kk siis nukkui kuin enkeli, mutta nyt meillä tälläinen vaihe.. Mutta eiköhän sekin joskus ohi mene ja minä ja mies saadaan yöunet takaisin :)
 
"vieras"
Poika 7kk ja todella usein heräilee. Hyvinä öinä saattaa herätä vain kaksi kertaa, mutta sitten on niitä öitä kun varmaan lähemmäs kymmenen herätystä.

Eiköhän tämä vaihe joskus mene ohi :D
 

Yhteistyössä