Miten muilla onnistuu.............

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vierailija_

Aktiivinen jäsen
10.05.2004
2 155
0
36
...........ruan pureskeleminen? Meillä kun poika 1 v 9 kk on ollut aina huono syömään ja erityisesti kokkareinen ruoka on mennyt alas aika huonosti, pitäisi olla hienojakoista, kun poika vaan tykkää ruokaa "liiskata, imeskellä" suussa eikä pureskella. Siis hän ei juurikaan pureskele kunnolla ruokaa. Onko muilla tämmöistä ongelmaa vai olemmeko ainoita??? :( Hapmaita on alhaalla ensimmäiset poskihampaat ja ylös tulossa vasta kulma- sekä poskihampaat, joten johtuneeko tästä ettei tahdo pureskella?? :whistle:

:wave: täällä kohta 2v ja ruoka pitää muussata. Minä miettinyt että, mitä ihmettä teen, että oppii syömään normaalia ruokaa. Ja esim. omenaa en voi antaa käteen että, puree siitä, vaan hän puree muuten suunsa ihan täytee ja sitten ne on siellä suussa vaikka koko päivän. Minun pitää pilkkoa hälle ihan pieniä palasia ja antaa aina 2 pientä kerrallaa ja varttua että, suu tyhjä. Ja kyllä pitäis jo leipääkin osata tuon ikäisen kunnolla syödä. Meillä ahmitaan suu täyteen ja sitten yrjötään, kun ei niitä osata sieltä suusta pureksia ja nielasta. Vaikka olen kuinka yrittänyt hälle näyttää ja selittää kuinka pitää syödä ja pureksia, kun hampaitakin kerran on. Niin huonolta näyttää. :ashamed:

Onpa ihana kuulla, että muillakin on samanlaisia pulmia, ettei olla ainoita, joilta pureminen hakusessa ja että ruoka pitää muussata ja muuten se jemmataan suuhun. ;) Onko vielä muita "kuulolla"?

joo, minustakin oli todella kiva tiettää ettei meitin taapero ole ainut hassu mussuttaja :wave: kyllä en ole pahemmin kehannut edes kellekkään puhua että, meitin pojalle vielä muussataan kun vauvalle. Vaikka viimeeksi neuvolassa sanoi että, jokainen omaan tahtiinsa. Että varmasti oppii jossain vaiheessa. Ja kyllähän sitä luulis =)