Miten muilla eronnella menee lasten kanssa joulun vietto??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me on tähän asti saatu sovittua joka joulu aina erikseen. Viime jouluna poika oli exän vanhemmilla aaton ja tuli vasta joulupäivänä kotiin, exäkin oli toki siellä. Tänä jouluna exällä taas ei ole vapaata ollenkaan joten ollaan joulu omalla porukalla. Eniten minua rassaa se että niitä lahjoja jaetaan joka paikassa ja poika raukka on ihan sekaisin että miten se pukki niitä lahjoja vähän sinne sun tänne jättää...

Meillä nyt eron jälkeen eka joulu, ja lapset ovat isällään 18.-23.12. ja jouluaaton ja jälkeiset minulla samoin uuden vuoden minulla, seuraavana jouluna varmaan sitten niin, että lapset isällään jouluaaton, rankkaa tulee olemaan, mutta näin nyt ekana jouluna eron jälkeen. Ex-anoppi yritti viedä lapset minulta tänä ekana jouluna, mutta onneks edes kerrankin exäni sanoi vastaan äidilleen

Meillä menee niin, että lapset on aaton eksällä. Ihan siitä syystä, koska niiden suvulla on tapana kokoontua aattosin yhteen, ja viettää perinteinen joulu kinkkuineen ja laatikoineen suvun kesken. Mä en koskaan ole välittänyt suomalaisista jouluperinteistä, mutta mun mielestä lasten kuuluu saada osansa niistä.
Joulupäivänä sitten eksä tulee lasten kanssa meille, syödään hyvin ja avataan lahjoja. Sekin on musta hyvä, koska saavat paketteja eksän sukulaisilta, jotka avaavat siellä ja ne lelut menee eksän kotiin, ja mun luona avaavat sitten mun ostamat ja meidän puolen sukulaisten lahjat, jotka jää tänne kotiin. Ei tuu niin iso avaamisurakka yhdelle päivälle :)
Meillä tää toimii hyvin näin. Oli alusta asti selvää että eksä ottaa lapset jouluaattona, koska voi tarjota lapsille perinteitä ja sukulaisten kanssa yhdessäoloa. Lasten parasta ajatellen siis mennään :) Bonusta on se, että saan viettää aaton juuri niinkuin haluan, eli yksin. Jostain syystä se on se tapa mikä sopii mulle.

[QUOTE="Mammax2";22675547]Lasten paikka on jouluna lähivanhemman luona. Siellä missä on koti ja joulu. Usein isä tapaa lastaan vain joka toinen viikonloppu ja kyllä meillä ainakin lapset jo sanoisi etteivät mene eikä erosta ole vasta kuin 2 vuotta.[/QUOTE]

Jaa turha yleistää että usein isä tapaa lastansa vain joka toinen viikonloppu. Meillä isä tapaa lastansa 10 vrk kuussa ja tapaisi enemmänkin jos lapsen äiti sen sallisi. Mutta nuo 12 päivääkin ovat jo olleet kovan tappelun takana. Joten ei ei koti ja joulu välttämättä ole aina itsestäänselvyys äidin luona. Anteeksi nyt vaan, mutta tällä lapsella on kaksi kotia ja molemmissa kodeissa on kaikki perustarpeet, omat huoneet, rutiinit jne. Silti äiti yrittää koko ajan sabotoida tapaamisia kaikin tavoin ja vähentää niitä.

Lapsen hyvästä olosta isän luona kertoo se, että lapsi ei IKINÄ halua puhua äitinsä kanssa puhelimessa, kun on isällään. Vaan haluaa silloin nauttia 100%:sti isän seurasta, ilman äitiä. Äiti taas koko ajan yrittää manipuloida lapselle, miten huono isä onkaan...

[QUOTE="vieras";22678833]Niin surullinen ketju:( Lapset kärsii aikuisten itsekkyydestä suunnattomasti:([/QUOTE]

Niinpä!

Jos vaan aikuiset voisivat olla oikeasti aikuisia ja viettää sen jouluaaton yhdessä, ilman riitoja ja kyräilyä! Ei luulis olevan kovin vaikeaa!

[QUOTE="hmm";22673315]Kuten aijemmin kirjotin.. Mun perheellä 25 päivä ei ole samanlainen kuin aatto.. Kun taas exällä 24 ja 25 päivä on samanlaisia kun vaikka tammikuun kolmas... Eli ei juhli joulua... Niin koska mulle sillä päivällä on väliä ja exälle ei, ni miks ex ei sit vois ottaa sitä toista päivää...[/QUOTE]

Mistä sä voit tietää? Oletko exän katossa kyyläämässä? Miehenikin exä väitti ettei mies koskaan siivoa tai hoida lapsia tms mutta hyvin tuo on meidän kotiamme siivonnut ja hoitanut lapset :)

Meillä on menossa ensimmäinen joulu "kahelleen" lapsen kanssa. Ja meillä aatto menee tänä vuonna niin että aamusta isä tulee käymään meillä puurolla ja sit lähtee omiin hommiinsa ja minä ja lapseni omiimme. Olen suostunut vielä että Isän vanhemmat tulevat myös käymään. Meillä ei ole mitään mustaa valkosella olemme sopineet että sovimme kaiken aina suullisesti. (ei aina toimi) isä ei ole lapsen elämässä kunnolla mukana. eikä tämä johdu minusta vaan hänen mielenterveydestä. ja olen päättänyt että en itse luovu jouluista hän on minulla mutta sen voin joustaa että jos isän kanssa on juolusin välit kunnossa niin voi puurolla käydä pistäytymässä. Tapaninpäivänä taas olemme sopineet että lapsi menee isän vanhempien luoksen syömään. Tänä vuona menen minäkin lapsi kumminkin vasta reilu 1v ja etäisissä väleissä isovanhempien ja isän kanssa. Minustakin lapsen kuuluu olla sen ydin perheen kanssa joulusin. ei se lapsestakaan kiva olis viettää ilman sisaruksia joulua! siihen en usko vaikka täällä monet sanoo et on lapsen edun mukaista olla isällään nooh sanoo ne jotka ovat sen niin sopineet. meitä kun on moneen junaan ja jokaisella eri tausta, kaikilla lapsilla ei ole rakastava isä ikävä kyllä.

Mistä sä voit tietää? Oletko exän katossa kyyläämässä? Miehenikin exä väitti ettei mies koskaan siivoa tai hoida lapsia tms mutta hyvin tuo on meidän kotiamme siivonnut ja hoitanut lapset :)

Yleensä ihmiset kun eroavat ottaa virheistä oppia ja parantavat omia huonoja puolia ettei tee samaa virhettä toisten.. sinulla on varmasti käynyt niin hyvä tuuri että miehesi on aktiivinen
ja oppinut virheistään. et sinäkään voi varmaksi sanoa miten hänen edellisessä suhteessa on mennyt.

ovat aaton joka toinen joulu mulla ja joka toinen joulu etällä..jos etällä ovat aaton niin ovat siinä samalla muutkin pyhät eli koko joulun=)
tottakai haluisin pitää lapset aina joulun,mutta he ovat vuodesta minulla 99% niin saan kyllä olla heidän kanssaan=)Me lähdetään yleensä joulupäivänä aina risteilylle yms miehen kanssa kun joulu on aika kun meillä on kerankin kaikille lapsille hoitaja=)

Yhteistyössä