miten muiden 4 vuotiaat tytöt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on nyt ollut viikon verran riittaa mitä puetaan aamulla päiväkotiin päälle,illalla katsomme vaatteet valmiiksi,mutta aamulla ei enään halua niitä.aamulla muutenkin kiire ehtiä seitsemäksi töihin,mutta aina etsitään vaatteita ja myöhästytään.miten muilla?tänään menen iltavuoroon ja tyttö on hakennut jo kolmet eri vaatteet ja ei löydä mieluisia.päiväkotiin pitäisi mennä yhdeksitoista tänään.

en aikanaan kyllä edes antanut mahdollisuutta mihinkään vaihtojuttuun. sovitut vaatteet päälle vain. pieni yliote vanhemmilla on suotavaa, en ite ainakaan taho, että lapset pompottaa.

meillä tyttö on jo 5, mutta tarhapäivinä äiti tuo vaatteet ja ne saa vaihtaa vaan jos ovat jääneet pieneksi tms. Illalla voi kyllä esittää toivomuksen, että se ja se paita, mutta lopullisen päätöksen teen mie. Ikinä ei oo (kop kop) tarvinnu riidellä. En sitten tiedä onko se oikein vai väärin, mutta ainakin se toimii.

Anna kaksi vaihtoehtoa joista valita ja muistuta, että aamulla ei sitten muuteta mieltä.

Meillä poika 4v 4kk laittaa päälleen vaatteet, jotka annetaan. 2v 3kk tyttö taas jo nirsoilee vaatteiden kanssa. Onkohan toi sukupuolijuttu? :D

kohta 4v tyttö ja ainainen huuto vaatteista! Kun pitää olla nätti...
Meillä minä päätän vaatteet illalla ja joskus saatan kysyä että kumpi hame vai housut tyyliin... en siin kysy mikä hame tai mitkä housut vaan että hame vai housut...
Aamulla puetaan ne vaatteet päälle mitkä minä olen illalla laittanut valmiiksi ja niitä ei vaihdeta.Piste
Joka aamu huudetaan enemmän ja vähemmän mutta niillä mennään...
Odotan että koska "kamelin selkä katkee" ja antaa periksi.... että aamuista tuli helppoja ei varmaan koskaa....

mä olin pienenä tosi nirso vaatteille ja äitin kans oli hirveet tappelut asiasta aamusin,niimpä äiti vei mut yövaatteissa hoitoon ja kassiin laitto vaatteet jotka ihan mukisematta puin hoidossa :D

meillä pian 4v haluis aina laittaa saman mekon tarhaan.. joka aamu sama vinkuminen.. sanon vaa et se on pyykis.. mut nyt on alkanu takkuamiset vaatteista. ennenpuki ne mitä annoin ilman valittamista

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
mä olin pienenä tosi nirso vaatteille ja äitin kans oli hirveet tappelut asiasta aamusin,niimpä äiti vei mut yövaatteissa hoitoon ja kassiin laitto vaatteet jotka ihan mukisematta puin hoidossa :D

Hyvä vinkki :D . Jäikös traumoja?

Taitaa olla lapset vaan erilaisia. Kyllähän meilläkin osataan itsepäisiä olla, mutta tässä asiassa ollaan toistaseks päästy järkevästi eteenpäin.

Heh...meillä tokaluokkalainen jatkaa tuota samaa rataa ;) JO kauan aikaa meillä on ollut tapana illalla (yhdessä) kattoa seuraavan aamun vaateet valmiiks, mut silti useimpina aamuina käydään keskusteluja siitä, mitä päälle laitetaan. Ja julma äiti täälläkin, ne vaatteet laitetaan, mitkä on valmiiks katottu ;) (ellei nyt säätilassa oo tapahtunu ihan oleellista muutosta esim. nollakelistä kovaan pakkaseen tai päinvastoin, sillon lisäillään tai poistetaan aluskerroksia!)

Meidän 4 v laittaa päälle sitä, mitä äiti käskee :kieh: .
Joskus tyttö itse saa kertoa mielipiteensä, ja sitä noudatetaan jos se on fiksu idea, eikä joku hölmö idea kuten se, ettei laitettaisi haalaria ja goreja lainkaan, vaan ulkovaatteiksi riittäisi kelsiturkki ja mokkasaappaat, sellaiset ei mene läpi :).

Illalla katsotaan yhdessä vaatteet valmiiksi, eikä niitä aamulla vaihdeta. Nyt on menossa hamekausi, housut ei meinaa kelvata. Mutta on sovittu, että matkalle ja ulos haalarin alle laitetaan housut ja päiväkodissa sisällä voi pitää hametta. Äidin pitää olla tiukkana vaan..

Meidän molemmat tytöt ovat olleet aina sellaisia että laittavat ne päälle mitkä minä annan, 7v ja 5v. Saas nähdä monta vuotta mennään näin ennenkuin esiteini alkaa vaatteiden kanssa venkslaamaan.