Miten mies voi sanoa noin lapsestaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
kysyitkö ikinä mikä on? jos mies oli alunperin allapäin niin... :whistle:

Kysyin ja tiesin jo vastauksen ennenkuin kysyinkään, ajattelin jos se olisi halunnut puhua asiasta mun kanssa rauhassa nyt kun tyttö nukkuu. Isänsä kanssa riehui päivällä puhelimessa, niillä aina riitoja mutta tämä oli huonoimmasta päästä.

Niin,ajoitus oli huono mutta ajattelin vaan ohimennen kysyä kun siinä nyt niin muuten paijailtiin ja suukoteltiin.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinäsinäsinäsinä haluat:
"Minä haluan naimisiin,haluan lisää lapsia, sen ok-talon meidän perheelle ja rakkauden täyteisen oman pesän. "

Miehesi haluaa jotain muuta.

Mitä TE haluatte?

asiaa

Eihän ap voi puhua miehen puolesta. Tietenkin hän täällä kertoo omista toiveistaan. Ei se ole mitään "minäminäminä"-juttua ollenkaan. Aivan ilmeisesti miehellä on erilaiset toiveet, ja voin kyllä ymmärtää että silloin kun toinen haluaa sitoutua ja perustaa perhettä ja toista ei kiinnosta, niin voi olla kriisin paikka edessä. Tietysti ap:n kuuluukin ottaa selvää siitä, mitä mies haluaa, mutta näistä vittuiluviesteistä saa aina sen kuvan, että naisen kuuluisi haluta juuri sitä mitä mieskin ja jos ei, niin sitten on paska akka. Kyllä minä käsitän, että jotkut ihmiset eivät halua jäädä roikkumaan suhteeseen joka ei etene. Miksi suhteen syventäjä on itsekäs ja se, joka haluaa leikkiä seurustelua loppuelämänsä oikeassa?

Niin joo, vastausta tähän. Mehän ollaan suunniteltu tulevaisuutta, halutaan molemmat se ok-talo, mennä naimisiin aikanaan jne... ja todellakin on ollut puhetta siitä,että haluttaisiin tänävuonna alkaa yrittämään sitä toista lasta joka nyt olisi toivottu ja harkittu. Nyt kun mies käänsi kelkkansa (kääntää varmaan jatkossakin koko ajan,joka asiasta jos nyt miestäni yhtään tunnen) niin pahoitin mieleni ja otin sen liian tosissani....

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Mä en kyllä olisi alkanut sitä ensimmäistäkään ihmisen kanssa joka on kännissä keskellä viikkoa!

Mutta viikonloppuna on sitten ok olla humalassa??? :D

Eiköhän tuo kerro tosiaan että on tosiaan myös viikonloppuna. Alkoholistin lapsena nuoruudessani tuollainen mies jäi altaaikayksikön, eikä se viina ollut tärkeä kuin viikonloppuna. En hyväksy edes sellasta että joka perjantai kannetaan kassikaupalla alkosta tuotteita ja siinä se viikonloppu sitten meneekin. Me ollaan suht absolutisteja molemmat.

"suht absolutisteja ollaan molemmat" eli siis kuitenkin joskus otatte? eikös tuolla lukenut et oli ottanut pari terästävää, eikä että "oli juonut kassikaupalla keskellä viikolla viinaa" .. mut ei siinä mitään hei, kun tuomioita on niin älyttömän helppo jaella täällä! urpo.

Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:
Mä en kyllä olisi alkanut sitä ensimmäistäkään ihmisen kanssa joka on kännissä keskellä viikkoa!

Eiköhän tuo kerro tosiaan että on tosiaan myös viikonloppuna. Alkoholistin lapsena nuoruudessani tuollainen mies jäi altaaikayksikön, eikä se viina ollut tärkeä kuin viikonloppuna. En hyväksy edes sellasta että joka perjantai kannetaan kassikaupalla alkosta tuotteita ja siinä se viikonloppu sitten meneekin. Me ollaan suht absolutisteja molemmat.

"suht absolutisteja ollaan molemmat" eli siis kuitenkin joskus otatte? eikös tuolla lukenut et oli ottanut pari terästävää, eikä että "oli juonut kassikaupalla keskellä viikolla viinaa" .. mut ei siinä mitään hei, kun tuomioita on niin älyttömän helppo jaella täällä! urpo.

Parista terävästä nyt kannattaakin sanoa että kännissä hölisee, huomenna uusi juttutuokio. Jos oli pari terävää kyseessä niin ei ole humalassa, että ehkä se oli vain hienostelua... ja veikkaanpa että ottaa kyllä se mies hanakkaaan viikonloppuisinkin kun viikollakin pitää olla naukkaalemassa. Meillä mies saattaa ottaa lauantai illalla sen parit terävät, humalassa ei varmaan ole ollut koskaan. Minä olin kännissä ku käki vuonna 03 omissa polttareissani, eikä sen jälkeen olekaan humalaa tullut juotua.

Joo, tässä taisi tulla pelkistettynä tän palstan alkoholipolitiikan pohja. Ymmärrän että on varmasti ollut raskasta elää alkoholistin lapsena. Mutta on myös todella ÄRSYTTÄVÄÄ, että nämä alkoholista jo lapsena "väärän käytön mallin" saaneet eli alkoholistien lapset katsovat tällä palstalla olevansa niitä, jotka jatkuvasti määrittävät liikakäytön rajat ja tekevät kenestä tahansa "yli yhden saunasiiderin kuukaudessa" nauttivasta aina alkoholistin. Ymmärtäkää, että vamma on teissä, te ette ymmärrä että alkoa voi nauttia ilman että jokainen sitä nauttiva sairastaa sairautta nimeltä alkoholismi. Kun on normaalisti alkoholia käyttäneestä perheestä, voi kyllä nauttia enemmän kuin sen yhden lasin viiniä ruoan kanssa (ja varmasti korostaen, että kolmeen kuukauteen en ole kyllä maistanutkaan) tai yhden saunaoluen (jostain syystä saunominen tekee sen yhden sallittavammaksi). Aikuisten oikeasti sitä siideriä voi nauttia muutenkin kuin saunan jälkeen. Humalassa voi olla joskus viikolla, joskus viikonloppuna, joskus lomalla, joskus ilosta, joskus surusta. Viiniä voi nauttia myös lasten läsnäollessa asunnossa, jopa vieraiden kanssa.Normaaliaikuinen ei "naps vaan muutu" jonkilaiseksi pelottavaksi möröksi nautittuaan muutaman lasin viiniä. En muista äitini muuttuneen mitenkään erityisesti kun olin lapsi, vaikka vieraiden kanssa viiniä juotiin varmasti myös. Enkä ikinä ole huomannut lasteni vierastavan minua tai miestäni vaikka sitä "saunaolutta" olisi mennyt useampi kuin se yksi. Todella ärsyttävää yleistämistä vaikka suhtautumisenne toki ymmärrän, jos lapsuus on kulunut isin känniraivoa pelätessä.

Parista terävästä nyt kannattaakin sanoa että kännissä hölisee, huomenna uusi juttutuokio. Jos oli pari terävää kyseessä niin ei ole humalassa, että ehkä se oli vain hienostelua... ja veikkaanpa että ottaa kyllä se mies hanakkaaan viikonloppuisinkin kun viikollakin pitää olla naukkaalemassa. Meillä mies saattaa ottaa lauantai illalla sen parit terävät, humalassa ei varmaan ole ollut koskaan. Minä olin kännissä ku käki vuonna 03 omissa polttareissani, eikä sen jälkeen olekaan humalaa tullut juotua.

no mieheshän on sitte oikee jeesus kristus ja sinä neitsyt maria. tästä tän just näkee, miten paha sairaus se "absolutismi" on ja teidän kohdalla vielä pahempaa, kun vielä luulette olevanne sellaisia. absolutistit EIVÄT JUO KOSKAAN tiedoksi vain.
ja todellakin voi parista terävästä mennä jonkin sortin humalaan, jos ei pahemmin koskaan ota. kauheeta paskanjauhantaa. jos sulla on huonoja kokemuksia äitistäs tai isistäs, niin älä muita siitä syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:

Joo, tässä taisi tulla pelkistettynä tän palstan alkoholipolitiikan pohja. Ymmärrän että on varmasti ollut raskasta elää alkoholistin lapsena. Mutta on myös todella ÄRSYTTÄVÄÄ, että nämä alkoholista jo lapsena "väärän käytön mallin" saaneet eli alkoholistien lapset katsovat tällä palstalla olevansa niitä, jotka jatkuvasti määrittävät liikakäytön rajat ja tekevät kenestä tahansa "yli yhden saunasiiderin kuukaudessa" nauttivasta aina alkoholistin. Ymmärtäkää, että vamma on teissä, te ette ymmärrä että alkoa voi nauttia ilman että jokainen sitä nauttiva sairastaa sairautta nimeltä alkoholismi. Kun on normaalisti alkoholia käyttäneestä perheestä, voi kyllä nauttia enemmän kuin sen yhden lasin viiniä ruoan kanssa (ja varmasti korostaen, että kolmeen kuukauteen en ole kyllä maistanutkaan) tai yhden saunaoluen (jostain syystä saunominen tekee sen yhden sallittavammaksi). Aikuisten oikeasti sitä siideriä voi nauttia muutenkin kuin saunan jälkeen. Humalassa voi olla joskus viikolla, joskus viikonloppuna, joskus lomalla, joskus ilosta, joskus surusta. Viiniä voi nauttia myös lasten läsnäollessa asunnossa, jopa vieraiden kanssa.Normaaliaikuinen ei "naps vaan muutu" jonkilaiseksi pelottavaksi möröksi nautittuaan muutaman lasin viiniä. En muista äitini muuttuneen mitenkään erityisesti kun olin lapsi, vaikka vieraiden kanssa viiniä juotiin varmasti myös. Enkä ikinä ole huomannut lasteni vierastavan minua tai miestäni vaikka sitä "saunaolutta" olisi mennyt useampi kuin se yksi. Todella ärsyttävää yleistämistä vaikka suhtautumisenne toki ymmärrän, jos lapsuus on kulunut isin känniraivoa pelätessä.

No meillä alkoholisti-isä oli ihan normi isäö, ilman känniraivoja ja ei ole ikinä ketään lyönyt. Minä käytän ihan normaalisti alkoholia lasten aikana, humalahakuisesti ei ole tarvinnut enää näin aikuisiällä ruveta ryyppäämään, lapsien kanssa tai ilman, enkä kyllä sitä hyväksy että lasten aikana pidetään kännipippaloita ja lapset nukkuu... niin nukkuu. Siinä mielessä kyllä yleistin apeen miehen viikkojuomista että olen edelleenkin sitä mieltä että taitaa häppä maistua muutenkin kiitettävästi.

:D Voi teitä.... nyt naiset pehkuihin ja unta palloon! :) Öitä.

Niin ja vinkki: googletappas absolutisti, tuu sen jälkeen tänne ja kopsaa ne tiedot mulle niin saan aamulla naureskella kuka täällä oikeessa.... :)

Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:

no mieheshän on sitte oikee jeesus kristus ja sinä neitsyt maria. tästä tän just näkee, miten paha sairaus se "absolutismi" on ja teidän kohdalla vielä pahempaa, kun vielä luulette olevanne sellaisia. absolutistit EIVÄT JUO KOSKAAN tiedoksi vain.
ja todellakin voi parista terävästä mennä jonkin sortin humalaan, jos ei pahemmin koskaan ota. kauheeta paskanjauhantaa. jos sulla on huonoja kokemuksia äitistäs tai isistäs, niin älä muita siitä syytä.

Ehkä sinun kannattaisi miettiä minkä kuvan sinä omasta perheestäsi annat, kun meidän vähäinen juominen on noin tavatonta. Olemme juomisemme juoneet ennen lapsia, nyt on lasten aika, kun lapset ovat isompia niin varmaan tulee se aika että reissataan ja sitten mummo ja pappa aika, mutta tuskin alkoholi tulee näyttelemään sen enempää meidän elämässä tulevaisuudessakaan kuin mitä se näyttelee nyt. No jokainenhan valitsee omat juomatapansa ja toteuttaa niitä, toivon että teillä ei ole lapsia siinä mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja APmamma:
:D Voi teitä.... nyt naiset pehkuihin ja unta palloon! :) Öitä.

Niin ja vinkki: googletappas absolutisti, tuu sen jälkeen tänne ja kopsaa ne tiedot mulle niin saan aamulla naureskella kuka täällä oikeessa.... :)

No kerroppa mullekki missä asiassa sä sitten oikeessa haluat olla?

Yhteistyössä