Miten miehesi reagoisi jos sinut raiskattaisiin?

  • Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti
Omankädenoikeuden harjoittajiin suhtaudutaan suomalaisessa oikeuskäytännössä nihkeästi. Linnaanhan siitä joutuisi. Jollei tarvitsisi ajatella muita, kuten vaikkapa rattijuopon tappaessa koko muun perheeni, niin silloin voisin kostaa pahantekijälle edellyttäen, että kuolisin itsekin koston päätteeksi. Muuten se ei olisi reilua pahantekijän perheelle. Mutta jos olisi raiskattu vaimo tai lapsia huolehdittavana, niin en hankkiutuisi linnaan tai alentaisi perheen tulotasoa sakkojen maksulla. Pahuus täytyy korjata hyväksi. Lisää pahuutta ei kannata aiheuttaa.
 
ap
Ajattelen hiukan samalla tavalla kuin turbojurbo. Toivoisin että mieheni olisi tukenani eikä hankkiutuisi ongelmiin :( En ole voinut kertoa asiaa hänelle kun hän on raivokas ja äkkipikainen luonne, en usko että hän pystyisi hillitsemään itseään.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja *****:
Lähtisikö heti hakkaamaan raiskaajaa vai osaisiko ottaa asian rauhallisesti ja tukea sinua?
Tukisi minua ja hakkais raiskaajan. Piste =D Meillä ei uskota noissa asioissa tuomioihin sitten ollenkaan. Mun mielestä se on ihan ok, joka ikinen raiskari tietää, että se päivä voi olla viimeinen..mitäs jos vaikka raiskatulla on puukko laukussa? Eli he ovat kyllä punninneet riskit ja hyödyt etukäteen.
 
no just
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Omankädenoikeuden harjoittajiin suhtaudutaan suomalaisessa oikeuskäytännössä nihkeästi. Linnaanhan siitä joutuisi. Jollei tarvitsisi ajatella muita, kuten vaikkapa rattijuopon tappaessa koko muun perheeni, niin silloin voisin kostaa pahantekijälle edellyttäen, että kuolisin itsekin koston päätteeksi. Muuten se ei olisi reilua pahantekijän perheelle. Mutta jos olisi raiskattu vaimo tai lapsia huolehdittavana, niin en hankkiutuisi linnaan tai alentaisi perheen tulotasoa sakkojen maksulla. Pahuus täytyy korjata hyväksi. Lisää pahuutta ei kannata aiheuttaa.
Ei suomessa joudu linnaan. Et nyt tiedä yhtään mitään tuomioista ;) Kannattaa tutustua niihin tarkemmin ja seurata niitä myös jatkossa. Tosiaan meillä on niin naurettavat tuomiot, että useammat ihmiset päättävät ennemmin tarttua oman käden oikeuteen. No onko se hvyä asia? No ei. Ois parempi, että käytettäis sitä koko skaalaa niistä tuomioista..mutta kun ei käytetä, niin ihmiset sitten tekevät omat johtopäätöksensä.

Paljon fiksumpaahan se ois, jos tuomiot olisi oikeasti tuomioita eikä mitään vitsejä.
 
tjaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko se siis ihan normaali miehinen reaktio hermostua ja tuntea halua tehdä raiskaajalle väkivaltaa?
Entä jos mies ei pysty mitenkään suojelemaan sinua? Käykö se miehisyyden päälle?
Tuyskin se miehisyyden päälle käy. Kuules, tyttöseni. Jos minut joku raiskais, niin ihan varmasti itse pistäisin loppuelämäni tämmäselle paskiaiselle kapuloita rattaisiin niin paljon kuin lähtee. Varsinkin jos tuntisin hänet. Samoin kyllä vahingoittaisin niin paljon kuin pystyisin tuossa tilanteessa, ainahan nainen ei voi pärjätä miehelle, voimasuhteet ovat niin erit. Jos toinen saa toista loukata, niin saa s toinenkin. Kyllä on ihan normaalia tuntea vihaa ihmistä kohtaan, joka vahingoittaa rakkaitaan. Jos joku tappaisi sinun miehen, vaikkapa joku narkkis, niin hyssyttelisitkö vieressä että "ei se mitään"? Et varmasti.

Raiskauksista tuomiothan ovat ihan surkeita. Ja harvempi edes ilmotitaa niistä, ehkäpä just sen tähden, että ne tuomiot ovat täysin naurettavia.
 
Nimra
Kyllä meillä mies oli tosi pahalla päällä, kun kerroin että raiskauksen yritykseen olin joutunut. Oli kyllä menossa jakamaan heti omankäden oikeutta, mutta en päästänyt, sillä mä en usko väkivaltaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja no just:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Omankädenoikeuden harjoittajiin suhtaudutaan suomalaisessa oikeuskäytännössä nihkeästi. Linnaanhan siitä joutuisi. Jollei tarvitsisi ajatella muita, kuten vaikkapa rattijuopon tappaessa koko muun perheeni, niin silloin voisin kostaa pahantekijälle edellyttäen, että kuolisin itsekin koston päätteeksi. Muuten se ei olisi reilua pahantekijän perheelle. Mutta jos olisi raiskattu vaimo tai lapsia huolehdittavana, niin en hankkiutuisi linnaan tai alentaisi perheen tulotasoa sakkojen maksulla. Pahuus täytyy korjata hyväksi. Lisää pahuutta ei kannata aiheuttaa.
Ei suomessa joudu linnaan. Et nyt tiedä yhtään mitään tuomioista ;) Kannattaa tutustua niihin tarkemmin ja seurata niitä myös jatkossa. Tosiaan meillä on niin naurettavat tuomiot, että useammat ihmiset päättävät ennemmin tarttua oman käden oikeuteen. No onko se hvyä asia? No ei. Ois parempi, että käytettäis sitä koko skaalaa niistä tuomioista..mutta kun ei käytetä, niin ihmiset sitten tekevät omat johtopäätöksensä.

Paljon fiksumpaahan se ois, jos tuomiot olisi oikeasti tuomioita eikä mitään vitsejä.
Kyllä siitä rikoksesta, joka minulla olisi mielessä, joutuisi linnaan. Taposta/murhasta ei saa pelkkiä sakkoja. Tyhmää sitä olisi antaa nyrkkien heilua vain jotta toinen saisi pari nirhaisua ja kenties murtuneen nenäluun. Jos toista alkaa vahingoittaa tahallaan, voi saman tien mennä loppuun saakka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis nopee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Uskaltaisiko miehesi halata sinua? Pitää kiinni? Koskettaa sinua?
Uskaltaisi, ellen itse haluaisi toisin.
Ja tohon alkuperäiseen kysymykseen, se metsästäis koko kaupungin läpi että löytäis tyypin ja joko a) menis ja kouluttais tyyppiä itse tai b ) jotkut muut tekis sen.
Näin!
 
Polvivammainenkin voi tehdä toisten elämästä helvetin. Ei, varmistaisin, ettei hänestä enää koskaan olisi kenellekään mitään harmia. Eipä olisi kyllä minustakaan, sillä tekisin itsemurhan heti tekoni jälkeen... ääh, turhaa näillä on uhota ja spekuloida. Moiset synkät ajatukset johtavat vain synkkään mielenlaatuun.
 
Itse varmaan suosisin omankädenoikeutta.. Suomessa raiskaajat pääsevät liian helpolla.
Aikoinaan kaverini tyttöystävä raiskattiin ja raiskaajan vehje päätyi naulapyssyllä pöytään kiinni, en siis itse ollut mukana tuossa.
Jokunen lyönti on tullut annettua itsekkin silti aiheen tiimoilta, ei raiskauksien mutta yritysten..
Viimeksi viime kesänä puolustin yhtä naikkosta kaupungilla kun äijä koitti pitää väkisin kiinni..
oli siis oma poikaystävä ja en tiedä mitä oli jutun takana mutta naikkonen huusi apua.
Arsyttää kun lehdistä lukee tapauksista missä ketään ei ole mennyt väliin, itse menisin vaikka olisi millainen korsto.. parempi saada turpaan kun antaa olla.
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja tunnen mieheni:
Mun mies hakkais mut. Se ois sitä mieltä että mä oon pettänyt sitä.
Ja jos ei heti, niin jonkun riidan yhteydessä se ottais asian esiin just niin, että vika oli mussa ja mä kerjäsin sitä jne.
Kamala mies. :'( :| :(
 
varmaan ois tukena mutta raiskaaja sais tuta raivon... joka menis itte tai laittais kavereita asialle. suomessa on tosi naurettavat tuomiot, lievä ja törkeä mitä eroa niillä on? kummassaki satutetaan pahimmalla mahollisella tavalla.
 

Yhteistyössä