Miten miehesi huolehtii sinun jaksamisestasi?

"valvooko" pienen lapsen kanssa välillä öitä, niin että äiti saa nukkua? Siivoaako? Laittaako ruokaa? Osallistuuko lasten hoitoon? Muuta,mitä?

...kyselen,mitä voin ruveta vaatimaan mieheltä,joka ei osallistu kodin askareisiin yms..
 
mies
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
"valvooko" pienen lapsen kanssa välillä öitä, niin että äiti saa nukkua? Siivoaako? Laittaako ruokaa? Osallistuuko lasten hoitoon? Muuta,mitä?

...kyselen,mitä voin ruveta vaatimaan mieheltä,joka ei osallistu kodin askareisiin yms..
Älä viitti, mies on mies ja äidin tehtävä se on valvoa ei miehen.
 
valontuojani
Siivoaa, laittaa ruokaa ja silloin kun lapsi oli pieni hän hoiti yösyötöt (olen itse aamuihmisiä joten nousin itse sitten aikaisin kun lapsi heräsi). Tekee kotona ylipäätään kaikkea sitä mitä minäkin. Ei siis "auta" kotitöissä, vaan on täysipainoinen kumppani kotonakin.
 
Kun lapset oli pieniä ja olin kotona niin mies osallistui kaikkiin kotitöihin ihan normaalisti.
Toki mä tein varmasti enemmän kun olin koko ajan kotona. En esim. odotellut että mies tulee töistä ja laittaa pyykit kuivumaan.

Yöhoidot hoidin lähes poikkeuksetta mä. Se sopi meille, koska vaikka heräsin yöllä niin nukahdin aina hetkessä takaisin. Mies on taas sellainen ettei saa unta millään jos herää keskellä yötä.

Meillä mies oli myös hoitovapaalla joten osat vaihtuivat silloin. Mies teki enemmän kotitöitä tuona aikana.

Nykyään mies hoitaa sairaiden laste hoidot eli jää kotiin jos lapsi on kipee.
Hänen töistä on helpompi olla pois kun mun.
 
Mun mies hoitaa tarvittaessa kokonaan lapset. Sillon kun mä olen kotona, mä herään öisin lasten takia koska olen herkkä heräämään. Mies ei herää kuin kunnolla herättämällä. Mut jos mä olen väsynyt, voin herättää miehen ja se hoitaa kyllä sitten.
Diabeetikkotytön hoitamisessa sillä meni opettelussa aikaa mut nyt hoitaa senkin ihan täysin tarvittaessa. Varmistelee vaan multa että menee oikein.

Ja tossa joku aika sitten kun mä nukuin huonosti, mies osti mulle hemmotteluloman viikonlopuks kylpylään että sain nukkua kunnolla. Ja siihen oli sitten hierontaa yms päälle.
 
Hoitaa tietysti lapsiaan, esim viikonloppuisin heraa aiemmin etta ma voin jatkaa uniani aamulla ja jaa kotiin paivalla jos haluan kayda jumpassa tai kaupassa itsekseni. Yosyottoja ei meilla enaa ole, mutta niihinkin osallistui, ma tosin hoidin suurimman osan, koska mies kuitenkin kavi paivat toissa.

Kotitoita tehdaan kuka ehtii periaatteella ja omien preferenssien mukaan; kumpikaan ei tosin siivoa, koska meilla kay siivooja.
 
miw
Hoitaa lapsia aina kun pyydän. Ei se kyllä koskaan oma-aloiteisesti ole kysynyt, miten mä jaksan tai pitääkö mun päästä jonnekin jne. Mä tykkää itse siivota, joten silloin mies vie lapset pois jaloista.
 
Tekee kaikkensa mun jaksamisen eteen, pitäis muistaa näyttää myös miten kiitollinen olen siitä :ashamed:

Tekee kotitöitä siinä missä minäkin. Hoitaa lapsia jopa enemmän, silloin kun on kotona (aika paljon on töissä) Patistaa mua ottamaan omaa-aikaa. Lähtee usein lapsien kanssa esim. mummolaan viikonlopuks että saan touhuta omiani. Silloin kun kuopus oli pienempi ja nous aamuisin tosi aikaisin niin noustiin suunnilleen vuorotellen lapsen kanssa. Nukutus on miehen hommia.

Ylipäätään pitää huolen että saan toteuttaa omia juttujani, tehdä asioita joista tykkään, saan harrastaa jos haluan jne.
 
Meillä nukutaan yleisesti yöt mutta olen pari kertaa herännyt siihen kun mies on lämmittämässä pulloa (itse niin sikeä uninen etten herää niin nopeasti) Viikonloppuaamuisin jos ei ole ollut missään ed. iltana niin ottaa vaavin kun se herää ja ja hoitaa niin että saan nukkua pari tuntia pidempään. Just muutama päivä sitten siivos koko kämpän pahimman kaaoksen, mutta siivos kuitenkin ja oma-aloitteisesti sillä aikaa kun nukuin päiväunia. ruokaa tekee meillä se kumpi sen päivän ruoan tekee paremmin, Mies liharuoat, minä kanaruoat. Yksin voin käydä kaupassa ja muualla jos haluan kun vaan mies ei ole kerennyt sopia muuta. Itsellä on niin vähän menoja että meillä eletään miehen aikataulun mukaan mikä sopii vallan hyvin nyt vielä kun olen ä-lomalla muutaman kuukauden päästä tulee varmaan muutos tuohon kyllä kun loma loppuu

Eli kyllä hoitaa =)
 
namanda
Meillä mies hoitaa pääsääntösesti yösyötöt ja minä autan tarvittaessa. Herätään kyllä molemmat mutta mies käy lämmittämässä maidon kun minä katson lasta ja mies syöttää ellei ole tarvis mennä tupakalle tai vessaan, tai niin väsynyt ettei jaksa.
Kaikki muut kotityöt tehdään lähestulkoon puoliksi. Pyykit hän pesee usein, tiskaa, siivoaa, tekee ruokaa, hoitaa lasta.. Kaikki työt puoliksi. Ja kun toinen on väsynyt tai ärtynyt, toinen hoitaa lasta. Tämäkin toimii molemminpäin.
Saan myös käydä yksin lenkillä jos tahdon. Tai kaupassa, kaupungilla, äidin luona... Missä milloinkin. Omaa aikaa meillä saa kun vain pyytää.
Kyllä mulla on sitten ihmeellisen hyvä mies. :) On kyllä työttömänä, että aikaakin tehdä kaikenlaista. Hän ei myöskään ikinä juokse baareissa yömyöhään tai järjestä menoja sopimatta minun kanssani.
 
xxx
Mieheni kantaa kortensa kekoon tasavertaisesti. Imuroi kerran viikkoon, minä toisen kerran. Hän lataa ja tyhjentää tiskikoneen, minä hoidan pyykit. Ruokakaupassa käy se kuka ehtii ja se kokkaa, joka sen kertaisen sapuskan parhaiten taitaa. Kummallakin on omat taitolajinsa kokkauksessa. Laasten kanssa leikitään ja ulkoillaan yhdessä tai vuoroissa. Jos toinen kokkailee, toinen ehkä menee pihalle lasten kanssa. Vaikka pyöräilemään toviksi. Mieheni tietää sanomatta, milloin on ruoka-ajat, koska meillä nukukaan päikkäreitä, mitä lapset pukevat ja mitä lääkkeitä tarvivat jos kipeenä.

Minä en edes alkaisi perhe-elämään ihmisen kanssa, joka ei osaisi ottaa vahvaa vanhemman roolia ja paneutua siihen. Vanhemman rooli kuuluu mielestäni yhtä lailla niin äidille kuin isälle, tasapuolisesti. Perhe on yhteinen haave, yhteinen valinta ja yhteinen projekti. Ja kyse ei saa olla pakosta, vaan vapaehtoisuudesta ja halusta olla osallistuva vanhempi. Halusta hoitaa roolinsa niin hyvin kuin mahdollista, olla lapsilleen mahdollisimman hyvä ja rakastava vanhempi. Jos ei tähän pysty, on musta aika "hastala vista tyyppi "
 

Yhteistyössä