Miten miehesi huolehtii sinun jaksamisestasi?

vieras
Viikonloppuina meillä sellainen systeemi et toisena aamuna jompikumpi nousee poitsun kans et toinen saa nukkuu,käy kaupassa,laittaa toisinaan ruokaa,hieroo kipeitä jalkoja työpäivän jälkeen jne....
 
vieras
Eipä tuo mitenkään tehnyt. Miehen mielestä se joka on kotona, tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapsen, hänhän kävi töissä ja sitten kun menin töihin ja tein vaan osa-aikaista niin sama jatkui, kun enhän minä tehnyt kunnon töitä. No entinen on mies nykyää.
Itse se vaati hierontaa kun on niin raskas työ, mutta koskaan se ei minua hieronut vaikka kuinka pyysin.
 
Miuski harmailee
Pyörittää arkea täysin tasavertaisena kumppanina kanssani. Tosin, mä laitan ruoista ehkä 80%, mutta aina viikonloppuisin tekee jonkun ruoan. Touhuaa lasten kanssa _tosi_ paljon ja useinmiten herää heidän kanssaan aamuisin. Siivotaan taloa lähes yhtä paljon ja pyykkiäkin pesee. Harvoin sanoo, ettei joku mun meno onnistu ja jos ei onnistu, on siihen joku ihan oikea syy. Ja usein silloinkin pyrkii järjestelemään omia menojaan niin, että mä pääsen. Ihana mies on :)
 
auttaa vaihtelevasti sen mukaan miten on muissa töissä ja poissa kotoa.

nyt on viime aikoina ollut enemmän kotona ja tosi kivasti autellut tiskien, pyykkien ja muun siivoilun kanssa. On myös ollut lasten kanssa kotona kun mä oon ollut töissä.

apu tuntuu tosi kivalta kun alkaa tää maha kasvaa eikä jaksa ihan samalla tavalla enää. Nyt tiedän kutienkin että alkaa taas olla enemmän mun hommia nää kotityöt kun alamme taloa laajentaa, rakentaa autotallia, alkaa taas ettotyöt porometsällä jne.
 
...minäpäs näytän miehelleni tän ketjun, jos se jotain auttaisi. Mua on nyt 3 päivänä putkeen ruvennu ahdistamaan ihan suunnattomasti tää kaikki stressi ja muu,mikä on mulle kasaantunu 6 vuoden aikana. Kaiken tän stressin huipentumana tänään tuli ihan hirveä hengenahdistuskohtaus ja tajusin etten jaksa enää näillä eväillä. Miehelle sanoin,että jos ei homma rupee pelaamaan ja hälle maistuu kalja viikonloppusin, niin mä muutan pois :'( ainakin joksikin aikaa, jotta saataisiin jollain terapialla tms asiat sujumaan paremmin...
 
Osallistuu lapsen hoitoon, leikittää tytärtä, vaihtaa vaippaa ja toisinaan pesee tuttipullot. Auttaa myös paljon kotitöissä. Joskus komentaa mut lepäämään ja hoitaa ite tyttöä :D . Ihana mies mulla :heart:
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
...minäpäs näytän miehelleni tän ketjun, jos se jotain auttaisi. Mua on nyt 3 päivänä putkeen ruvennu ahdistamaan ihan suunnattomasti tää kaikki stressi ja muu,mikä on mulle kasaantunu 6 vuoden aikana. Kaiken tän stressin huipentumana tänään tuli ihan hirveä hengenahdistuskohtaus ja tajusin etten jaksa enää näillä eväillä. Miehelle sanoin,että jos ei homma rupee pelaamaan ja hälle maistuu kalja viikonloppusin, niin mä muutan pois :'( ainakin joksikin aikaa, jotta saataisiin jollain terapialla tms asiat sujumaan paremmin...
Kyllä mäkin tekisin sun housuissa niin, että tarttuisin härkää sarvista ja keskustelisin kunnolla miehen kanssa. Surullista on se, että jos osallistuminen ei tule luonnostaan, ei se tule koskaan toimimaan ja olemaan aitoa. Mielestäni osallistumattomuus on junttimaista, omien asioiden panemista muiden edelle ja laiskuutta. Ikävä kyllä joidenkin luonne vaan on niin itsekäs ja ne ei siitä muuksi muutu. Onhan se meinaan tosi ajattelematonta, jos osallistuminen ei tule omasta halusta. Ne jotka rakastaa perhettään, haluavat perhe-elämää, haluavat olla läheisiä lapsilleen ja kantavat tasavertaisesti huolta perheen jaksamisesta ja koossa pysymisestä, tekevät sen aidosta halusta, empaattisuudesta, rakkaudesta ja halusta vaalia perhettä. Ne jotka ei näin toimi, eivät arvosta ja halua perhettä, eivät halua olla lapsilleen läheisiä, ovat itsekeskeisiä ja epäkypsiä. Ja asiat ei sanomalla muutu. ne ovat vain oikeasti niin tyhjiä ja itsekkäitä sisältä. Eivät sellaisia, jotka kykenisivät huomaamaan asiat omalähtöisesti ja aidosti. Ja niinpä uskon, että olet perustanut perheen miehen kanssa, joka vaan ei välitä. Ikävä sanoa suoraan, mutta aidosti perhettään rakastavat eivät toimisi koskaan noin.
 

Yhteistyössä