Miten menetellä tässä tilanteessa?

Mies satutti kätensä ja todennäköisesti kyseessä on jännerepeämä kädessä. Se selviää huomenna paremmin, mutta käsi on toimintakyvytön.

Mies viettää tällä hetkellä isäkuukautta ja mun pitäisi olla joulukuu töissä ja jäädä hoitovapaalle tammikuussa. MUTTA mies ei pysty huolehtimaan 8kk ikäisestä pojasta tällä hetkellä koska käden liikuttaminen tekee totaalikipeetä ja se ei toimi. Mun käsittääkseni mulla ei ole oikeutta jäädä kotiin tässä tapauksessa? Onko kenelläkään tietoa miten nyt pitää menetellä, koska jonkun täällä on vauvasta kuitenkin huolehdittava..
 
Olisko joku kiireellinen hoitopaikka päiväkotiin tai sit sä jäät palkattomalle... tai sitten mummot, kaverit, kummit ja kaikki tutut nyt valjastatte vuorollaan miehen seuraksi. :( kurja tilanne, mutta ei isäkään saa jäädä palkallisesti vapaalle jos äiti vaikka sairastuu hoitovapaalla tai vanhempainvapaalla...


muoks. ei kun eihän vanhempainvapaalla/isäkuukaudella voi viedä hoitoon kun sitten katkeaisi tuo isäkk.... eli siis kaverit yms nyt apuun tai sit sä et menekään töihin.
 
"vieras"
Kyllä sun on saatava (palkatonta) vapaata (pakottavan perhesyyn takia), koska jonkunhan se vauva pitää hoitaa ja mies ei siihen pysty, ja tuskin saat päivähoitopaikkaakaan ihan heti.
 
ei ole mahdollista
muuten kuin olla kuukausi palkattomana sinun pois töistä. Mutta, musitakaa hakea isäkuukauden ajatlta sairauspäivärahaa miehelle. Siitä menee karenssi,mutta korvaa sinunmenetettyä palkkaa kuitenkin jonkin verran
 
ei ole mahdollista
Poissaolo pakottavista perhesyistä

Työntekijällä on oikeus tilapäiseen poissaoloon työstä, jos hänen välitön läsnäolonsa on välttämätöntä hänen perhettään kohdanneen, sairaudesta tai onnettomuudesta johtuvan, ennalta arvaamattoman ja pakottavan syyn vuoksi.

Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle poissaolostaan ja sen syystä niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys poissaolonsa perusteesta.

Poissaolo pakottavista perhesyistä on yleensä palkaton
 

Yhteistyössä