Miten meikkaa Vaalea "lumikki" ihon omistava kolmekymppinen

  • Viestiketjun aloittaja voihan...
  • Ensimmäinen viesti
voihan...
Minulla siis vaalea ns."lumikki" iho. meikkivoiteen on valinnut ammattilainen joka kehunut vaaleaa ihoani ja sanonut että sitä kannattaa korostaa, ja käyttää tummaa huulipunaa.
mutta mites silmämeikki? minulla tummat hiukset.

Yksi asia raivostuttaa välillä. Osa kavereista valittaa aina että miksi meikkaan ihon vaaleaksi, että eikö kannattaisi valita tummempi meikkivoide. mutta miltä näyttää tumma meikkivoide jos muualta iho ihan vaalea? aina saa toisilta kavereilta kuunnella valitusta liian vaaleasta meikistä. onko kenelläkään muulla näin että kaverit mollaa meikkaamisestanne? mitä vastaatte? itseä ärsyttää välillä ja välillä jätän asian omaan arvoonsa.
 
"minä"
Luin joskus lehdestä ns. lumikkimeikin ohjeen. Sen mukaan, tosiaan iholle ihoväriin sopivaa meikkivoidetta, kevyesti poskipunaa. Silmiin vaalea luomiväriä ja ripsiin mustaa ripsiväriä. Sen ohjeen mukaan neuvona oli melko nude huulipuna, mutta miksei siihen varsinkin iltakäytössä myös tumma huulipuna sopisi. :)
 
Tuohan kuulostaa ihanteelliselta goottimeikin pohjalta. :D Et tietenkään meikkaa ihoa tummemmaksi, silläse todellakin näyttäisi kamalalle. Toki voit tuoda väriä kasvoille poskipunalla. Silmämeikkiin voit käyttää ihan normaalisti sinulle sopivia värejä ja tehdä joko hennon arkisen meikin tai voimakkaamman, vaikka ihan goottimeikin (jos se sopii tyyliisi). Ripsari varmaan kannattaa olla ihan musta ja rajaukset tummat. Silloin tummat hiuksesi kehystävät kasvoja, joista silmät erottuvat kunnolla vaikka huomio menisikin pääasiassa punattuihin huuliin.
 
"minä"
silmät erottuvat kunnolla vaikka huomio menisikin pääasiassa punattuihin huuliin.
Tähän kommenttina vaan, että varsinkin arkimeikissä ohje yleensä on että mikäli korostaa huulia tulee silmämeikin olla kevyempi ja sitten tas mikäli koristaa silmiä, tulisi huulien olla hieman kevyemmin meikattu. Juhlameikit on tietysti sitten eri asia. :)

Itse ns. lumikkivärityksen omaavana olen muuten huomannut, että silmiin sopii hyvin liilat sävyt.
 
Mulla sama homm käytä hiukan tummempaa meikkivoidetta, että tulee vähän väriä ei tietenkään , niin tummaa, että raja tulisi sitten vähän poskipunaa ja ripsaria muutama veto huulissa on vain kiiltoa
 
[QUOTE="minä";23482621]Tähän kommenttina vaan, että varsinkin arkimeikissä ohje yleensä on että mikäli korostaa huulia tulee silmämeikin olla kevyempi ja sitten tas mikäli koristaa silmiä, tulisi huulien olla hieman kevyemmin meikattu. Juhlameikit on tietysti sitten eri asia. :)[/QUOTE]

Totta. Mutta miltä näyttävät kasvot, joista silmät eivät erotu vaan kaikki huomio menee huuliin? En tarkoita goottimaisen tummiksi meikattuja silmiä, vaan normaalia ripsarin käyttöä ja nättiä pehmeää perusrajausta. Luomivärin kanssa sitten ihan kevyesti tai ei ollenkaan.

Itselläni on vaalea, mutta ei kovinkaan hyvä iho. "Piirrän" silmät ripsarilla ja yleensä rajauksellakin, mutta juurikaan muuta silmämeikkiä en arkisin käytä. Huuleni punaan vain juhliin, mutta ovat luonnostaan aika voimakkaan väriset. Jos tasoitan ihoni meikkivoiteella ja puuterilla, jäävät silmäni huomaamattomiksi ilman meikkausta tai hyvin kevyellä meikillä. Ruskea ripsari ei edes näy ripsissäni, koska ovat tummat. Ripsarin tehtävä on tuuheuttaa ja tummentaa entisestään, avaa silmiä.
 
tiimarinvihko harmaana
Mulla on tosi vaalea iho.. Mä laitan hitusen tummentavaa meikkivoidetta, koska vaalean kanssa mun iho näyttää jotenkin muoviselta :eek: Valokuvista vaan olen huomannut. Tummempi voide tuo muutenkin vähän eloisuutta. Tosin mä en muuten meikkaa juuri ollenkaan, eikä esim. huulipuna tulee kyseeseenkään.
 
"vieras"
mikään ei ole kaameampaa kuin väärän värinen meikkivoide, se tekee koko kasvoista aivan hirveän näköiset. :attn:
väriä kasvoihin saa kalpealla iholla hillitystä määrästä poskipunaa, aurinkopuuteri ei usein ihan vaaleille sovi. mutta missään nimessä ei pidä tehdä itsestään tummempaa kuin on, millään liian tummilla meikeillä. kalpeuden vaikutelmaa voi hillitä myös luonnollisen värisillä huulilla, huomiotaherättävän väriset huulet tekevät vaaleaihoisesta helposti kalpean näköisen, ei lumikkimaista.
 

Yhteistyössä