Miten mä voisin meidän hoitajalle sanoa nätisti että vois vähän pitää kämppää kondiksessa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mä olin kerran lastenhoitajana ja ihmettelin miks "työnantaja" tiuski ja kettuili mulle ja oli tosi tyly ja kun kysyin niin räjähti naamalle ku en siivoo. ei käyny mielessäkään et mun olis pitäny pyykätä,tehdä ruokaa,imuroida,pyyhkiä pölyjä,pedata sänkyjä jne kun mut oli palkattu lapsia hoitamaan! lasten kanssa lelut yms siivottii aina,mut oli aika inhottavaa et mulle ei kerrottu mitä mun työnkuvaan oletetaan kuuluvan ja sit ollaan naama norsun veellä :|
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö teitä yhtään harmittais jos tulisit töistä ja talo on ku räjähtäny? Ja tiskit on pöydällä ja pöytä pyyhkimättä?
Ei tosiaan, jos saisin vain lähteä yksin töihin aamulla, huolehtia itseni ja laittaa itseni kuntoon, lapset saisivat jäädä sänkyihin, verrattuna että laittaisin 4 lasta kuntoon. ja itseni ja kuljettaisin kaikki eri hoitopaikkaan, kuten nykyään usein tapana kunnissa.

Helppoa olisi, enkä edes kehtaisi ottaa hoitajaa kotiin, jos olisin 4 lasta tehnyt. Mieletön työ ja tottakai siihen on joku pakotettu.

Ei kuulu tehdä ruokia, jos hoitaa jonkun lapsia perhepäivähoitajana /lastenhoitajana näiden kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Kyllä päiväkodissakin hoitajien tehtäviin kuuluu siivota lasten jäljet monta monituista kertaa päivässä/katsoa ja auttaa että lapset siivoavat itse.
Päiväkodissa on keittiöhenkilökunta joka tekee ruaat yms. Ja epäilen että ap maksaa hoitajalle samaa palkkaa mitä päiväkodissa maksetaan.
 
Kun itse olin lasten kotona hoitamassa neljää muksua, siivosin kyllä lasten ja omat jälkeni ja joskus samalla vanhempienkin "jäljet" eli jos tiskasin käsin lasten astiat, meni siinä kyllä samalla sitten vanhempien puurolautasetkin. Ja lelut kerättiin aina. NÄistä ei ollu mitään puhetta päivähoidonohjaajan ja vanhempien kanssa mutta pidin niitä itsestäänselvyytenä. Samoin kun ruuanlaitto kuului mulle, joskus oli lämmitettävää kaapissa.

Eli Rati riti rallaa peesailen :)
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Jos olet palkannut lapsillesi hoitajan, hänen ei kuulu siivota. Jos olet palkannut hoitaja-siivoojan, hänen kuuluu siivota.
Hoitajan kuuluu siivota lasten kans päivän aikana levitetyt lelut paikoilleen. Ja keittiön syönnin jälkeen.
Mä en ymmärrä miten sillä muuten kuluu aika jos vaan istuu lastenhuoneessa ja lukee ja seuraa vaan ku lapse leikkii.
Jos itse olisin hoitaja ja työ päivä olis 4-8h niin vähän vaihteluksi vois vaikka luututa pöydän ;)
Kai jokainen jolla on järki päässä, ymmärtää että kämppä jää hoitajan lähtiessä sellaiseen kuntoon kuin hoitajan tullessa??? Vai olenko ainoa, jolla on tällainen pää?
Hoitajan ei mielestäni tarvitse alkaa siivo amaan toisten sotkuja, mutta ei myöskään lasten vanhempien kuulu ensimmäisenä työpäivän jälkeen alkaa raivata hoitajan ja lasten sotkuja.
 
Eeva
Kummallisia vastauksia minusta monella! :O Kunnallinen perhepäivähoitaja ja mietitte kuuluuko muka laittaa ruoka! Tottakai! Jos pph toimisi omassa kodissaan, niin tottakai kuuluisi lapset syöttää - vai oletteko joskus kuulleet kunnallisesta päivähoidosta, jonne tuodaan omat eväät? Ei asia muutu mitenkään jos työpaikka onkin jonkun muun kotona.
Sama juttu siivoamisen kanssa. Pph:n ei kuulu imuroida tai puunata paikkoja, mutta kuuluu tyhjätä pöytä, laittaa tiskit tiskikoneeseen & ylläpitää yleissiisteyttä korjaamalla lasten kanssa lelut pari kertaa päivässä; esim. ulos & päiväunille menoa ennen.
Ja minä olen pph, eikä tulisi mieleenikään toimia toisin. Työskentelin sitten omassa kodissani tai toisen. Ammatti-ihmisen kanssa sinun ap pitäisi hyvin pystyä keskustella. Olen melko varma siitä, että hän on kyllä erittäin tietoinen siitä, että siiteyden ylläpito kuuluu hänen tehtäviinsä, mutta on kai sen verran laiskempaa & röyhkeämpää tyyppiä, että kokeilee jos sinulle käykin toinen järjestely.... Puhu pph:lle & voit toki hänen esimieheltäänkin kysyä tarkempia tietoja siihen mitä pph:n kuuluu tehdä päivän aikana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Kummallisia vastauksia minusta monella! :O Kunnallinen perhepäivähoitaja ja mietitte kuuluuko muka laittaa ruoka! Tottakai! Jos pph toimisi omassa kodissaan, niin tottakai kuuluisi lapset syöttää - vai oletteko joskus kuulleet kunnallisesta päivähoidosta, jonne tuodaan omat eväät? Ei asia muutu mitenkään jos työpaikka onkin jonkun muun kotona.
Sama juttu siivoamisen kanssa. Pph:n ei kuulu imuroida tai puunata paikkoja, mutta kuuluu tyhjätä pöytä, laittaa tiskit tiskikoneeseen & ylläpitää yleissiisteyttä korjaamalla lasten kanssa lelut pari kertaa päivässä; esim. ulos & päiväunille menoa ennen.
Ja minä olen pph, eikä tulisi mieleenikään toimia toisin. Työskentelin sitten omassa kodissani tai toisen. Ammatti-ihmisen kanssa sinun ap pitäisi hyvin pystyä keskustella. Olen melko varma siitä, että hän on kyllä erittäin tietoinen siitä, että siiteyden ylläpito kuuluu hänen tehtäviinsä, mutta on kai sen verran laiskempaa & röyhkeämpää tyyppiä, että kokeilee jos sinulle käykin toinen järjestely.... Puhu pph:lle & voit toki hänen esimieheltäänkin kysyä tarkempia tietoja siihen mitä pph:n kuuluu tehdä päivän aikana.
Meidän kunnassa ei kuulu ainakaan ruoan laitto asiaan jos on toisen kotona töissä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Kummallisia vastauksia minusta monella! :O Kunnallinen perhepäivähoitaja ja mietitte kuuluuko muka laittaa ruoka! Tottakai! Jos pph toimisi omassa kodissaan, niin tottakai kuuluisi lapset syöttää - vai oletteko joskus kuulleet kunnallisesta päivähoidosta, jonne tuodaan omat eväät? Ei asia muutu mitenkään jos työpaikka onkin jonkun muun kotona.
Sama juttu siivoamisen kanssa. Pph:n ei kuulu imuroida tai puunata paikkoja, mutta kuuluu tyhjätä pöytä, laittaa tiskit tiskikoneeseen & ylläpitää yleissiisteyttä korjaamalla lasten kanssa lelut pari kertaa päivässä; esim. ulos & päiväunille menoa ennen.
Ja minä olen pph, eikä tulisi mieleenikään toimia toisin. Työskentelin sitten omassa kodissani tai toisen. Ammatti-ihmisen kanssa sinun ap pitäisi hyvin pystyä keskustella. Olen melko varma siitä, että hän on kyllä erittäin tietoinen siitä, että siiteyden ylläpito kuuluu hänen tehtäviinsä, mutta on kai sen verran laiskempaa & röyhkeämpää tyyppiä, että kokeilee jos sinulle käykin toinen järjestely.... Puhu pph:lle & voit toki hänen esimieheltäänkin kysyä tarkempia tietoja siihen mitä pph:n kuuluu tehdä päivän aikana.
Meidän kunnassa ei kuulu ainakaan ruoan laitto asiaan jos on toisen kotona töissä.
Jos on monta pientä lasta, moni pph valmistelee etukäteen ruoanlaittoa, esim. kuorii perunat ym. ennen kuin lapset tulevat. Ja tätä ei voi tehdä toisen kotona.

Ja kyllä vanhemmat pääsevät tosi helpolla, jos joku suostuu tulemaan heidän kotiinsa hoitamaan heidän lapsiaan, että ei pitäisi valittaa.
 
Eeva
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän kunnassa ei kuulu ainakaan ruoan laitto asiaan jos on toisen kotona töissä.
No jos tilanne on oikeasti noin toisissa kunnissa, niin sitten ap:n kannattaa ehdottomasti soittaa hoitajansa esimiehelle ja kysyä miten tilanne on heidän kunnassaan. Minä olen kerran (8 vuotta sitten) työskennellyt lyhyen pätkän toisen perheen kotona ennenkuin sain oman esikoiseni ja laitoin ruoan aivan kuten kotonakin työskennellessä. Tosin aivan kuten minä teen kotonani, valmisteli perheen äiti ruokaa vähän alkuun edellisenä iltana, että ehdin varmasti tarjota lapsille monipuolista ruokaa (kiireessä 4:n lapsen kanssa on paha ehtiä ihan alusta asti ruokaa tekemään). Yhdessä suunnittelimme ruokalistan & perheen äiti osti ruoat valmiiksi.
Ap on mielestäni tehnyt juuri näin ja jopa tehnyt ruoan aivan valmiiksi asti! Ei olisi suuri vaiva hoitajan siivota pöytä ruoan jälkeen! Ja kuka normaali ihminen ei niin tee???
 
ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on monta pientä lasta, moni pph valmistelee etukäteen ruoanlaittoa, esim. kuorii perunat ym. ennen kuin lapset tulevat. Ja tätä ei voi tehdä toisen kotona.

Ja kyllä vanhemmat pääsevät tosi helpolla, jos joku suostuu tulemaan heidän kotiinsa hoitamaan heidän lapsiaan, että ei pitäisi valittaa.
Sullahan on myös oikeus siihen että haet kotihoitajaa (kunnalta tai yksityisesti). Että ei pitäis valittaa et joillain on kotona hoitaja.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Kummallisia vastauksia minusta monella! :O Kunnallinen perhepäivähoitaja ja mietitte kuuluuko muka laittaa ruoka! Tottakai! Jos pph toimisi omassa kodissaan, niin tottakai kuuluisi lapset syöttää - vai oletteko joskus kuulleet kunnallisesta päivähoidosta, jonne tuodaan omat eväät? Ei asia muutu mitenkään jos työpaikka onkin jonkun muun kotona.
Sama juttu siivoamisen kanssa. Pph:n ei kuulu imuroida tai puunata paikkoja, mutta kuuluu tyhjätä pöytä, laittaa tiskit tiskikoneeseen & ylläpitää yleissiisteyttä korjaamalla lasten kanssa lelut pari kertaa päivässä; esim. ulos & päiväunille menoa ennen.
Ja minä olen pph, eikä tulisi mieleenikään toimia toisin. Työskentelin sitten omassa kodissani tai toisen. Ammatti-ihmisen kanssa sinun ap pitäisi hyvin pystyä keskustella. Olen melko varma siitä, että hän on kyllä erittäin tietoinen siitä, että siiteyden ylläpito kuuluu hänen tehtäviinsä, mutta on kai sen verran laiskempaa & röyhkeämpää tyyppiä, että kokeilee jos sinulle käykin toinen järjestely.... Puhu pph:lle & voit toki hänen esimieheltäänkin kysyä tarkempia tietoja siihen mitä pph:n kuuluu tehdä päivän aikana.
Meidän kunnassa ei kuulu ainakaan ruoan laitto asiaan jos on toisen kotona töissä.
Jos on monta pientä lasta, moni pph valmistelee etukäteen ruoanlaittoa, esim. kuorii perunat ym. ennen kuin lapset tulevat. Ja tätä ei voi tehdä toisen kotona.

Ja kyllä vanhemmat pääsevät tosi helpolla, jos joku suostuu tulemaan heidän kotiinsa hoitamaan heidän lapsiaan, että ei pitäisi valittaa.
kuule jos on kunnallinen pph niin kyllä luulis helpot ruuat lapsille laittavan ja omat ja lasten jäljet siivoovan. Sehän on töissä siel ja saa ihan normaalia palkkaa. Niin ja kotona toimivaan pph.n se ero että se oma koti ei kulu. Kyllä sitä nyt helppoo ruokaa pystyy laittaan tai sit ap. vaadit että kunta laittaa lapset pph.n kotiin hoitoon sielä kuuluu siivota ja laittaa monipuolisesti ruokaa.
 
pph
aikana.[/quote]

Meidän kunnassa ei kuulu ainakaan ruoan laitto asiaan jos on toisen kotona töissä.[/quote]

Jos on monta pientä lasta, moni pph valmistelee etukäteen ruoanlaittoa, esim. kuorii perunat ym. ennen kuin lapset tulevat. Ja tätä ei voi tehdä toisen kotona.

No mulle eka lapset tulee jo vähän yli kuus ja voin kertoa että en kuori perunoita aamulla ennen sitä. ruuat valmistelen siinä lasten kanssa, joskus edellisenä iltana teen jotain. Silti ehdin hyvin askarrella, jumpata, ulkoilla 2*päivässä, lukea ja pelata lasten kanssa. en tietenkään kaikkea samana päivänä.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mä olin kerran lastenhoitajana ja ihmettelin miks "työnantaja" tiuski ja kettuili mulle ja oli tosi tyly ja kun kysyin niin räjähti naamalle ku en siivoo. ei käyny mielessäkään et mun olis pitäny pyykätä,tehdä ruokaa,imuroida,pyyhkiä pölyjä,pedata sänkyjä jne kun mut oli palkattu lapsia hoitamaan! lasten kanssa lelut yms siivottii aina,mut oli aika inhottavaa et mulle ei kerrottu mitä mun työnkuvaan oletetaan kuuluvan ja sit ollaan naama norsun veellä :|
No mä olen kyllä ollu ihan ystävällinen tälle hoitajalle.Jos olen lapsille ostanu jätskit välipalaksi niin on hoitajakin saanu omasa :)
Ja ei todellakaan hoitajan kuuluu meillä ruveta puunaamaan ja pyykkäämään. Edellinen hoitaja vaan halus tehdä muutakin ku oli aikaa. Saatto imuroida tai jotain muuta pientä. (en vaadi sellasita)

Mutta mä tykkäisin että lelut ei olis pitkin taloa ja kimplen nappulat olis tallesa ja oikeassa paikassa jos sillä on pelattu. Ja muitipeli ehjänä...

Hoijaka kyllä käy lasten kans pihalla ja viihtyy siellä kyllä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Kummallisia vastauksia minusta monella! :O Kunnallinen perhepäivähoitaja ja mietitte kuuluuko muka laittaa ruoka! Tottakai! Jos pph toimisi omassa kodissaan, niin tottakai kuuluisi lapset syöttää - vai oletteko joskus kuulleet kunnallisesta päivähoidosta, jonne tuodaan omat eväät? Ei asia muutu mitenkään jos työpaikka onkin jonkun muun kotona.
Sama juttu siivoamisen kanssa. Pph:n ei kuulu imuroida tai puunata paikkoja, mutta kuuluu tyhjätä pöytä, laittaa tiskit tiskikoneeseen & ylläpitää yleissiisteyttä korjaamalla lasten kanssa lelut pari kertaa päivässä; esim. ulos & päiväunille menoa ennen.
Ja minä olen pph, eikä tulisi mieleenikään toimia toisin. Työskentelin sitten omassa kodissani tai toisen. Ammatti-ihmisen kanssa sinun ap pitäisi hyvin pystyä keskustella. Olen melko varma siitä, että hän on kyllä erittäin tietoinen siitä, että siiteyden ylläpito kuuluu hänen tehtäviinsä, mutta on kai sen verran laiskempaa & röyhkeämpää tyyppiä, että kokeilee jos sinulle käykin toinen järjestely.... Puhu pph:lle & voit toki hänen esimieheltäänkin kysyä tarkempia tietoja siihen mitä pph:n kuuluu tehdä päivän aikana.
Meidän kunnassa ei kuulu ainakaan ruoan laitto asiaan jos on toisen kotona töissä.
Jos on monta pientä lasta, moni pph valmistelee etukäteen ruoanlaittoa, esim. kuorii perunat ym. ennen kuin lapset tulevat. Ja tätä ei voi tehdä toisen kotona.

Ja kyllä vanhemmat pääsevät tosi helpolla, jos joku suostuu tulemaan heidän kotiinsa hoitamaan heidän lapsiaan, että ei pitäisi valittaa.
kuule jos on kunnallinen pph niin kyllä luulis helpot ruuat lapsille laittavan ja omat ja lasten jäljet siivoovan. Sehän on töissä siel ja saa ihan normaalia palkkaa. Niin ja kotona toimivaan pph.n se ero että se oma koti ei kulu. Kyllä sitä nyt helppoo ruokaa pystyy laittaan tai sit ap. vaadit että kunta laittaa lapset pph.n kotiin hoitoon sielä kuuluu siivota ja laittaa monipuolisesti ruokaa.
Tuosta ruuanlaitosta. Olen tehny ruuan täysin valmiiksi yleensä että vain lämmittää.Tai puolivalmiiksi niin että pukkaa lähes valmiin kinkkukiusauksen uuniin tai makaroonilaatikon esim.
Mutta jos hoitaja on tehny ruuan itse niin se on ollu tyyliä makaroonia ja paistettuja nakkeja/kalapuikkoja tjms. Että ei kovin suuri vaiva.

Niin ja kyllä muittenkin ihmisten pitää työt tehdä oli sitten töissä missä tahasa.

 
+
Mä olen jo pitkään ihmetellyt, onko nykyajan ihmiset toisiaan niin uusavuttomia, ettei osata omaa suutansa avata ilman, että ensin kysytään asiasta täällä... :whistle: Jos on kyse omasta kodista/työstä/elämästä, pitää rohkeasti avata suunsa ja kertoa oma mielipiteensä!!! Jälkeenpäin voi sitten tulla haukkumaan kaikki tampiot tänne... :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö teitä yhtään harmittais jos tulisit töistä ja talo on ku räjähtäny? Ja tiskit on pöydällä ja pöytä pyyhkimättä?
Ei tosiaan, jos saisin vain lähteä yksin töihin aamulla, huolehtia itseni ja laittaa itseni kuntoon, lapset saisivat jäädä sänkyihin, verrattuna että laittaisin 4 lasta kuntoon. ja itseni ja kuljettaisin kaikki eri hoitopaikkaan, kuten nykyään usein tapana kunnissa.

Helppoa olisi, enkä edes kehtaisi ottaa hoitajaa kotiin, jos olisin 4 lasta tehnyt. Mieletön työ ja tottakai siihen on joku pakotettu.

Ei kuulu tehdä ruokia, jos hoitaa jonkun lapsia perhepäivähoitajana /lastenhoitajana näiden kotona.

Ai sekö on noin helppoa...Me tehdään molemmat vuorotyötä miehen kans. Ja jos olisi ollut mahdollista niin kuljettaisin kyllä tarhaan,mutta sieltä ehdotettiin että parempi vaihtoehto on että hoitaja tulee meille. ja meille tulis ihan rutosti ylimäärästä ajoa jos lähdettäis toiseen päähän kyllä viemään.
Niin ja eikö se ole hoitajalla aikalailla sama että hoitaako se neljää tarhassa vaikko meillä.Ja yleensä siellä tarhassa on pikkusen paljon enempi lapsia.
Mutta jos se sinua noin harmittaa että meillä on minun ja miehen töitten aikana lastenhoitaja niin palkkaa sinäkin. :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Muistutat mistä palkkaa maksetaan :whistle:
Kunnasta.
Mä en jaksa lukee koko ketjua..mutta onko teillä jotain sopimusta missä lukee mitä kaikkee toimenkuvaan kuuluu?
No ei mustaa valkoisella. Mutta minulle perhepäivänohjaaja sano että lasten sotku mitkä päivän aikana tulee niin kuuluu siivota.Ja pitää yleis siisteys. Ulkoilu ja ruuan laitto. Eli olettaisin että hoitajan nämä pitäis tietää kun on perheissä ollut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Mä olen jo pitkään ihmetellyt, onko nykyajan ihmiset toisiaan niin uusavuttomia, ettei osata omaa suutansa avata ilman, että ensin kysytään asiasta täällä... :whistle: Jos on kyse omasta kodista/työstä/elämästä, pitää rohkeasti avata suunsa ja kertoa oma mielipiteensä!!! Jälkeenpäin voi sitten tulla haukkumaan kaikki tampiot tänne... :D
mä olen vaan niin hienovaranen että en halua suututtaa ketään.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei mustaa valkoisella. Mutta minulle perhepäivänohjaaja sano että lasten sotku mitkä päivän aikana tulee niin kuuluu siivota.Ja pitää yleis siisteys. Ulkoilu ja ruuan laitto. Eli olettaisin että hoitajan nämä pitäis tietää kun on perheissä ollut.
No sit sun vaan pitäs suoraan sanoo et mitä pitäs päivän aikana tehdä...ei varmaan oo helppoo.
Ja hoitaja pitää sua varmaan yli-kilttina kun ei oo joutunut ruokaakaan pahemmin tekeen...eli voi olla et aattelee että sä et "uskalla" sanoo mitään vaikka kaikkee ei oliskaan tehtynä.
 
Meille kans on tulossa kunnallinen hoitaja 17.3.-> Perhepäivähoidon ohjaaja anto ohjeet joissa lukee esimmäisenä hoitajan tehtävät

lastenhoidosta ja kasvatuksesta huolehtiminen, perushoitoasiat: ruokailu, ulkoilut, hygienia-asiat, lasten iän ja kehitystason mukaisten leikkien ja toiminnan järjestäminen, lukeminen, pelit, puuhastelut, jne.... ottaen huomioon käytettävissä oleva välineistö. SIIVOUS NIIDEN JÄLKIEN OSALTA, JOTKA SYNTYVÄT HOITOPÄIVÄN AIKANA!

Eli tän mukaan käsittäsin että jos aamulla kämppä on ollu siisti ja lapset sotkee päivän aikana ni kyllä hoitajan pitäisi lasten kanssa siivota kämppä sellaseen kuntoon ku oli aamulla. Saa nyt nähdä että minkälainen hoitaja meille sitten tulee. =) Meillä tahtoo aina olla kämppä jonkun verran sekasi, vaikka itse olenkin kotona, mut en kehtaa koko aikaa siivota lasten jälkiä, just ku kerkee siivota ni sotkeevat saman tien perässä. :| Mut minkäs teet... koko aikaa kehtaa olla siivoomassa.
 

Yhteistyössä