Miten mä voisin meidän hoitajalle sanoa nätisti että vois vähän pitää kämppää kondiksessa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Sanot vaan, että nyt on sellanen tilanne, että lapsille täytyy alkaa opettamaan siisteyttä ja olette lasten kanssa jo sopineet (sovi niitten kans) että 1 leikki kerrallaan ja sen jälkeen ne lelut kerätään pois ennen seuraavaa leikkiä. Sama juttu keittiön kanssa.
 
vieras
Täällä on ohje se, että jos kunnallinen hoitaja hoitaa lapsia omassa kodissa, vanhemmat laittavat ruoan lämmitystä vaille valmiiksi. Hoitajan homma on siivota kaikki lasten kanssa syntynyt sotku, eli ruokailun jäljet ja leikkien jäljet. Näin Helsingissä.
 
vieras
Viime talvena olin kunnallisena perhepäivähoitajana yhessä perheessä missä oli1,2,3 ja 4v lapset. Päivän aikana tehdyt sotkut kuului siivota ja kyl mä nyt muutenkin siistin paikkoja, jos jotain huomasin. Ruuan teko ei kuulunut mulle. Vaan oli tehty valmiiksi tai paistoa vaille valmiiksi ja tämä ohje tuli ihan mun pomolta eli perhepäivähoidon-ohjaajalta. Joskus sillon tällön tein ruokaa. Mutta jos töihin laitetaan neljän lapsen kanssa ihan nuori tyttönen jolla ei oo kokemusta lasten kanssa olosta enemmälti niin eipä se kaikkea älyä tehä. Tai sit ei vaan osaa organisoida!
Joku tuolla mainitsi, että päiväkodissa on enmmän lapsia kuin tuossa kotihoidossa. On toki, mutta siellä on myös ne työkaverit. Eli et itse joudu sumplaamaan koko päivää... Itse ollut töissä molemmissa ja molemmissa omat huonot ja hyvät puolensa :)
 

Yhteistyössä