miten mä saan koiran uimaan??

pienestä pitäen on käyty kahlaamassa ja heitelty palloa veteen jne.
jos ollaan miehen vanhemmilla missä kunnon hiekkaranta, niin saattaa kahlata vähän matkaa, mut ei ui.
meidän mökillä taas on muuten hyvä ranta, mut ihan rannassa on aika isoja kiviä jotka on liukkaita, et en sitä pienempänä sieltä ees yrittäny, mut nyt oon koittanu kun se toikkaroi muutenki niillä kivillä ja osaa jo selvästi varoa.
sillä on kaks koirakaveria jotka käy sen nenän edessä kunnolla uimassa, mut tolla ei oo pienintäkään meilenkiintoa.
ollaan yritetty houkutella niin et joku järvessä huutelee ja houkuttelee luokseen jne, mut eieiei.
ja ikinä se ei oo pelästyny vettä, ei johdu siitä.
antaa esim.suihkuttaa itsensä kotona ihan hyvin, on kyllä aika alistuneen näkönen pesutoimituksen ajan..

koira on tanskandoggi ja ne yleisesti ottaen tykkää vedestä / uimisesta ja uinti olis parasta liikuntaa tolle kasvavalle pennulle kun kasvaa niin et kohina käy..

voiko se sitkeellä yrittämisellä viel joskus tykätä uimisesta vai eiks tää yksilö vaan tykkää vedestä? :(
 
Mene itse ensin?

Meidän toista öttistä ei saa järveen, joten en sitä sinne pakotakaan. Toinen kaistapää juoksi suorinta tietä uimaan, vaikkei ollut koskaan ennen järveä nähnytkään.
 
Yksi vastaus kysymykseen: odota, toinen: totuttele. Jos kysymyksessä on pentu, niin ei se vättämättä mee pariin vuoteen sinne. Ei piä painostaa sitä sinne. Jotkut menee heti ku näkee vettä, toiset toisena kesänä, jotkut vasta 3v yht'äkkiä hyppää sinne.
 
niksu
Miksi sen pitäisi mennä uimaan?Meilläkin toinen koira oli aina uimassa kun vain mahdollista.Kun olitiin viikko mökillä(järven rannalla)sen turkki rupesi haisemaan kun se ei välillä ehtinyt kuivua.Toinen taas kahlaili ja joi vaan vettä järvestä.Molemmat olivat labbiksia.Mutta yksilöitä nekin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niksu:
Miksi sen pitäisi mennä uimaan?Meilläkin toinen koira oli aina uimassa kun vain mahdollista.Kun olitiin viikko mökillä(järven rannalla)sen turkki rupesi haisemaan kun se ei välillä ehtinyt kuivua.Toinen taas kahlaili ja joi vaan vettä järvestä.Molemmat olivat labbiksia.Mutta yksilöitä nekin :)
koska se olis parasta liikuntaa noin vauhdilla kasvavalle koiralle.
mut en tietenkään ole pakottamassa tai joka päivä houkuttelemassa, mut sillontällön yritän mut ei tota kiinnosta... josko sit myöhemmin :)
 
Kati
Koiran saa uimaan niin että menet itse myös veteen uikkarit päällä ja houkuttelet koiraa veteen ja kun jalat eivät melkein yllä pohjaan kannattelet koiraa vatsan alta niin kuin uimaan opettelevia lapsiakin kannatellaan ja koko ajan kannustat ja kehut kovin. Välillä voit irrottaa kätesi koiran alta ja antaa koiran uida itsestään. Kyllä se koira muutaman kerran jälkeen luottaa itseensä ja menee mielellään uimaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kati:
Koiran saa uimaan niin että menet itse myös veteen uikkarit päällä ja houkuttelet koiraa veteen ja kun jalat eivät melkein yllä pohjaan kannattelet koiraa vatsan alta niin kuin uimaan opettelevia lapsiakin kannatellaan ja koko ajan kannustat ja kehut kovin. Välillä voit irrottaa kätesi koiran alta ja antaa koiran uida itsestään. Kyllä se koira muutaman kerran jälkeen luottaa itseensä ja menee mielellään uimaan.
kuten alotuksessani kerroin niin tääkään ei tehoa... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kalakisu:
Helpoimmalla pääset, ku najat moottoripaatilla poukaman keskelle, viskaat koiran veteen ja lähdet ajamaan rantaan päin nakkeja veteen heitellen.
juu näin mun eno tekee hellepäivinä ja saa muuten joka jumalan kerta vääntää koiransa väkisin veneeseen ja kauemmas rannasta.. vapaaehtosesti koirat ei rannassa käy ku korkeintaan juomassa |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalakisu:
Helpoimmalla pääset, ku najat moottoripaatilla poukaman keskelle, viskaat koiran veteen ja lähdet ajamaan rantaan päin nakkeja veteen heitellen.
juu näin mun eno tekee hellepäivinä ja saa muuten joka jumalan kerta vääntää koiransa väkisin veneeseen ja kauemmas rannasta.. vapaaehtosesti koirat ei rannassa käy ku korkeintaan juomassa |O
Miksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kalakisu:
Helpoimmalla pääset, ku najat moottoripaatilla poukaman keskelle, viskaat koiran veteen ja lähdet ajamaan rantaan päin nakkeja veteen heitellen.
juu näin mun eno tekee hellepäivinä ja saa muuten joka jumalan kerta vääntää koiransa väkisin veneeseen ja kauemmas rannasta.. vapaaehtosesti koirat ei rannassa käy ku korkeintaan juomassa |O
Miksi?
no kun tuuheaturkkisina kuulemma läkähtyvät muuten :headwall:
 
Miun edellinen innostui uimisesta vasta kypsällä iällä neljä vuotiaana ja sitten se olikin mitä parhainta liikuntaa hellekeleillä. Aktiiviinen ja energinen koira, niin ei helteillä viittinyt kuitenkaan lenkittää normaali pituisia pitkiä lenkkejä. Mutta uimisesta ei tosiaan nuorempana tykänny, vanhempana innostui aina kun mentiin rantaan.

Nykyinen 1½ vuotias on sitä mieltä, että kun mahakarvat kastuu ollaan liian syvällä. Ehkä sekin iän myötä innostuu uimaankin. Odottelen ainakin toiveekkaana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja eija-liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
kolmannen kerran:
koska se olisi parasta liikuntaa tuon kokoiselle kasvavalle koiralle.

mut ei voi mitään jos ei uinti maita.
hmm...jos tykkää enemmän liikunnasta kuivalla maalla..?
no sit ei voi mitään jos ei uinti maita.

miten musta tuntuu et mä joudun toistaan itseäni jatkuvasti? :xmas:
 
Mein pappa heitti mein koiran järveen kun ei muuten menny uimaan :ashamed:
Eikä haukku suihkustakaan tykkäny koskaan.

Hyvin se siellä ui ja uinnin jälkeen oli niin ilosta haukkua että! Huomas vissiin haukku itekkin että sepäs oli kivaa!
 
nennu
Eilen oltiin tuolla yhdessä rannassa koittamassa meidän koiran,Saagan kanssa uintia.
En tiedä teinkö väärin kun otin Saagaa valjaista kiinni,ja pitelin se vatsaa.Mielestäni se auttoi ainakin vähäsen... Sitten se koitti itse uida.No,se meni ihan ookoo.
Olis kiva tietää,miten koiran saa uimaan oikeaoppisesti.

-nennu
 
Moippeli
Ei tosiaan pidä pakottaa... mutta ittellä on myös 1.5v koira jonka haluaisin uivan, mahaamyöten ja vähn syvempää kahlailee ja sitten rupee kaivamaan vedessä keppejä lähemmäs. Viime kesänä kun oli tarpeeks lämmin kannatelin sitä vedessä, mutta heti kun päästin irti hyö rupes räpiköimään ku hullu, yritti kait vetää jalat vedenpinnan yläpuolelle. (ei siis osaa uida?)
Onko joku kokeillut pelastusliivejä? Toisella palstalla luin että joku koira oli niiden varassa uskaltautunut ensimmäisiä kertoja uimaan ja myöhemmin uinut ihan omatoimisesti?
 

Yhteistyössä