Miten maalata lakanakankaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Mun ois tarkoitus maalata lakanakankaaseen kullanvärisellä maalilla kuvioita. Mutta en oikein tiedä miten tässä hommassa pitäisi edetä :)

Eli minkälainen maali siihen soveltuisi? Meinaan ettei se kuva lähde leviämään...meinaan että jos pudotan lakanakankaalle vesipisaran, niin se kosteushan leviää. Eikä sille maalille sais siis käydä samoin.

Osaiskohan joku vähän hjelpata?

Onko lakana tarkoitus ottaa käyttöön maalattuna, vai onko tarkoitus tehdä lakanakankaalle taidetta ei-käyttöön?

Kangaspainovärit, reaktiivivärit, akryylivärit, silkkipainovärit.... Onhan noita vaihtoehtoja.

Onko lakana tarkoitus ottaa käyttöön maalattuna, vai onko tarkoitus tehdä lakanakankaalle taidetta ei-käyttöön?

Kangaspainovärit, reaktiivivärit, akryylivärit, silkkipainovärit.... Onhan noita vaihtoehtoja.

Lakanasta on tulossa taulu, eli taidetta ei-käyttöön :)

Mikä noista ois sellainen about kohtuuhintainen ja toisaalta sitten taas helppo...tarkoitan siis että saisi tasaisen värin aikaiseksi jne. Ja sen kullanvärin tulisi olla kunnon kulta, eikä se saa olla liian pliisu :)

Kannattaa pingottaa se kangas sitten ainakin väliaikaisesti tai ihan rimoihin.

Peittävä metalliväri tulisi varmasti tuosta spraystakin, maalauksellisempi akryylimaalilla. Molempien kanssa voi käyttää sapluunoita, akryylia myös sitten siveltimellä.

No tätä pohdin ja sabluunat ois mun pelastukseni, kun mä en todellakaan ole mikään taiteilija vaan piirrän huonommin kuin meidän 8v. Mutta sparymaaliko ei ole niin "märkä" että sen kosteus leviää sabluunan rajojen toiselle puolelle?

Jaa, mie en kyllä tiiä, et leviäiskö se.

Miehen vastaus oli "jaa-a kyllä se tietenki niin saattaa olla"

Ei varmaan auttanu paljoakaan:D

Tee joku koeversio ensin.

Kannattaa pingottaa se kangas sitten ainakin väliaikaisesti tai ihan rimoihin.

Peittävä metalliväri tulisi varmasti tuosta spraystakin, maalauksellisempi akryylimaalilla. Molempien kanssa voi käyttää sapluunoita, akryylia myös sitten siveltimellä.

Miksi pingotus?

Olin ajatellut tehdä sabluunat kontaktimuovista, joten ei sabluunat pääse liikkumaan. Ja hienoa jos spray toimii, sitten mä saan uudet taulut jo parin päivän sisällä :D

Voi ei!!!!
Miksi joku laittoi tuollaisen linkin :D
Tämä äiti ihan täpinöissään nyt klikkailee tuotteita ostoskoriin ja suunnittelee jos jonkinmoisia askarteluja ja äitienpäivälahjoja jne. :D Ensi joulukin kävi jo mielessä ;)

Yhteistyössä