Miten mä saan tuon lapsen lopettamaan kynsien repimisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kyseessä siis melkein 4v tyttö repii kynsiään jatkuvasti. Eipä tarvitse ikinä kynsiä leikata tuosta syystä kun pysyvät lyhyinä mutta tänäänkin huomasin että yhdestä kynnestä oli lojennut ihan kauhean kokoinen palanen. Mikä tähän auttaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja zzzz:
repii kynsiä??? Woot? en oo ikinä kuullutkaan ennen. :D Kynsien syöminen on tuttu juttu mutta repiä? :O

En minäkään oo ennen kuullut tällaisesta ongelmasta ennen kuin tuo oma tyttö aloitti tuossa noin puoli vuotta sitten tuon tavan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä tein tota lapsena. Oliskohan ihan hullu idea jos vaikka laittaisi nättiä lakkaa tai jotain kynsitarroja.

Olen laittanut mutta repii lakat pois samalla tavalla kuin noita kynsiä repii. :( Oliko tuo kynsien repiminen sulla oire jostain vai oliko vaan samanlainen tapa kuin esim. kynsien pureskelu?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Aika sanattomaksi kyl veti minut. Mitähän tuohon sanoisi.....onko lapsi muuten käyttäytynyt normaalisti? Tarkoitan että onko levoton tms...?

Ei, ihan normaali ja iloinen lapsi on muuten. Tosi touhukas ja avulias niin kuin on ollut aina.

No neuvolassa vois asiasta kysyä. Itsekin olen kyllä kynsiä käsitellyt.....mutta pureskelemalla. Kun nyt ei sit tulehtuisi kun on näin kuumat ilmat meinaan jos isoja palojakin lähtee... Toivottavasi eivät ole ärtyneet. Uskooko jos kiellät?

No neuvolassa vois asiasta kysyä. Itsekin olen kyllä kynsiä käsitellyt.....mutta pureskelemalla. Kun nyt ei sit tulehtuisi kun on näin kuumat ilmat meinaan jos isoja palojakin lähtee... Toivottavasi eivät ole ärtyneet. Uskooko jos kiellät?

Eivät ne muuten mutta tänään tosiaan kun katsoin niin yhdestä oli lätenyt ihan tosi iso palanen. Ei usko jos kiellän ja tuntuu että tekee tuota vähän niinkuin ajatuksissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä tein tota lapsena. Oliskohan ihan hullu idea jos vaikka laittaisi nättiä lakkaa tai jotain kynsitarroja.

Olen laittanut mutta repii lakat pois samalla tavalla kuin noita kynsiä repii. :( Oliko tuo kynsien repiminen sulla oire jostain vai oliko vaan samanlainen tapa kuin esim. kynsien pureskelu?

Mulla oli tosi liuskoittuvat kynnet (ja on vieläkin), niin niitä oli sitten kiva näplätä. Vähän niin kuin kynsien pureskelu, luulisin.

No hyvä että muuten voi hyvin eikä ole levoton tms. Se on tärkeää. Ja vielä tärkeämpää olisi että kynnet jäisi rauhaan. Minun tuttuni repi muuten päätä aina ennen nukkumaan menoa... Lapsena siis. Kun hänelle ruvettiin lukemaan ilta satua niin tapa jäi pois. Jotain korvaavaa toimintaa pitäisi keksiä. Auttaisiko se.... En tiedä.... Ajatukseni varmaan toiminnasta älytön.

meillä poika repii kynsiä myös, yhdessä vaiheessa pääsi hieman eroon kun lupasimme lelun jos on repimättä mutta alotti sitten taas. Ihan normaali poika muuten. Ja ikää on 6v. Repinyt jo varmaan 2 vuotta kynsiään..

meillä poika repii kynsiä myös, yhdessä vaiheessa pääsi hieman eroon kun lupasimme lelun jos on repimättä mutta alotti sitten taas. Ihan normaali poika muuten. Ja ikää on 6v. Repinyt jo varmaan 2 vuotta kynsiään..

Huh, tämä vähän helpotti. Ehkä tuo sitten vaan on joku normaali juttu, samankaltainen kuin kynsien pureskelu.

No hyvä että muuten voi hyvin eikä ole levoton tms. Se on tärkeää. Ja vielä tärkeämpää olisi että kynnet jäisi rauhaan. Minun tuttuni repi muuten päätä aina ennen nukkumaan menoa... Lapsena siis. Kun hänelle ruvettiin lukemaan ilta satua niin tapa jäi pois. Jotain korvaavaa toimintaa pitäisi keksiä. Auttaisiko se.... En tiedä.... Ajatukseni varmaan toiminnasta älytön.

Mä laulan aina iltaisin lauluja hänelle (ja siskolleen) mutta jos ei ole nukahtanut kun lopetan laulamisen, alkaa repiminen.