Miten mä saan tuon lapsen lopettamaan kynsien repimisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä poika repii kynsiä myös, yhdessä vaiheessa pääsi hieman eroon kun lupasimme lelun jos on repimättä mutta alotti sitten taas. Ihan normaali poika muuten. Ja ikää on 6v. Repinyt jo varmaan 2 vuotta kynsiään..

lisäys vielä että itse uskon että repiminen on vain tapa siksi en ole ollut niin huolestunut vaikka tietysti olen yrittänyt poikaa saadaa lopettamaan repimisen. Repii myös varpaan kynnet.

Meidän juuri 7v täyttänyt tyttö myös rappaa kynsinauhojaan (kuivat) ja joskus puree kynsiään. Tehnyt tätä jo pari vuotta. Lähinnä, kun katsoo tv:tä, ja ennen nukahtamista.. Nyt on viikon verran laitettu kynsinauhavoidetta iltaisin kynsinauhoihin, ja lupasin ostaa kivaa kynsilakkaa, kunhan kynnet ja nauhat ovat paremman näköiset.. Tyttö on innoissaan kynsilakasta, ja rappaaminen on vähentynyt, ja sormenpäät jo paremman näköiset :) Tyttö on ihan tavallinen, iloinen ja reipas tuleva koululainen :) Itse olen myös alakoulussa purrut kynsiäni... huono tapa :(

meillä samanlainen neiti, tehnyt tota pienestä pitäen. huomaamatta, automaattisesti. repi myös nahkaa sormien vierestä. nyt alkaa helpottaa! täyttää kohta 10!
mutta esim 5v neuvolassa lääkäri sanoi sille että pitää lopettaa tai sormet leikataan pois :D

Meilllä alle 4-vuotias on alkanut nypläämään kynsiä, välillä on suussakin. On ilmeisesti ottanut mallia päivähoidossa olevalta isommalta tytöltä, jonka perässä tekee asioita. Sisko on pureskellut koko ikänsä kynsiä (nyt 41) ja hänen lapsensa pureskelee myös kyntensä. Näyttäisi siltä että esimerkin voima on suuri. Olen lukenut että kannattaisi antaa käsiin jotain, esim. stressipallo, kun alkaa kynsien "pahoinpitely". Tulemme kokoeilemaan sitä.

Jaa? En ole ikinä ajatellu että tää olis hirvee ongelma? Ei oo tullu mieleenkään, että tuollasesta saisi itselleen äitinä ongelmaa. Mun lapsuudessa oli kavereita jotka oli purtu kyntensä ihan tyvkäksi. Yks nyppi päätä, toinen kulmia. Nyt oman tyttäreni kaverilla iho revitty kynsien vietestä. En mää ole ajatellu että hällä mitään ongelmaa olis. Tapa siinä missä kynsien pureskelukin. Normaaleja lapsia! Rauhottukaa ny äidit hyvät!