Miten mä saan tuon lapsen juomaan (2v)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sukkapari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sukkapari

Aktiivinen jäsen
08.12.2008
2 772
0
36
Oon iltosin antanu juoda n. 100ml pullosta maitoa ihan sen takia et juo ja etenki et juo maitoa. Lopetettiin iltapullo tuos kaks kolme viikkoa sitte. Tai ite sen lopetti. (ei ole muuten saanu pulloa ku sen kerran illassa)

No nyt on ongelmana se et tuo tytöt juo todella vähän. Pissa haisee välistä tosi väkevälle. Yritän tarjota juotavaa aina joka välissä. Ruuan kans juo muutaman kulauksen (maitoa tai omatekosta mehua, tai vettä ). Tuoremehua kyllä jois, mut siihen en tuota opeta. Ja pulloa ei enään todellakaan saa takasi.
On kokeiltu niin erilaisia mukeja, ku lasejaki. Mut ei.. parhaiten ehkä menee niin ku jätän huomaamattomasti mukin pöydälle jos on vettä, ni sit saattaa uteliaisuuttaan mennä kattoon mitä mukissa on ja juo kulauksen tai kakas.
Kaakaota ei suostu juomaan (eikä sekään ole minusta mikään hyvä vaihtoehto, eikä kyllä limukkakaan).
Onko muilla ollu tämmöstä?

Mietiskelin et ehkä 2-3dl juo nestettä päivässä.. eikä sitäkään jos ei pidä ite huolta et tarjoaa juotavaa.
En tiiä oon varmaan ite tuon tuohon osittain opettanu, ku oon pitäny siitä huolen et ensin syödään vähän ruokaa ja sit juotavaa. Koska sillon ku oppi juomaan mukista, ni ois vain uuden taidon oppimisen myötä juonu.. nykyään toki juotava ja syötävä on yhtäaikaa esillä.

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Älä tarjoa joka välissä. Älä kiinnitä asiaan huomiota. Ruualla juomista, ei lapsi juomattomuutta kauaa jatka. Vaihe.

itse asiassa tuo mun jokavälissä tarkoittaa sitä et ku ite oon keittiössä (juomassa tms) ni samalla annan lapselle ja yleensä juo kulauksen tai kaks.. siis et tuputa enkä varsinkaan pakota. Jos en kiinnitä ollenkaan huomiota käy niin ku nyt on muutamana päivänä ollu pissa HAISEE ihan hirveelle ja sit herää yöllä ja haluaa vettä; annan lasista ja juo kulauksen (yleensä nukkuu yöt heräämättä ).

Niin ja tää tyttö ei oikeastaan ole tissin lopettamisen (jäi pois 1v:nä ) jälkeen ole ollu mitenkään innokas juomaan siks annoinki juua pullosta sen iltamaidon näin pitkään.

Meillä välillä samaa ongelmaa. Lapsi nyt 3v. Juo aamulla hyvin, ei maistu aamupala enkä sitä yritäkään, pääasia et juo. ja samoin välipala, pääasiassa juo silloin. Saatan sanoa et pöydästä ei saa nousta ennenkuin on maito juotu loppuun tms. niin menee. (siis noin 1dl ruoan kanssa). On myös huono syömään, joten välillä köydenvetoa kumpi tärkeämpää milloinka on....

Lässyttelin ja huijasin tytön haluamaan kaupasta mitä ihanimman prinsessamukin,siitä ei saa juoda kukaan muu kuin tyttö,ja mukin taikavoimat katoaa jos siitä ei juoda.

Olin oikeasti tosi epätoivoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Meillä välillä samaa ongelmaa. Lapsi nyt 3v. Juo aamulla hyvin, ei maistu aamupala enkä sitä yritäkään, pääasia et juo. ja samoin välipala, pääasiassa juo silloin. Saatan sanoa et pöydästä ei saa nousta ennenkuin on maito juotu loppuun tms. niin menee. (siis noin 1dl ruoan kanssa). On myös huono syömään, joten välillä köydenvetoa kumpi tärkeämpää milloinka on....

meil kyl syö hyvin, et täyttäsköhän ruoka sit massun, mut meil tuo ei vielä toimi et pöydästä ei saa poistua ennen ku kuppi on tyhjä. Siitä kyl pidän huolen et ruoka syödään, mut en usko et tuon juomisen kans onnistus.
Siks yritänki välistä sit tarjota sellasia ruokia missä on nestettä mukana

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Pillimehu? Maitoa pillillä?

tuota pilliä vois kokeilla.. pillimehun juonti tahtoo olla yhtä läträämistä, ku se pilli on niin mukava ottaa sieltä purkista pois ja sit ite yrittää sihata sitä takasi, eikä taitas hampaat pitkässä juoksussa tykätä. Mut tavallisen pillin voisin antaa millä juoda maitoa, ja neku ei ole edes kertakäyttö kamaa

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö vähän yli 2v:
Lässyttelin ja huijasin tytön haluamaan kaupasta mitä ihanimman prinsessamukin,siitä ei saa juoda kukaan muu kuin tyttö,ja mukin taikavoimat katoaa jos siitä ei juoda.

Olin oikeasti tosi epätoivoinen.

meil ei vielä oikein ymmärrä tuon "oman" päälle.. on koiramukia ja muovimukia ja lasia jne mut ei.. parhaiten juo sellasesta pienestä lasten korvallisesta posliinimukista, taitaa olla niin et häätynee alkaa pesemään sitä mukia käsin ni on useimmin käytössä

Pillillä?Sellanen kiva kierrepilli?
Tai nätti oma kannu mistä saa opetella kaatamaan juomaa,ehkä se juoma sit maistuiskin.

Kunhan ehdottelen kikkoja joita meillä käytettiin:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkapari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä lantraisin sitä tuoremehua vedellä:/
Ei kuulosta hyvälle toi juomamäärä.

en oikein tiiä onko se sittenkään hyväks hampaille.. sais mieluummin juua maitoa, koska maha sitä kerta kestää

Saahan ne hampaat pestyä,eikö?:)
Eihän imetyskään tee nykytietojen mukaan hyvää hampaille.
Ihan näin niinku asiasta kukkaruukkuun.

en oikein tiiä onko se sittenkään hyväks hampaille.. sais mieluummin juua maitoa, koska maha sitä kerta kestää

saa tietty, mut kokeilen ensin muuta.. tuo tuoremehu on kyl vasta viimonen vaihtoehto. Ku pakastin on täynnä omatekosta mehua ni tuntuu tuhlaukselta kantaa niitä kaupasta

saa tietty, mut kokeilen ensin muuta.. tuo tuoremehu on kyl vasta viimonen vaihtoehto. Ku pakastin on täynnä omatekosta mehua ni tuntuu tuhlaukselta kantaa niitä kaupasta

Aivan,kyllähän se melkoista tuhlausta olisi.
Kokeile ensin muita keinoja:)

Aivan,kyllähän se melkoista tuhlausta olisi.
Kokeile ensin muita keinoja:)

niin häätyy, mut jos tää menee tämmöseks, ni häätynee sit alkaa vaik kerran päivässä antaan lantrattua tuoremehua

entä jos tarjoaisit kuitenkin ennen ruokaa maitoa? niin että nälkäänsä täyttäis ensin maidolla vaikka desin verran, ja sen jälkeen vasta antaisit ruokaa? Eli päinvastoin kuin silloin, kun lapsi ei suostu syömään (ja joisi vain maitoa) ja vältetään maidon antamista ennen ruokaa.... Kun tässä tapauksessa ongelma on toisinpäin.

Pillimehua veden ja maidon lisäks. Tupperilta saa ainakin kivoja pillimukejakin, niihin vettä, maitoa tai mehua. Tai jotain muita mukeja mitä kaupastakin saa. Tai joku kiva palkinto jos juo vaikka mukillisen vettä tai maitoa. Lämmintä vettä, lämmintä maitoa. Tai keksit juomalle erikoisen nimen ja yrität sillä houkutella.

Kohta lapsella on ummetus (ellei jo ole?). Kantsii kokeilla kaikkia mahdollisia keinoja, jotta saat lapsen juomaan. Mehumukillinen muutaman kerran päivässä on pienempi paha kuin ummetus. Elimistön kannalta siis. Jos kerta juo tuoremehua niin anna pari lasia vaikka iltäpäivällä ja illalla (siis että aamupäivällä jois vaikka vettä tai maitoakin), ei se tuoremehu niin pahasta ole kuin jos tulee ummetus.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä sama juttu:
Pillimehua veden ja maidon lisäks. Tupperilta saa ainakin kivoja pillimukejakin, niihin vettä, maitoa tai mehua. Tai jotain muita mukeja mitä kaupastakin saa. Tai joku kiva palkinto jos juo vaikka mukillisen vettä tai maitoa. Lämmintä vettä, lämmintä maitoa. Tai keksit juomalle erikoisen nimen ja yrität sillä houkutella.

Kohta lapsella on ummetus (ellei jo ole?). Kantsii kokeilla kaikkia mahdollisia keinoja, jotta saat lapsen juomaan. Mehumukillinen muutaman kerran päivässä on pienempi paha kuin ummetus. Elimistön kannalta siis. Jos kerta juo tuoremehua niin anna pari lasia vaikka iltäpäivällä ja illalla (siis että aamupäivällä jois vaikka vettä tai maitoakin), ei se tuoremehu niin pahasta ole kuin jos tulee ummetus.

meil tuo ummetus ei ainakaan vielä ole ollu ongelma.. tytöllä on vauvasta saakka toiminu maha 1-3krt/päivä. Mut totta seki et on se seuraava ongelma. Mä vain oon niin perus juntti et haluan sitä maitoa lapselle tuputtaa (ku jos ei juo maitoa ni sit pitäs antaa purkista kalkkia) :/

En oikein tiiä onko tuo maidon antaminen ennen ruokaa meidän ratkasu, ku tyttö kyl syö, mut nyt ku uhmis iskee pahimoileen päälle ni useimmiten se ensimmäinen lusikallinen sitä ruokaa on laitettava sinne neitin suuhun (sit kyl syö koko satsin). Ehkä ennemmin niin et syö ensin ja sit vähän juotavaa ja vaik ½h tai 1h päästä sit lisää juotavaa. Ku kuitenki tuo on sen verran pikkanen neiti et tarvii ruokaaki.. tai sit se juotava pitäs antaa hyvissä ajoin ennen ku aletaan syömään ennemmin ehkä niin.

Yhteistyössä