Miten mä saan ton vauvan nukkumaan enemmän??

Raidallinen tiikeri

Aktiivinen jäsen
06.03.2006
5 266
1
36
Ikää siis 3kk ja ei nuku sellasia pitkiä unia. Tänäänki heränny puol 7 ja nukkunu vaan 1,5h yhteensä ja kahessa erässä ne. Nukkuu siis muutamat 20min unet varmaan viel tänään...

Kauhee kitinä koko ajan,ku on niin väsyny,mut ku ei vaan nuku :headwall:

Iltasin menee klo:20 nukkumaan ja herää siis 7 aikaa aamulla. Syö yön aikana kerran ja tuttia saa olla antamassa n.2h välein. Eli herää siis yössäkin monta kertaa..

Kokemuksella vastaan: et mitenkään. Meidän kakkonen oli samanlainen. Esikoinen veti 3 tunnin unia 2 krt päivässä, ja tämä toinen ½tunnin pätkiä. Aika auttanee. Nyt tuo pätkänukkuja nukkuu yhdet 1½-2 tunnin unet päivässä, ikää 10kk.

mun kolmonen oli tollanen ja aloin antamaan sille lounassyönnin yhteydessä pottua ku oli vajaa 3kk (neuvolan kaa joo yhdessä päätettiin) ja avot: saatiin pitkät päikkärit ja päivärytmi.

Mä mietin,et voisko sil olla nälkä? Syö n.2h välein joku 120ml. Siis päivisin.

Joo nukkuuhan se kuitenkin öisin hyvin. Mut nyt on ruvennu ton tutin kans vekslaamaan,et sitä pitää koko ajan olla öisin nostamassa. Maitoa oon yrittäny tarjota,mut ottaa vaan muutaman huikan.

Alkuperäinen kirjoittaja Matma:
Jos sitkeästi nukutat uudestaan kun herää päikkäreiltä? Meillä auttoi, mutta kesti kyllä kauan ennen kuin oppi nukkumaan pidempään heräämättä välillä.

Oon yrittäny,mut ei auta. Silmät luppasee väkisin kiinni,mut silti pysyy sen kiukun avulla hereillä. Ja vähän ajan päästä onki sit ihan pirteenä.

neljän lapsen kokemuksella sanoisin, että toiset vauvat vaan on tuollasia nukkujia...esikoinen nukkui vauvana 3-4x20-30min unia ekan vuoden ajan, yksiin päiväuniin kun siirryttiin, nukkui 1-1½h. Nyt 10v edelleen vähäuninen.
Kuopus taas (nyt 6kk) on lähes koko pienen ikänsä nujkkunut kahdet lyhyet(30-40min) ja yhdet pitkät 3-4h päiväunet,
Kaks muuta on jotain tuosta välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä samanmoinen tapaus ja nyt 10kk ja edelleen nukkuu yhdet tai kahdet 30 min päikkärit. Joten eipä täältäkään ideoita heru miten sais muutosta asiaan.

Niin ja meillä herä yölläkin tunnin välein, nukkuun laittaa 22 ja herää 9, sitä aikaa odotellessa että saa itekin joskus nukkua.

Meillä samanmoinen tapaus ja nyt 10kk ja edelleen nukkuu yhdet tai kahdet 30 min päikkärit. Joten eipä täältäkään ideoita heru miten sais muutosta asiaan.

Niin ja meillä herä yölläkin tunnin välein, nukkuun laittaa 22 ja herää 9, sitä aikaa odotellessa että saa itekin joskus nukkua.

:hug:

Yhteistyössä