Miten mä pystyn lähtemään töihin syksyllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhäippä

Vieras
Nyt jo ahdistaa ja itkettää. Kuopus on syksyllä melkein 2v, mut silti. Oisin niin halunnut olla viel vuoden kotona. 4,5v oon nyt ollut kotona ja pelottaa töihin meno muutenkin, miten mä pärjään, miten jaksan. Miten hoituu lasten hoitoonviennit ja haut kun oon yksin... Huoh. Positiivisia kokemuksia kaipaan?

Töissä on kivaa, kun saa aikuista seuraa ja vaihtelua päivän tapahtumiin. Ekat päivät ja viikot voivat olla hankalia, mutta kun rytmi löytyy, niin se alkaa sujua. Illalla kaikki valmiiksi aamua varten, niin lähtö sujuu helposti. Itse tein niin, että herätin lapset vasta vähän ennen lähtöä. Aamupalan he saivat päiväkodissa, joten aamut olivat helppoja. Valmiiksi varatut vaatteet vain päälle ja menoksi.

Miksi menet töihin jos olisit halunnut olla vielä kotona?

Sen vinkin itse annan, että kannattaa laittaa kaikki illalla valmiiksi mitä aamulla tarvii niin ei tartte häsätä aamulla. Mä laitan aina lasten seuraavan päivän vaatteet valmiiksi pinoon molemmille plus jos pitää päiväkotiin viedä jotain muuta niin ne myös. Se helpottaa aamuja tosi paljon.

Kyllä se sujuu, itsellä tosin vain yksi lapsi kotona. Ihanaa, kun on aikuista seuraa työkavereista, itselläni on mielekäs työ, josta pidän.
Kukaan ei ole päivisin kotona sotkemassa, ruuanlaittoa on vähän verrattuna kotona oloon. Mukavaa, kun voi keskustella lapsesta päiväkodin "tätien" kanssa, saa vähän eri näkökulmaa.

Miinukseksi on sanottava, että lapsen pitkä hoitopäivä surettaa verrattuna entiseen rauhalliseen kotiarkeen.

Muista, että vaikka kuinka ottaisi päähän tai lapset valittaa, ettei hoidossa ole kivaa, niin lasten nähden sun pitää olla mahdollisimman positiivinen ja kannustava. Me markkinoitiin etukäteen päiväkotia tosi kivana paikkana ja kerrottiin lapsille mitä kaikkia kivoja juttuja siellä tehdään. Aluksi oli vaikea jättää sinne itkevää lasta, mut reippaasti vaan heipat ovella ja itse saa itkeä vasta matkalla töihin, ei lapsen nähden :D

taloudellisista syistä joudun lähtee töihin.

En mä tiiä onks se syrjäytymistä jos jää kotiin hoitamaan lapsensa. jos on useampi lapsi niin halvempaahan se on että äiti hoitaa ne kotona kotihoidontuella kuin se että kunta maksaa hoidosta 1000e per lapsi kuussa.

Yhteistyössä