miten mä osaan valita, vauva vai ura?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja natt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

natt

Vieras
Tilanne on se että meillä on kaksi lasta. Mies haluaa nyt kolmatta lasta. Tavallaan minäkin haluan. Mutta mulla meni 7v kotona lasten ehdoilla.

Nyt olen opiskellut ja loppu jo häämöttää, keväällä valmistun. Eli pääsisin vihdoin ja viimein töihin, saisin työkokemusta jota mulla on tältä alalta todella vähän.

Samalla katkeaisi tämä hirveä sentin venytys ja pihistely kun aina on rahat lopussa. Saisin ekaa kertaa elämässä tienata kunnolla ja pistää kunnon summia säästöön.

Mutta sitten taas en voi kieltää sitä etteikö mulla olisi vauvakuumettakin. Kesällä tulee 27v täyteen ja mä olen aina ajatellut etten halua tehdä lapset vanhana koska haluan vielä olla suht hyvän kuntoinen/näköinen kun lapset lentää pois pesästä ja olis se kivaa kun itse toivottavasti joskus tulee mummoksi ettei olis ihan ikäloppu.

nojoo eipä nyt tässä nyt varmaan kummastakaan halua luopua mutta miehellä tuntuu olevan niin kiire tämän asian kanssa. pitäis tietää tarkka aika koska voidaan lasta yrittää. hyvä ettei halunnut päivämäärää ja kellonaikaa papereille ja allekirjoitusta.

Sulla on aikaa. Tee rauhassa töitä pari vuotta, kyllä sitten jo pikku "loma" kelpaa.
Me tehtiin kaks ja sitten olin viis vuotta töissä ja nyt on taas parin vuoro, ensimmäinen jälkimmäisestä parista on nyt 1v 4kk ja neljättä juuri yritellään.

Tykkäsin tästä ratkaisusta. Isommat lapset on jo sen verran vanhoja, että jo hetken pärjäävät, käyvät koulussa ja jopa pienen hetken vahtivat pientä. Heillä siis jo omat menot.
Ja ns. kalliissa iässä (murrosikä) ei ole kuin kaksi lasta kerrallaan. Ei käy niin talouden päälle.

Eikös sun omat mielipiteet ole tuossa aika selvästi esillä. En minä jäisi enää uuden vauvan kanssa kotiin, kun noin kauan olet jo kotona ollut, ja jos itseäsi kiinnostaa työhönmeno. Voithan vaikka katsoa vuoden pari työelämää välissä? Mä olen 35v ja monet kavereista on hankkineet nyt lisää lapsia kun esikoiset on jo koulussa.

Niin hankala päätös.

Itse oltiin samassa tilanteessa hetki sitten. Kaksi lasta on ja mietittiin sitä kolmatta, vai mun töihin menoa.. Yritettiin kaks kertaa kolmatta, mutta kesken meni. Ehkä se oli jonkin merkki, että ei sen kolmannen aika ollutkaan vielä.

Nyt sitten on kova työnhaku päällä ja ajattelin töitä tehdä sen muutaman vuoden. Ja nyt näin jälkeenpäin ajateltuna tämä on se sopivampi ratkaisu meille. Aiemmat lapset on kasvaneet muutamalla vuodella ja vauva-ajasta voi tulla näin ollen hieman helpompi, kuin mitä se nyt olisi ollut.
Ja onhan se töissäkin hyvä käydä välillä, ettei ihan tipahda siitä työelämästä..

itse painin tismalleen samanlaisessa tilanteessa! Olen 27v,valmistun syksyllä ja uusperhe joka koostuu kahdesta omastani sekä mieheni yhdestä lapsesta.Opintojen jälkeen minulla on unelmieni tilaisuus työskennellä omalla alallani ja ennen opintoja olin 6v kotona lasten kanssa.Lapset ovat jo aika isoja,tekisi mieli matkustella,ehkä ostaa se oma asunto ja ainakin lopettaa ns kituuttelu.Lisäksi ennen mieheni tapaamista tuntui että lapsiluku on täynnä,nyt taustalla kuitenkin sinnittelee pieni toive/haave vielä yhdestä vauvasta enkä todellakaan tiedä miten ratkaista asia! Tiedän varmasti että yli 3kymppisenä en lapsia enää halua tehdä,mutta en myöskään haluaisi lykätä tiden aloittamista jälleen ainakin parilla vuodella.
Olisi kiva kuulla enemmänkin ajatuksiasi kun niin samanlaisessa tilanteessa olemme:)

Samaa asiaa täällä mietin.
Mut mun 2 ekaa lasta oli ns "vaikeita tapauksia" jos nyt näin voi sanoa.Mutta neljä vuotta mä valvoin niiden kanssa ja väsyin henkisesti ja fyysisesti, en enää jaksanu välittää esim. omasta ulkonäöstä jne.
Nyt kun he ovat jo vähän isompia (nuorin vähä yli 3v) ja paljon helpompia niin on alannu tulemaan vauvakuume.
Yritän järkeillä ettei meidän rahat riittäis kolmanteen kun pitäis vaihtaa asunto ja auto ja ostaa kaikki vaunut ja pinnasängyt ym uudelleen.
Ja pahinta on se pelko,mitä jos tämäkin valvottaa,mitä jos tälläkin on kauhea koliikki,mitä jos tälläkin kertaa mä väsyn???????
Silti vauvakuume on KOVA eikä tilannetta auta kun kaverit lisääntyy niinkui sienet sateella.
Hmmmm.......Antaako olla vaiko yrittääkö ja jättää loput kohtalon käsiin?
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!

Yhteistyössä