miten luottamus takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hukassa

Vieras
eli siis ollaan seurusteltu 4vuotta ja mieheni on onnistunut tuhoamaan yhden parisuhteen tärkeimmistä asioista,LUOTTAMUKSEN.
hän on halukas korjaamaan asioita kuten olen minkäkin,mutta alkaa olemaan keinot vähissä.. varmasti moni muukin on ollut samassa tilanteessa joten kertokaa mulle keinoja miten sen luottamuksen saa takaisin?
mies on monesti kysynyt MITÄ hänen täytyy tehdä että mä taas luotan mut hitto mä en osaa vastata.mä en yksinkertasesti tiedä :o
joten MITEN sen luottamuksen saa takaisin vai saako sitä ollenkaan?

No minä olen joskus ollut samantapaisessa tilanteessa että luottamus meni...eipä siihen oikein mitään voi se tulee sitten ajallaan takaisin..jos tulee?? Mutta itse nyt luotan mieheeni täysin..siitä on jo nyt niin pitkä aika että luottamus on taas kohillaan....jaksuja sinne :hug: Jospas se siitä ajallaan =)

Mun mielestä ei kehenkään edes tule luottaa 100 %:sesti, ei edes itseensä. Jos luottaa täysin eikä koskaan epäile niin tulee isolla todennäköisyydellä petetyksi tavalla tai toisella. En tarkoita että aina pitää epäillä, mutta valppaana on hyvä olla.

Kumma juttu Kikka, että taas sä kirjoitit juuri kuten itsekin ajattelen.

Ei tietenkään voi aina olla epäilevällä kannalla, mutta ei myöskään toista ääripäätä , että uskoo kaiken sinisilmäisesti.

Elämä on opettanut mulle ainakin sen. Kyllä parisuhteessa kumpikin on velvollinen kertomaan menoistaan ja ystävistään ja ajankäytöstään toiselle, ei se ole kyttäämistä vaan välittämistä.

Mun on ollu tosi vaikee oppia luottamaan uudestaan, vaikka tämä nyk. mieheni ei ole tehnyt mitään luottamuksen menettämiseksi, vaan tämä ongelma juontaa "edellisestä" elämästäni, jossa mulle valehdeltiin silmät-korvat täyteen ja vielä valheesta kiinni jäämisen jälkeenkin sanottiin , että mä olen hullu !!

ongelma onkin se että tuntuu ettei pysty luottamaan edes pienimmissäkään asioissa :( mulle riittäis että pystyis ees PIKKASEN luottamaan toisen sanomisiin eikä aina tarvis epäillä kaikkea.

Olen siinä samaa mieltä, ettei kehenkään voi luottaa täysin. Poikkeuksen tekee omat vanhempani ja mieheni. Kyseisen miehen luottamus hävisi viisi vuotta sitten, enkä uskonut sen ikinä tulevan takaisin. Tuskaa kesti pitkään, mutta rakkaus, anteeksianto ja kova yhteinen yritys vei voiton. Meillä on ihana pieni ihmisen alku ja vasta solmittu avioliitto. Vanhat haavat ovat parantuneet ja mieskin aikuistunut ja oppinut virheestään. Voimia teille, jutelkaa asioista reilusti, vaikka tekee kipeää! Ihmisestä tosin riippuu onko hän anteeksiantamisen arvoinen...minun mieheni on! Toista kertaa en tosin antaisi anteeksi, enkä unohda edes ensimmäistä. Katkeroituminen on naisilla yleistä, mutta siihen ei kannata sortua. :heart:

Luottamus...sen kun menettää niin voi pojat.
Jotkut virheensä tehneet oppivat ekasta kerrasta jolloin yrittävät todella kovasti parantaa tilannetta ym.Sitten on niitä,jotka ei osaa tuolloinkaan lopettaa.
Itse luottamuksen pilanneena voin sanoa,että ei se ole kummallekkaan helppoa.Molemmat miettii koko aika siihen juttuun liittyviä asioita.
Rehellisesti sanottuna harkitsen vakavasti eroa,vaikka se olenkin juuri minä jonka sen luottamuksen rikkoi...eli ei helppoa.
Ehkä huomaat pian että osaat antaa anteeksi ja luottamus palaa pikkuhiljaa,tai sitten ei...ei sitä kukaan tiedä paitsi ajan kanssa.

Mun mies petti minua 2,5v sitten. Luottamusta häneen ei ole, itseasiassa olemme eroamassa. Uskon, että hän on minua taas pettänyt. Itse sanoo syyn olevan se, että ei vaan jaksa enää kuunnella mun nalkuttamista ja valittamista. Ok, toi voi olla ns. oikea syy, mutta en vain pysty luottamaan häneen ja sen takia "valitan". Välillä meni todella hyvin, kunnes tuli kesä... toiset pystyy luottamaan ja saamaan suhteen kuntoon, mutta meillä se ei onnistunut. se on sääli, koska molemmat välitämme toisistamme todella paljon. Kuten joku on sanonut pelkkä rakkaus ei riitä... Anteeksi olen antanut, unohtanut en koskaan. Luottamus ei ikinä palannut, eikä palaa. :'( Toivottavasti tulevissa suhteissani pystyn luottamaan siihen toiseen osapuoleen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2006 klo 01:28 hukassa kirjoitti:
eli siis ollaan seurusteltu 4vuotta ja mieheni on onnistunut tuhoamaan yhden parisuhteen tärkeimmistä asioista,LUOTTAMUKSEN.
hän on halukas korjaamaan asioita kuten olen minkäkin,mutta alkaa olemaan keinot vähissä.. varmasti moni muukin on ollut samassa tilanteessa joten kertokaa mulle keinoja miten sen luottamuksen saa takaisin?
mies on monesti kysynyt MITÄ hänen täytyy tehdä että mä taas luotan mut hitto mä en osaa vastata.mä en yksinkertasesti tiedä :o
joten MITEN sen luottamuksen saa takaisin vai saako sitä ollenkaan?
Kyllähän sen saa jos vain haluaa.Sen tiedät itekkin.sama asia kuuluu et mitäs sitten pitää tehdä kun nainen PETTÄÄ ??? senkin voi minun mielestä korjata ajan kanssa.ainakin kun puhun omasta puolestani.niin ja lapset pitää aina ajatella.Ei elämää tarvi pilata tuommosilla asioilla kun vois sitä olla huomattavastio pahemminkin asiat.pienistäkin pitää iloita...et silleen

Yhteistyössä