Miten lopettaa miehen uuden naisen haukkuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja törkymöykky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

törkymöykky

Vieras
Niin, siinäpä se.

Mies jätti minut toisen naisen takia yli puoli vuotta sitten. Joudumme olemaan tekemisissä edelleen, koska olen raskaana ja mies haluaa osallistua vauvan elämään sitten kun hän syntyy. Ongelma on se, että olen erosta edelleen niin katkera ja vihainen, etten osaa käyttäytyä! Joka kerta kun tulee puhe miehen uudesta naisesta, en pysty pitämään suutani kiinni. En pysty käyttämään hänestä hänen oikeaa nimeään, piikittelen, vittuilen, haukun, olen kertakaikkisen törkeä. Muuten miehen kanssa tulemme suht asiallisesti toimeen, mutta tää nainen on mulle sellainen punainen vaate, että oksat pois. :( Tiedän, että olisin fiksu, jos pystyisin nousemaan asian yläpuolelle ja suhtautumaan viileästi, mutta ei se vain onnistu.

Olisko kellään vinkkejä, mitä ihmettä tehdä tilanteessa kun huomaa että on aukaisemassa suunsa taas piikitelläkseen tätä naista? Tai jotain uutta näkökulmaa, joka helpottaisi minua ajattelemaan asiaa järkevämmin.

Kiitos.

tilannehan on aivan sairas, miten voisit olla hyväntuulinen tuossa tilanteessa. Minusta olisi outoa, jos hyväksyisit miehen naisen ja miehen käytöksen mukisematta.

Mutta onkohan juttusi edes totta? Miten se mies nyt osallistuu syntymättömän lapsen elämään? Oikeastaan hän vaikeuttaa sitä. Älä ole yhteydessä, minusta hän ei ole hyvää seuraa sinulle nyt.

Pyhimys olisit, mikäli tuossa onnistuisit! Ihailen sinua, että olet edes ajatellut käyttäytyväsi paremmin!

Sinuna ajattelisin, ettei uusi nainen välttämättä saa mitään helmeä itselleen.

Tuttavapiirissä on mies, joka on myös jättänyt raskaana olleen avovaimonsa vuosia kestäneen suhteen jälkeen. Mies oli mukana ex-avovaimonsa synnytyksessäkin, vaikka oli uusi nainen olemassa! Tämän miehen käyttäytyminen ei muuttunut uutta naistakaan kohtaan, vaan on pettänyt lähes heidän suhteensa alusta asti.

Voimia sinulle!

Kyllä tää mun juttu ihan totta on :) Mies on ollut mukana ultrissa, lääkärikäynneillä ym, joita on ollut tän raskauden aikana useita, kun on hieman ongelmia ollut. Mies haluaa tällä tavoin olla mulle tukena ja osoittaa, että välittää lapsesta. Mikä sinänsä on mun mielestä ihan kunnioitettavaa, ja itsekin haluan että on vauvan kanssa tekemisissä. Tulee myös synnytykseen mukaan.

Sen olen sanonut, että en halua että tää uus nainen on MISSÄÄN tekemisissä meidän lapsen kanssa. Mies saa siis tavata lasta niin paljon kuin haluaa, mutta ei niin että tää akka on tilanteessa paikalla (he eivät asu vielä yhdessä).

Eihän se uus nainen tosiaan ole tarpeellinen puheenaihe, mutta kun miehen ei tartte kuin ohimennen mainita tää ämmä, niin mulla keittää saman tien :/

Eihän tää helppo tilanne ole mitenkään päin ajateltuna, etenkään kun omat tunteeni miestä kohtaan ovat aivan yhtä vahvat kuin ennenkin. Mut ehkä pitäs vaan osata olla itselleen armollinen ja hyväksyä, et tää on nyt tilanne ja ehkä tää helpottuu tästä ajan myötä... EHKÄ.

Kuinka kauan olitte yhdessä? Voit olla tätä toista naista kohtaan yhtä törkeä, kuin hän oli sinua kohtaan. Minkälainen nainen voi alkaa virittelemään juttua miehen kanssa, joka on tulossa isäksi!

Käytä naisellisia keinoja (paha olo, supistelee, pelottaa olla yksin, kun on outoja tuntemuksia, jne.) ja painosta miestä jäämään yöksi luoksesi. Toista useaan kertaan ja pidä huoli että uusi nainen saa tietää näistä yökyläilyistä. Takas en tuota miestä huolisi, vaikka tahtoisi. Ketku on aina ketku. Toisaalta ymmärrän sen, että jos tuteet ovat voimakkaat niin tahto oisen läheisyteen on vahvempi kuin järki.

Alkuperäinen kirjoittaja törkymöykky;10969140:
Niin, siinäpä se.

Mies jätti minut toisen naisen takia yli puoli vuotta sitten. Joudumme olemaan tekemisissä edelleen, koska olen raskaana ja mies haluaa osallistua vauvan elämään sitten kun hän syntyy. Ongelma on se, että olen erosta edelleen niin katkera ja vihainen, etten osaa käyttäytyä! Joka kerta kun tulee puhe miehen uudesta naisesta, en pysty pitämään suutani kiinni. En pysty käyttämään hänestä hänen oikeaa nimeään, piikittelen, vittuilen, haukun, olen kertakaikkisen törkeä. Muuten miehen kanssa tulemme suht asiallisesti toimeen, mutta tää nainen on mulle sellainen punainen vaate, että oksat pois. :( Tiedän, että olisin fiksu, jos pystyisin nousemaan asian yläpuolelle ja suhtautumaan viileästi, mutta ei se vain onnistu.

Olisko kellään vinkkejä, mitä ihmettä tehdä tilanteessa kun huomaa että on aukaisemassa suunsa taas piikitelläkseen tätä naista? Tai jotain uutta näkökulmaa, joka helpottaisi minua ajattelemaan asiaa järkevämmin.

Kiitos.

Olet pettynyt ja katkera. Sen sijaan että purkaisit pettymystäsi sen aiheuttajaan elikkä exääsi, purat sen täysin syyttömään, hänen uuteen rakkaaseensa. Ehkä exäsi pelaa jotain peliä ja nauttii siitä kun kilahtelet hänen mainitessa naisensa nimen? Täysi välinpitämättömyys olisi tehokkainta. Tai koita sitä että kuvittelet itsesi tämän exäsi naisen asemaan. Miltä sinusta tuntuisi jos tapaisit ihmisen johon rakastuisit, joka saisi sinut tuntemaan niin paljon hyvää ja hänen exänsä, sinulle tuntematon ihminen vihaisi sinua?

Lopeta tuo, kulutat vaan itsesi loppuun ja stressisi tarttuu syntymättömään lapseesi. Opettel hyväksymään tosiasiat sellaisina kuin ne ovat ja keskity omaan ja syntymättömän lapsesi elämään. Rauhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja törkymöykky;10969277:
Sen olen sanonut, että en halua että tää uus nainen on MISSÄÄN tekemisissä meidän lapsen kanssa. Mies saa siis tavata lasta niin paljon kuin haluaa, mutta ei niin että tää akka on tilanteessa paikalla (he eivät asu vielä yhdessä).

Eihän se uus nainen tosiaan ole tarpeellinen puheenaihe, mutta kun miehen ei tartte kuin ohimennen mainita tää ämmä, niin mulla keittää saman tien :/

Eihän tää helppo tilanne ole mitenkään päin ajateltuna, etenkään kun omat tunteeni miestä kohtaan ovat aivan yhtä vahvat kuin ennenkin. Mut ehkä pitäs vaan osata olla itselleen armollinen ja hyväksyä, et tää on nyt tilanne ja ehkä tää helpottuu tästä ajan myötä... EHKÄ.

Entä jos lapsesi isä jääkin yhteen nykyisen naisystävänsä kanssa? Aika älytömiä tuollaiset kiellot ja säännöt, joiden noudattamista et mitenkään voi edellyttää. Lapsen biologisella isällä tulee olemaan tapaamisoikeus ja on hänen asiansa kuka tai ketkä näissä tapaamisissa on mukana. Sinä et sitä päätä, eikä kiukuttelemalla asiaa muuksi muuteta.
On varmasti rankkaa tulla jätetyksi, mutta syytön tuo uusi nainen siihen on. Ei miehesi olisi lähtenyt, jos olisi todella halunnut jatkaa kanssasi.
Sinun kannattaisi keskittyä siihen, että menet elämässä eteenpäin ja saatte oman suhteenne vanhempina toimimaan mahdollisimman hyvin, niin että lapsella on molemmat vanhemmat läsnä elämässään. Lapselle on kuitenkin tärkeää, että isä on osa hänen elämäänsä. Sinun suhteesi lapsen isään ei ole sama kuin lapsen suhde isäänsä.

Lapsen biologisella isällä tulee olemaan tapaamisoikeus ja on hänen asiansa kuka tai ketkä näissä tapaamisissa on mukana. Sinä et sitä päätä, eikä kiukuttelemalla asiaa muuksi muuteta.
On varmasti rankkaa tulla jätetyksi, mutta syytön tuo uusi nainen siihen on.

Mihellä ei ole mitään juridisia oikeuksia lapseen, jos vanhemmat eivät ole naimisissa. Virallinen isyys alkaa vasta kun isä tunnustaa sossussa lapsen. Aviomies taas on aina lapsen isä, riippumatta siitä, onko biologisesti näin.

Mielestäni uusi nainen on välillisesti syyllinen eroon. Hän olisi voinut sanoa miehelle, että hoitaa ensin asiansa kuntoon, muuten suhdetta ei tule. Toki mies on se suurin syyllinen. En minäkään heti pystyisi hyväksymään, että tuo nainen olisi lapseni lähellä. Sehän on sitä paitsi tosi tuore suhde, eihän sitä normaalin eron jälkeenkään heti esitellä lapsia uudelle _mahdolliselle_ kumppanille. Mutta eihän sitä tiedä, mitä aika tuo tullessaan.

Mielestäni lapsella on aina oikeus isäänsä. Poikkeuksena tietysti henkilöt, jotka eivät sovellu tehtävään. Esim. tietyt rikolliset.

Viimeksi muokattu:
Ja se johtuu ihan siitä, että lapsen isä vetää tosi outoa roolia kulkemalla mukana ultroissa sun muuta. Minusta hän ei ole oikea ihminen käymään kanssasi neuvolassa, joku raja sentään pitää olla , miten sinua ap kohdellaan.

Jos jatkaisit yhtä outoa linjaa kuin lapsen isä, niin mene naimisiin nyt heti rakastamasi miehen kanssa ja potkaise ex pellolle elämästäsi. Ota tämä uusi mies lapsen elämään mukaan alusta alkaen.

Siis mitä hemmettiä? Jos isä yrittää tässä tapauksessa kantaa vastutaan, niin se katsotaan huonoksi asiaksi?? Yleensä täällä haukutaan isät, jotka eivät ole valmiita kantamaan vastuuta teoistaan. Ja nyt sit tääkään ei kelpaa... ???

täähän on selvä provo.. jätti puoli vuotta sitten.. muksu tulossa.. ei vaan ajanjaksot oikein täsmää.

Jos tää olisi tositilanne, minä ainakin jättäsin miehen kuin nallin kalliolle.
Mulle ainakin tulisi itselle sellanen tunne, että enhän mä ole tuntenut tota jätkää ollenkaan.
Muksun synnyttyäkin miettisin kaks kertaa hakisinko isyystunnustusta vai en.
Senhän ehtii tehdä myöhemminkin, esim. perintöasioide vuoksi.

Eikä olis mitenkään varmaa, että tuollanen isä saisi olla mukana lapsen elämässä koskaan.
Jos on noin epäluotettava aikuista kohtaan jo alussa, miten epäluotettava se on lapsen kanssa ja lasta kohtaan. En ikinä uskaltais jättää muksua tollaselle ihmiselle hyvillä mielin.

Kuten sanottu minä jättäsin tollasen ihmisen taakseni enkä perään itkisi.
Tosin mun on hyvä sanoa kun toimeentulo on sen verran hyvä etten tarvitsisi sossunkaan elatusmaksuja vaan tulisin omillani toimeen.

Se että jokaisella lapsella pitää olla isä, joo ei tarvii, oikeita, kunnollisia miehiä löytyy ainakin mun lähipiiristä pilvin pimein.

Se että jokaisella lapsella pitää olla isä, joo ei tarvii, oikeita, kunnollisia miehiä löytyy ainakin mun lähipiiristä pilvin pimein.

Annapa ap:lle sp-osoitteesi ja näiden hyvien isien yheystiedot. Varmaan moni elli-kirjoittelija- yh-äiti, rentun ex-puoliso, ottaisi myös mieluusti näitä "pilvin pimein" olevia miehiä puolisoikseen, kiitos.

Voi tota noota. Itse varmaan riistäisi puolisoltaan vanhemmuuden oikeudet täysin, jos tämä hairahtuisi. Siinäpä onkin oikeudenmukainen rangaistus kaikille jättäjille. Etenkin, jos ovat vielä toisen matkaan lähteneet. Voisiko tyhmyyskin olla syy vanhemmuuden menetykseen? Jos, niin *pim* et, noo, ole enää sopiva vanhempi.

Viimeksi muokattu:
täähän on selvä provo.. jätti puoli vuotta sitten.. muksu tulossa.. ei vaan ajanjaksot oikein täsmää.

Jos tää olisi tositilanne, minä ainakin jättäsin miehen kuin nallin kalliolle.
Mulle ainakin tulisi itselle sellanen tunne, että enhän mä ole tuntenut tota jätkää ollenkaan.
Muksun synnyttyäkin miettisin kaks kertaa hakisinko isyystunnustusta vai en.
Senhän ehtii tehdä myöhemminkin, esim. perintöasioide vuoksi.

Eikä olis mitenkään varmaa, että tuollanen isä saisi olla mukana lapsen elämässä koskaan.
Jos on noin epäluotettava aikuista kohtaan jo alussa, miten epäluotettava se on lapsen kanssa ja lasta kohtaan. En ikinä uskaltais jättää muksua tollaselle ihmiselle hyvillä mielin.

Kuten sanottu minä jättäsin tollasen ihmisen taakseni enkä perään itkisi.
Tosin mun on hyvä sanoa kun toimeentulo on sen verran hyvä etten tarvitsisi sossunkaan elatusmaksuja vaan tulisin omillani toimeen.

Siis onko sulla luetun ymmärtämisen kanssa vaikeutta? Ap:han kirjoitti, että hänet on jätetty, miten HÄN nyt voisi miehen jättää kuin nalli kalliolle?? Samoin en ymmärrä, miten ajanjaksot ei täsmää...? Puoli vuotta sitten jos on jätetty, niin kyllähän ap voi aivan hyvin raskaana nyt olla. Mitä hemmettiä oikein meinaat??

Viimeksi muokattu:
Kunnollisia miehiä kyllä löytyy, siitä olen samaa mieltä. Vaikka pilvin pimein.

Mutta tätä lausahdustasi kyllä mietin. JOS sinulla olisi lapsi, toimeentulosi OLISI silloin niin hyvä, ettet tarvitsISI elatusmaksuja ollenkaan? KUN sinulla nyt kuitenkaan ei ole lasta, mistä ihmeestä voiSIT tietää? Mitä kaikkea lapsi tuokaan tullessaan.

Viimeksi muokattu:
En ymmärrä näitä naisia, jotka pistävät miehen jättämiset ja pettämiset toisen naisen syyksi. Mies on ollut suhteessa ja tiennyt sen koko ajan, jo kun alkoi piirittämään tätä uutta.

Tuskin hän ihan saman tien ja samana iltana tavattuaan uuden, heivasi ap:n. Meni siihen varmaan muutama viikko. Samaan aikaan hän naiskenteli ap:n sekä uuden kanssa ja lupaili tälle uudelle ties mitä ihanuuksia.

Mies on typerys. En ymmärrä mitä vastuunkantoa vauvasta on juosta ap:n kanssa ultrassa ja lääkäreillä? Taitaa ap pelata ihan omaa peliään ja roikuttaa miestä vauvan varjolla vieressään. Minä en moista ukkoa enää ottaisi elämääni, lapsen kanssa toki voi yrittää olla isä.

Tulin pikaisesti vilkaisemaan ketjua, ja olen hämmästynyt :)

Jostain syystä täällä on nyt käsitys, että haluaisin tän miehen vielä itselleni! Etenkin tuo Sirin viesti on kummallinen. Miksi roikottaisin miestä vauvan varjolla...? En tajua. Haluaisin vain OPPIA KÄYTTÄYTYMÄÄN miehen edessä, niinkuin aikuiset ihmiset. Eikö tää ketjun otsikkokin siihen viittaa, vai mitä??

Nainen on tiennyt koko ajan miehen olevan suhteessa, on meidän yhteinen tuttu. Eli siksi en syytä pelkästään miestä. Miehelle haluan antaa mahdollisuuden olla isä, vaikka emme parisuhteessa enää olekaan. Sen takia meidän on pysyttävä jonkilaisissa väleissä. Mies on täysin hyväksynyt sen, että uusi nainen ei lasta tapaa ainakaan heti, ehkä sitten kun suurin katkeruus on minusta häipynyt, se voi onnistua. Mutta ei tällä hetkellä todellakaan! Minusta siinä on jo paljon myönnytyksiä, kun yritän miehen kanssa olla jonkilaisissa väleissä.

Onko tosi, että ihmiset eivät usko tämmöistä tapahtuvan, kun tätäkin provoksi epäillään? Uskokaa pois, tämä vuosi olisi ollut paljon helpompi ilman tällaisia tapahtumia... :((

Alkuperäinen kirjoittaja törkymöykky;10972491:
Onko tosi, että ihmiset eivät usko tämmöistä tapahtuvan, kun tätäkin provoksi epäillään? Uskokaa pois, tämä vuosi olisi ollut paljon helpompi ilman tällaisia tapahtumia... :((

Ihmisillä on tapana nähdä asiat lähinnä omien kokemusten kautta, mikä selittänee vastauksia. En olisi itsekään kuvitellut, että noin toimivia miehiä on, ellei tuttavapiiriin olisi rantautunut exänsä raskaana jättänyt mies muutama vuosi sitten.

Olet raskaana ap. ja on vaikea antaa täsmäohjeita katkeruuden ja vihan hallintaan.

Itse purin avioeroraivoa lisätyössä siivoamalla. Masennukseen minulla ei ollut varaa eikä sellaista
kukaan itselleen edes halua.

Kävin kerran nyrkkeilytunnilla. Muistaakseni olen kertonut jutun elleissä.
Hakkaa vaikka nyrkkeilysäkkiä. Sekin helpottaa.

Ilokseni Kauniit ja rohkeat alkaa pyöriä maikkarilla. Minusta se on ihan hyvää mielenterveyden hoitoa. Sarjassa sattuu poskettomia ihmissuhdejuttuja. Riidellään ja kahistaan.
Saippua on saippuaa, mutta katsoessaan samalla voi terapoida itseään.

Onnellista vauvan odotusta. Vuosien päästä vain naureskelet näillle ellit pohdinnoille.
Niin minä teen. Nykyään vain tuskailen käytännön asioita. Nyt on tietokone jumissa eikä huoltomies ole vielä soittanut vaikka lupasi. Liekö hänelläkin naishuolia.

Alkuperäinen kirjoittaja hääähh??;10969581:
Siis mitä hemmettiä? Jos isä yrittää tässä tapauksessa kantaa vastutaan, niin se katsotaan huonoksi asiaksi?? Yleensä täällä haukutaan isät, jotka eivät ole valmiita kantamaan vastuuta teoistaan. Ja nyt sit tääkään ei kelpaa... ???

Samaa ihmettelin.

Minusta ap on ihan järkevästi oikeilla linjoilla, ja nostan hattua. Mutta tuohon, että päreet palavat puhuttaessa uudesta naisesta, on selvä selitys: aika! Tuo on hyvin lyhyt aika vielä, kyllä se sureminen ja alussa viha ovat normaaliasioita, joten ei ole ihme, että käämit palavat vielä. Niin kuuluukin. Mutta nostan hattua, että yrität välttää kakaramaiset riidat. Siihenkään ei auta kuin yksi asia: aika!

Joskus sitten lapsesi kyllä varmasti on tekemisisssä myös uuden naisen kanssa, mikäli yhteen jäävät, ja minusta olisi paras yrittää saada se väli mahdollisimman sopuisaksi myös, ihan sen lapsen takia. Mutta vielä hän ei mene heille viikonloppuvieraaksi, joten sitä aikaa ehtii kuluakin ja laineet tasaantua.

Miksi riitaa ja välien katkomista ihaillaan? En käsitä. Aikuinen pystyy parempaan! Ajallaan.

En tarkoittanut, että välttämättä ottaisit miehen takaisin, mutta haluat pitää hänet muuten kontrollissasi. Mies se oli sinun kanssasi suhteessa, teki sinut raskaaksi ja jätti, hänen on vastuu sinun kanssasi teidän suhteesta, ei kenenkään kolmannen osapuolen.

Haluat antaa miehelle mahdollisuuden olla isä. Hienoa, mutta kun teillä ei ole vielä sitä lasta, jonka isä hän olisi ja jonka tapaamisesta sinä voit sanella ehtoja. Nyt hän roikkuu kanssasi jostain muusta syystä.

Alkuperäinen kirjoittaja törkymöykky;10972491:
Tulin pikaisesti vilkaisemaan ketjua, ja olen hämmästynyt :)

Jostain syystä täällä on nyt käsitys, että haluaisin tän miehen vielä itselleni! Etenkin tuo Sirin viesti on kummallinen. Miksi roikottaisin miestä vauvan varjolla...? En tajua. Haluaisin vain OPPIA KÄYTTÄYTYMÄÄN miehen edessä, niinkuin aikuiset ihmiset. Eikö tää ketjun otsikkokin siihen viittaa, vai mitä??

Nainen on tiennyt koko ajan miehen olevan suhteessa, on meidän yhteinen tuttu. Eli siksi en syytä pelkästään miestä. Miehelle haluan antaa mahdollisuuden olla isä, vaikka emme parisuhteessa enää olekaan. Sen takia meidän on pysyttävä jonkilaisissa väleissä. Mies on täysin hyväksynyt sen, että uusi nainen ei lasta tapaa ainakaan heti, ehkä sitten kun suurin katkeruus on minusta häipynyt, se voi onnistua. Mutta ei tällä hetkellä todellakaan! Minusta siinä on jo paljon myönnytyksiä, kun yritän miehen kanssa olla jonkilaisissa väleissä.

Tää Siri taitaa olla joku toinen nainen ku noin paljon puolustelee tätä toista akkaa. Mies ei tosiaan oo yksin vastuussa tossa, jos tää toinen nainen on kerran TIENNYT miehen tilanteen suhteeseen alkaessaan. Kyllä järkevä nainen jättäs suhteen virittelyn eikä alkas millekään varatun miehen kanssa. Molemmissa on yhtä suuri syy!!

Ap:n tarinasta jäi nyt yksi asia epäselväksi onko miehen uusin inhoamisen arvoinen ihmisenä noin muutenkin? Muussa tapauksessa on selvääkin selvempää purkaa raivo ja pettymys edes johonkin kuin koettaa kantaa tuneita sisikunnassaan exän hölmöilyjen takia.

Miten ihmeessä ap uskoo exänsä ajattelevan lapsen parasta, jos lasta kantava ap on vihainen? Olipa ajatukseni kuinka kaukaa tahansa haettua, niin kylläpä lapsikin äitinsä tunteet joutuu kohdussa aistimaan ja mies on aivan hölmö kuvitellessaan ottavansa osaa lapsen elämään olemalla ns. teknisissä lapsen kasvamisen vaiheissa mukana. Mitä ihmettä lapsi tekee vihaisella äidillä, jonka isä on suututtanut? Mies vaikuttaa lähinnä keskenkasvuiselta ja tekopyhältä , joka luulee olevansa isän roolin arvoinen.

Jos olisin ap potkaisisin exän elämästä kokonaan ulos ja samalla myös pääsisin eroon exän uusien herättämistä ikävistä tunteita. Sillä jos mies ajattelee lapsen parasta hän säästää jo nyt rahaa lapsen varalle ja kipittelee kiltisti tunnustamaan lapsen isyyden. Kaikki muu on vähän turhaa.

Ap:n tarinasta jäi nyt yksi asia epäselväksi onko miehen uusin inhoamisen arvoinen ihmisenä noin muutenkin? Muussa tapauksessa on selvääkin selvempää purkaa raivo ja pettymys edes johonkin kuin koettaa kantaa tuneita sisikunnassaan exän hölmöilyjen takia.

Miten ihmeessä ap uskoo exänsä ajattelevan lapsen parasta, jos lasta kantava ap on vihainen? Olipa ajatukseni kuinka kaukaa tahansa haettua, niin kylläpä lapsikin äitinsä tunteet joutuu kohdussa aistimaan ja mies on aivan hölmö kuvitellessaan ottavansa osaa lapsen elämään olemalla ns. teknisissä lapsen kasvamisen vaiheissa mukana. Mitä ihmettä lapsi tekee vihaisella äidillä, jonka isä on suututtanut? Mies vaikuttaa lähinnä keskenkasvuiselta ja tekopyhältä , joka luulee olevansa isän roolin arvoinen.

Jos olisin ap potkaisisin exän elämästä kokonaan ulos ja samalla myös pääsisin eroon exän uusien herättämistä ikävistä tunteita. Sillä jos mies ajattelee lapsen parasta hän säästää jo nyt rahaa lapsen varalle ja kipittelee kiltisti tunnustamaan lapsen isyyden. Kaikki muu on vähän turhaa.

Protestoin. Kyllä lapsi tarvitsee elämässään sen isän paljon enemmän kuin minkään suuruista rahasummaa! Vähänkös tässä maailmassa yritetään korvata yhteistä aikaa rahalla, ja tulos on sitten, mitä on... Terapeutit loppuvat kesken het kättelyssä!

Viimeksi muokattu:
Kyllä on suomenmaa pahansuopia akkoja täynnä! Siis tarkotan että kun kerranki yks mies mitä ilmeisemmin haluaa jotenki vastuuta yrittää kantaa, niin se pitäs potkasta kuvioista kokonaan? SIis mitä helevettiä suomiakkojen päässä liikkuu??

mikä kaakatus tässäki ketjussa kävis, mikäli ap:n exä ei osoittas mitään mielenkiintoa tulevaa vauvaa kohtaan?? Mikään ei kelepaa suomiakoille, ei sitten mikään!

Ap:lle hatunnostot siitä, että annat miehen olla lapsesi asioissa mukana.

Yhteistyössä