Miten löysit töitä?

  • Viestiketjun aloittaja uppis
  • Ensimmäinen viesti
uppis
Löysitkö töitä esim. hakemalla lehdessä olleeseen paikkaan vai suhteilla tai koska olit ollut aikaisemmin samassa yrityksessä? Oletko kohdannut ikä- tai sukupuolirasismia esim. että jäisit äitiyslomalle tai lapsesi sairastelisivat ja olisit paljon poissa töistä etkä siksi ole saanut työtä?
 
mamma2003
minulla on sähköpostitse paikkavahti jossa tulee aina ilmoitus vapaasta työpaikasta.. olen itse tehnyt "alavalinnan" sinne ja sitten mollin sivuilla on myös minun hakemukseni.

Minulle soitettiin kotiin, että tuletko töihin :D ja sama homma oli työssä missä olin ennen kuin jäin äitiyslomalle.. ja nyt työ kestää tovin aikaa.. mutta kyllä oon katsellut tuleeko vakipaikkoja auki. Mutta ne vakipaikat on toisaalta kyllä lottovoitto! mutta on nyt työtä ainakin pitkän aikaa vielä...
 
Minä vielä opiskelin tuolloin ja opiskeluun kuului harjoittelujakso. Odotin tuohon aikaan keskimmäistämme. Ko. työpaikassa kysyttiin olisinko valmis tulemaan vuoden päästä töihin vakituiseksi, asia jäi auki minun puoleltani (en todellakaan osannut vastata moiseen koska odotin siis silloin vauvaa)..Vajaan vuoden päästä kyselin, vähän ns. herjalla, että onko se paikka vielä auki ja josko sen voisi aloittaa myöhemmin. Paikka oli auki, tosin firman sisäisessä haussa vielä, ja mulle sanottiin että laita hakemus ns. muodonvuoksi niin katsellaan...Parin viikon päästä soitettiin että voitko aloittaa kk päästä...ja sillä tiellä olen ;) Vauva jäi 5 kk ikäsenä isänsä kanssa kotiin ja äpyli läks töihin!!
 
Mulla on ollut ihmeellinen onni saada töitä, ei kuitenkaan hakematta.

Eli hain muutamaa työpaikkaa ja kävin parissa työhaastatteluissa. En saanut kumpaakaan paikkaa mutta toinen firma oli antanut mun hakemuksen eräälle "yrittäjäkaverilleen" joka haki myös vastaavaa työntekijää. Hän soitti sitten mulle, kävin haastattelussa ja sain paikan ns tiskin alta. Mutta tämä paikka ei ollutkaan mulle sopiva ja olin siellä vuoden, jolloin lähes yhteisestä sopimuksesta sovimme että lähden pois. Toiseksi viimeisenä työpäivänä (olisin jäänyt työttömäksi) siitä toisesta firmasta, jossa olin vuosi sitten käynyt haastattelussa, soitettiin että mikä mun työtilanne on, koska se henkilö jonka he silloin valitsivat lähtikin toiseen työpaikkaan eli se paikka olisi taas auki. No ei kun taas haastatteluun ja sain taas työpaikan.

Siis aivan älytön säkä, mutta jos en olisi lähettänyt hakemuksia en olisi kumpaakaan paikkaa saanut eli aina kannattaa lähettää hakemus sillä se voidaa kaivaa esiin vielä vuodenkin päästä tai antaa eteenpäin niin kuin mun tapauksessa tapahtui.

 
Nelthilta
Minä sain kaikki paikat yliopistolla niin, että niitä tarjottiin minulle. Tätä nykyistä vakipaikkaa melkein jouduin jo hakemaan homma tuli vähän mutkan kautta, mutta perustui pohjimmiltaan siihen, että oli tehty monta vuotta yhteistyötä.
 
kukkerikuu
Tulin muinoin koulun työharjoitteluun ja loppu onkin historiaa. Koulun sain kyllä käytyä rinnalla loppuun. Kyllä työnantaja tiesi että lapsia tulen hankkimaan ja meillä muut olivat jo ne tehneet, joten en kokenut rasismia, enemmänkin pääsin joukkoon, kun voimme vaihtaa lastenhoitokokemuksia. Meillä on olleet lapset yllättävän terveitä ja sairaspoissaoloja heidän takiaan ei ole kovin montaa päivää. Vuodessa ehkä alle 10 sairauspäivää, joista isäkin on ottanut hoitopäiviä.
 
virtanen
Olen tehnyt yliopistolla töitä 10 vuotta,määräaikasena.Kotiin on soitettu ja kysytty töihin.Nyt olen työttömänä ja mol-sivuja katselen.Avoimet hakemukset olen laittanut eräisiin paikkoihin.
 
Nannuliini
Mollin sivujen kautta. Lähetin samaan aikaan useamman haun ja ensimmäinen tärppäsi. Nyt vakipaikka, mutta työ ja kaikki muukin siellä on pers...tä. Olen oman alani töissä, mutta nykyiseen työhöni olen ylikoulutettu, joten hieman kyllästyttää.
 
Anin
Itse soitin työnantajalle ja kysyin. N. parin viikon päästä olin töissä ja olen edelleen (4-v tuli syksyllä täyteen). Äitiys- ja hoitovapaalta palasin töihin tänä syksynä ihan entisiin tehtäviin, ei mitään ongelmia missään vaiheessa.
 
Bonehill
Miulla kävi niin, että olin työllistettynä kunnantalolla ja täällä tuli virka auki. Hain sitä ihan normaalisti ja pääsin ensin haastatteluun ja minut valittiin virkaan. Hakijoita oli yli 30, joten aika hyvä tuuri oli.
 

Yhteistyössä