P
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Asiasta kiinnostuneelle lapselle voi näyttää kirjaimia, kertoa niiden äänteitä... Oma nimi on yleensä aika suosittu kohde. Oman nimen lisäks perheenjäsenten nimet ja arjesta tutut asiat ovat lapselle kivoja ensisanoja. Itse opin lukemaan isosiskon kautta, kävin läpi hänen aapisiansa. Kyselin kaikista kirjainyhdistelmistä, että mitä tossa lukee, miten toi sanotaan.
Mutta ei lasta varsinaisesti tarvitse opettaa, eikä välttämättä kannatakaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Asiasta kiinnostuneelle lapselle voi näyttää kirjaimia, kertoa niiden äänteitä... Oma nimi on yleensä aika suosittu kohde. Oman nimen lisäks perheenjäsenten nimet ja arjesta tutut asiat ovat lapselle kivoja ensisanoja. Itse opin lukemaan isosiskon kautta, kävin läpi hänen aapisiansa. Kyselin kaikista kirjainyhdistelmistä, että mitä tossa lukee, miten toi sanotaan.
Mutta ei lasta varsinaisesti tarvitse opettaa, eikä välttämättä kannatakaan.
tätä mä hain,kiitos.
aakkosia tosiaan opetellaan ja pikku aapisenkin oon ostanut sille. ei mitään pakonomaista opettelua mutta oman kiinnostuksen ja innostuksen puitteissa mennään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Joku aika sitten telkkarissa haastateltiin amerikkalaista neurologia, joka sanoi, että lapsi voi oppia lukemaan 1,5-3-vuotiaana. Hän on kuulemma omansa opettanut. Suositteli. En ajatellut itse yrittää.
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:Itse osasin lukea kun menin ekalle. Voitte uskoa että oli äärimmäisen vaikea oppia tavaamaan oikein. En voinut ymmärtää miksi pitää tavu sanoa kirjain kirjaimelta ensin ennenkuin sai sanoa koko tavun ja sitä myöten koko sanan.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:Itse osasin lukea kun menin ekalle. Voitte uskoa että oli äärimmäisen vaikea oppia tavaamaan oikein. En voinut ymmärtää miksi pitää tavu sanoa kirjain kirjaimelta ensin ennenkuin sai sanoa koko tavun ja sitä myöten koko sanan.
Mä opin lukemaan suomeksi ittekseni, ruotsi tuli sitten eskarissa, enkä koskaan tajunnu ekalla ku samanikäiset suomenkieliset kaverit leikki tavujen kanssa koulussaEn tajunnu yhtään miks piti lukea muu-mi ta-lo on ki-va... Tavuviivat pisti mut ihan sekasin kun olin oppinu lukemaan ihan normaalia tekstiä.
Nykyään ei vissiin enää tehdä niin?
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:Itse osasin lukea kun menin ekalle. Voitte uskoa että oli äärimmäisen vaikea oppia tavaamaan oikein. En voinut ymmärtää miksi pitää tavu sanoa kirjain kirjaimelta ensin ennenkuin sai sanoa koko tavun ja sitä myöten koko sanan.
Mä opin lukemaan suomeksi ittekseni, ruotsi tuli sitten eskarissa, enkä koskaan tajunnu ekalla ku samanikäiset suomenkieliset kaverit leikki tavujen kanssa koulussaEn tajunnu yhtään miks piti lukea muu-mi ta-lo on ki-va... Tavuviivat pisti mut ihan sekasin kun olin oppinu lukemaan ihan normaalia tekstiä.
Nykyään ei vissiin enää tehdä niin?
Meillä piti lukea äm-uu-uu muu, äm-i mi, muumi etc.. se oli mulle vaikeaa..