M
mietiskelijä
Vieras
Millä tavalla ne lapset, jotka ovat suurimman osan elämästään olleet päivähoidossa, pystyvät käsittelemään tunteitaan? Lapsethan käsittelee asioita hirveästi leikin kautta ja se ei onnistu missään muualla kuin kotona niin hyvin. Päivähoidossa on häiriötekijöitä ja keskeytyksiä. Kotona lapset leikkii luovemmin ja selvästikin leikeissään tuovat kaikkia asioita esiin mitä elämässä sillä hetkellä tapahtuu. Kuinka on niiden laita, jotka raahataan päiväkotiin 5 päivänä viikossa? Jotain jäänee puuttumaan.
Onko kukaan ajatellut tätä? Meillä saattaa mennä monta tuntia päivässä kun lapset leikkii autoilla ja legoilla ja barbeilla. Luulen, että lapsi tarvitsee nimenomaan sitä leikkiä kasvaessaan ja käsitellessään kaikkea elämään liittyvää.
Tämä ei ole päivähoidon syyllistämistä, vaan vain ajatus joka heräsi kun olen seurannut omien lasten touhuja.
Onko kukaan ajatellut tätä? Meillä saattaa mennä monta tuntia päivässä kun lapset leikkii autoilla ja legoilla ja barbeilla. Luulen, että lapsi tarvitsee nimenomaan sitä leikkiä kasvaessaan ja käsitellessään kaikkea elämään liittyvää.
Tämä ei ole päivähoidon syyllistämistä, vaan vain ajatus joka heräsi kun olen seurannut omien lasten touhuja.