Ja minä syksyllä kouluunmenevän (6,5v) lapsen äitinä kyselen vielä, että onko 7v lapsen jo syytä osata ajaa ilman apupyöriä ja tuleeko siitä lapselle ongelmia jos hän ei vielä osaa, esim; kiusaamista?
Äitini vain tässä keväällä tohotti kauheasti sitä, että tänä kesänä lapsen olisi syytä oppia ajamaan ilman apupyöriä, ettei häntä sitten koulussa kiusata. Mutta minä taasen olen sitä mieltä, että kun lapsi menee pienryhmään, niin tuskimpa tuo porukka koulussa minnekään pyöräretkille edes lähtee.
Minä olen myös sitä mieltä, että jos lasta ei pyörällä ajaminen kovin kiinnosta, niin ei häntä voi siihen pakottaakaan. Ei pyörällä ajaminen ole minusta niin välttämätön osattava taito. Kyllähän sitä kävellenkin pääsee paikasta toiseen tässä lähiympäristössä. Ja eiköhän lapsi nyt viimeistään 10-12v ikäisenä osaa ajaa ilman appareita. Ja luulen, että lapsella se pyörällä ajamisen taito jossakin vaiheessa kuitenkin löytyy. Aikaa se taatusti vie, mutta mihin tässä nyt on kiire, ei mihinkään. Tuntuu, että lapsiltakin vaaditaan yhtä sun toista yhä pienempänä, kuin mihin he itse edes eivät välttämättä ole valmiita.