Miten lapsi on muutanut elämäänne?

Eli miten vauvansaanti on muuttanut teidän elämää? Tiedän tietenkin että rytmi muuttuu elämässä mutta miten se muuttanut teitä itseänne? Onko elämän arvot saanut uuden merkityksen kun on saanut oman nyytin kainaloon ja olette saaneet kutsua itseänne äidiksi! :)
 
kippura
Lapsi muutti kaiken.Elämälläni on nyt todella merkitystä.Olin ennen lastanikin onnellinen ja tunsin itseni rakastetuksi, mutta silti lapsen saanti täydensi kaiken.Tuntui että kaikki viimeisetkin palat loksahtivat paikoilleen.Olen hyvin ylpeä äitiydestäni.Raskaimpinakin päivinä arki pienen taaperon kanssa on juhlaa.Tunnen olevani etuoikeutettu.Pieni perheemme on todella tiivis ja se on meille mieheni kanssa hyvin tärkeää, koska itse tulemme rikkonaisista kodeista.Ei ole mitään mitä en tekisi lapseni tai perheeni eteen.Olen pakahtua rakkaudesta! :heart:
 
saimme esikoisen kesällä ja aluksi tuntui, että kaikki on muuttunut, kun 24 h sidottuna toiseen ihmiseen...lähteminen mihin vaan ei enää ole niin helppoa ja imetys sitoo vielä enemmän, mutta toki äitiys on ihanaakin ja lapsesta tuli heti ensihetkestä mieheni ja minun elämän tärkein asia. Matkustelu ja juhliminen saavat vielä odottaa, pinetä lasta ei ole heti kiva raahata kaikkialle. Ystävien häissä kävimme kahden ja äitini oli hoitamassa lasta- se tuntui paremmalta kuin ottaa lapsi mukaan. Arkiset kaupassa käynnit, ystävien treffaaminen ja harrastukset onnistuvat kyllä lapsenkin kanssa, harrastuksetkin kun järjestelee asioita. Kahdenkeskeinen aika miehen kanssa on tosin kortilla...
 
On elämä ennen lapsia ja elämä lasten jälkeen. Ja parempaa on elämä lasten saamisen jälkeen. Lapset toivat aidon onnellisuuden, vaikka onnellinen olin mieheni kanssa kahdenkin. Muistan kuinka synnärillä ajattelin, että ONNEKSI lapsettomat eivät voi tietää mistä kaikesta jää paitsi jos ei ole omia lapsia. Tunne on niin valtava. Joskus on sellainen olo, että kumpa pääsisimme mieheni kanssa kahdestaan ulos syömään/elokuviin, mutta onneksi kerran vuodessa se onnistuu isovanhempien turvin.
 
aluksi kaikki tuntui hiukan sekavalta ja väsyttikin mutta nyt olen todella huomannut että ekaa kertaa elämässäni on todella jotain merkitystä.olen omassa perheessäni aina ollut se väliin putooja nytolen jollekkin se ensimäinen kaikista tärkein ihminen maan päällä :heart:
 
mamseli
Lapsi muutti paljon. Ennen vaadin mieheltäni olevani se kaikkein tärkein, en enää. Mustasukkaisuus väheni. Perheyhteyden tunne kasvoi ja elämä vakiintui entisestään. Toisten huomioiminen on kasvanut. Ensin tietty lapset, sitten mies ja lopuksi äiti :) Tietty välillä sanoo että nyt on äidillä se oma hetki ;) Ystäväpiiri on muuttunt. Vanhoja ystäviä toki on mutta uusia ystäviä ja tuttavuksia on tullut paljon lisää. Ja nimenomaan lapsiperheistä :)
 

Yhteistyössä