miten lapsenne on aloittanut harrastuksen, minkä ja minkä ikäisenä?

• Viestiketjun aloittaja apujaäitille
  • Ensimmäinen viesti
apujaäitille
: ) mietin tässä kun eskariin meni esikoinen ja ei ole vielä mitään harrastetta...että onko itse ollut lapsi innostunut jostain vai vanhemmat itse päättänyt että tuojatuo olisi hyväksi...
?

Kata-76
Molemmat on aloittaneet muskarin 3 kk iässä. Minun valinta :D
Nyt isompi (5 v) haluaa lisäksi vielä jalkapallokouluun, kun kesällä kävi muutaman kerran kokeilemassa.

Tuutikki
Tyttö srk-kerhoon 3,5v, satujumppa myös 3,5v, poika "siinä siivvellä 1,5v, Tyttö 4v taidekouluharrastus josta tykkää ihan hirveästi. Pianon soittoa toivon että alkais opetella, nyt 4,5v, mutta voi olla että odotetaan vielä vuosi jotta pitkäjänteisyys ehtii kehittyä.

Nasu
Vauvauinti 3kk iästä, tykkää edelleen uimisesta 3 vuotiaana ja on kuin kala vedessä. Lisäksi jumppa 1x/vko 2v. alkaen, jossa vuosi ja nyt 3v. omasta tahdosta aloittaa painitemppukoulussa.
Uinti ja jumppa olivat vanhempien valinta, painiminen lapsen omasta halusta (onneksi löytyi). Kaikkea saa kokeilla, jotta löytyisi mieluinen harrastus sitten vielä vanhempanakin. Jalkapalloa sitten vuoden/kahden päästä, jos vielä on innostunut.

Esikoinen oli 4v (täytti sit 5 loppuvuonna ), kun halusi aloittaa pianotunnit. Itse kuljin edellisen vuoden, ja mun ope sit halusi ottaa tytön oppilaakseen.

Nyt tyttö on eka luokkalainen, ja piano-ope johtaa täällä lapsikuoroa, ja tyttö halusi myös kuoroon mennä. Muita harrastuksia ei nyt tälle talvelle oteta.

tipi
Lapset meillä kokeilleet monenlaista omasta halustaan. Minä olen ehdotellut eri harrastuksia ja jos kiinnostusta niin on käynyt kokeilemassa. Tanssi oli pienempänä in (5 vuotiaana), nyt ratsastusta ja kokkikerhoa, jalkapalloakin. Lapset 8 - 12 v.

minä
meillä poitsu 3v. aloitti tänä kesänä fudiksen, kerran viikossa on treenit. Harrastus on aloitettu pojan omasta halusta, mutta uskon siihen vaikuttaneen pitkälti sen jotta isoveli harrastaa ko lajia todella aktiivisesti ja kentänlaidalla on oltu aina.
Ensi talvena olisi tarkoitus käydä kokeilemassa tennistä..sikäli mikäli pojalla vielä on kiinnostusta ko lajia kohtaan.

ev
kuopus aloitti kiekkokoulun 5v, sitten trambajumpan 6v ja nyt 7v vesirallin. nyt tosin on trambajumppa loppunut. ja nyt mene lätkässä jengiin, kiekkokoulu loppui.

esikoinnen koitti 6veenä lätkää, ei tykännyt ja se loppui lähe heti. 7v aloitti ratsastuksen, siellä kävi alkeet. sitten meni vesiralliin, telinevoikkaan ja trambajumppaan. nyt käy enää teline- ja trambajumpassa.

harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Esikoisen, 4v, olisi tarkoitus (omasta halustaan) aloittaa lasten tanssi tänä syksynä. Jos nyt vaan johonkin ryhmään pääsee.
Meillä oli myös tarkoitus, mutta ilmoittautumisessa olin myöhässä...tänä aamuna alkanut 7.30 ja kello 8 kun pääsin koneelle oli ryhmä jo täynnä. Varasijalta 4 tuskin pääsee mukaan :/
Pikkukylä ja sen mahdollisuudet. Vaihtoehtoja ei pahemmin ole tarjolla.

"Jenni"
Mulla on kaksostytöt, 12 vuotiaita molemmat. Nuo harrastavat hip hop'ia ja street dancea, molemmat tykänneet paljon. Nuorempana ne harrasti semmosta musiikki kerhoa, ja tanssileikkikoulua.

Eskari-iässä esikoisemme aloitti harrastamisen. Lapsi ihasteli edellisenä vuonna musiikkiopiston konsertissa taitavien lasten esityksiin ja halusi itsekin soittotunneille. Soittimeksi valittiin yhteisymmärryksessä piano ja täytettiin hakupaperit. Lapsi kävi pääsykokeissa ja pääsi sisään. Nyt kolmas vuosi soittoharrastusta menossa ja vielä aika monta vuotta edessä (mikäli lapsi itse valitsee jatkaa soittoa).

Eskarivuonna ja ensimmäisenä kouluvuotena lapsi kävi myös balettitunneilla, mikä oli myös hänen oma toiveensa.

Ajoitimme harrastusten aloittamisen tarkoituksella jo eskarivuoteen, ja kesään ennen koulua (lapsi harrastaa siis myös talvisin jalkapalloa), koska koulun ja harrastusten aloittaminen samaan aikaan olisi ehkä väsyttänyt lapsen helpommin.

Keskimmäinen aloitti kuvataidekoulun jo ennen eskarivuotta ja jatkaa sitä varmasti vielä pitkään. Hänkin valitsi harrastuksensa itse ja nauttii siitä.

meillä
aloitti jalkapallon 3 vuotiaana, koko pienen ikänsä on palloa potkinut jo ennenkuin mentiin kokeilemaan, nyt 9v ja todella aktiivisesti harrastaa futista, ollaan käyty kokeilemassa myös sählyä ja muskaria, mutta jalkapallo vie voiton kaikista.

Keskimmäinen 5v aloitti myös 3 vuotiaana jalkapallon, hänkin pienen ikänsä pallon perässä mennyt.

Vauva 6kk käy minilattareissa äidin kanssa.

Aikuiset on meillä vieneet lapset ja lapset päättävät jatkavatko vaiko ei

Tyttö aloitti viime vuoden syksyllä satubaletin. Oli silloin 3,5v. Nyt toista vuotta ja tykkää kovasti.

Itse hänelle sitä silloin ehdotin kun kotona aina tanssii musiikin tahdissa ja osaa hienosti kuunnella musiikin rytmiä. Käytiin katsomassa ja heti jäi koukkuun. :) Isona haluaa kuulemma baletinopettajaksi. :)

Yhteistyössä