Miten lapsen yskää vois helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreeFall
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreeFall

Aktiivinen jäsen
15.11.2011
1 692
-1
36
Eilen alkoi sellainen yskä, etten ole ikinä kuullut. Tulee syvältä lapsen sisältä, sellainen kuiva ja raju, puuskainen.

Ventolineä olen antanut, ei oikein tunnu auttavan. Kurkku ei ole kipeä (kuulemma) eikä nenä juurikaan vuoda, kuumetta sellainen 38,4 kun peruslämpö on 35,5 astetta.

Onko olemassa kotikonsteja, joilla yskää saa parannetua tai edes hillittyä?

Minkä ikäinen lapsi? Onko muuten ollut jo kipeä ennen tätä yskää?
Onhan niitä kotikonsteja paljonkin, mutta niiden apu näihin tämän päivän viruksiin on aika laihanlainen:(

[QUOTE="mie";25690837]Minkä ikäinen lapsi? Onko muuten ollut jo kipeä ennen tätä yskää?
Onhan niitä kotikonsteja paljonkin, mutta niiden apu näihin tämän päivän viruksiin on aika laihanlainen:([/QUOTE]

4 vuotias. Me oltiin kumpikin flunssassa kuun alussa viikon, hetkeksi ehdittiin parantua mut nyt mullakin taas lämpöä ja tuntuu että poskiontelot tulehtuneet..voisko olla joku jälkitauti tms lapsella menossa?

pysty asento, viileä ilma, esim, parvekeelle hegittelemään raikasta ilmaa, tämä auttaa varsinkin kurkunpääntulehduksessa, jossa yskä on kumeaa, haukkuvaa.
myöskin kylpyhuoneeseen suihku valumaan ja sinne hengittelemään vesihöyryä voi autta

Hunaja, mieluiten mahdollisimman luomu-hunajaa, mutta kaupasta jos ostaa niin valitse sellaista hunajaa, jonka hunajapitoisuus on kaikista suurin.
Sekoita hunajaa veteen tai mehuun tai anna vaikka suoraan purkista :whistle:

Sitten on juuri tuo ilmankosteuden lisääminen ja sängynjalkojen alle (tyynypuolelle) voipi laittaa esim. kirjoja korokkeeksi, että pääpuoli nousee ylemmäs.

Meillä astmalapsi ja yskäisinä aikoina lisään tietysti aina lääkitystä sekä käydään joka ilta kunnon höyrykylvyssä/suihkussa, laitan tyynyn alle lisäkorotusta, kuivaan pyykit hänen huoneessaan yöllä...

Mä jäin tuota pullo hommaa miettimään, lähes kaikki muu on yritetty jo, nukkuu 2 tyynyn kanssa ja on ulkona käynyt kylmää ilmaa haukkailemassa.

Hunaja on lopussa, se olis ollutkin seuraava askel mut lahopäänä unohdin sen kauppaan..

4 vuotias. Me oltiin kumpikin flunssassa kuun alussa viikon, hetkeksi ehdittiin parantua mut nyt mullakin taas lämpöä ja tuntuu että poskiontelot tulehtuneet..voisko olla joku jälkitauti tms lapsella menossa?

Tuossa tulikin jo pitkä lista noita perus kotikonsteja, eikä minullakaan oikein mieleen tule muuta kuin varoitukseksi se, että jos tosiaan tuo yskä on kovinkin kumeaa laryngiittimaista, niin älä missään nimessä vie saunaan päin tai hengittelemään mitään kovin lämmintä ilmaa, sillä se pahentaa kympillä lapsen oloa. Joku tuolla kertoikin, että jos oikein paha kohtaus tulee, niin ulkoilma on ihan paras.
Voipi olla viisasta käydä näytillä lääkärillä, sillä on ehkä alkanut viruksena ja sitten esim. tulehduttanut korvan, josta sitten tämä yskiminen. Myös siinä samalla tarkastuta omat poskiontelosi.
Virustautihan sitten paranee vain sairastamalla ja nyt on liikkeellä jos minkämoista virusta. Olen asiakaspalvelutyössä ja näitä viikkojen yskimistarinoita on kuultu monenmonta:(

Meillä käyty nämä samat kuume, kipu sekä jälkitautikuviot

Mä jäin tuota pullo hommaa miettimään, lähes kaikki muu on yritetty jo, nukkuu 2 tyynyn kanssa ja on ulkona käynyt kylmää ilmaa haukkailemassa.

Hunaja on lopussa, se olis ollutkin seuraava askel mut lahopäänä unohdin sen kauppaan..

Itse asiassa mikä tahansa makea hillitsee jonkin verran yskänärsytystä, joten yhtä hyvin voi antaa sokerivettä tai sokeripalan tai kurkkupastillin imeskeltäväksi.

Onko teillä Ventolinesta käytössä nestemäinen vai hengitettävä lääke? Se liuos on aika heikkotehoinen, mutta jos saatte sitä hunajaa hankittua, yksi niksi on meillä lisännyt tehoa, nimittäin se, että sekoittaa sen nestemäisen Ventolinen about tee- tai jälkiruokalusikalliseen hunajaa ja antaa sen lapselle.

Yhteistyössä