Miten "lämmitetään" litra limpparia joka on jäässä, mutta joka halutaan juoda kuitenkin kylmänä, eli ei saa lämmetä liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei auta kun laittaa jääkaappiin. Tai huoneenlämpöön, odotat niin että saat lasillisen verran sulamaan, näin saat nopeiten sammutettua janos :D Mut laita se pullo sinne jääkaappiin jossain vaiheessa, ettei jää huoneenlämoöön..

Kuka ihme pakastaa limpparia :D btw

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Ei auta kun laittaa jääkaappiin. Tai huoneenlämpöön, odotat niin että saat lasillisen verran sulamaan, näin saat nopeiten sammutettua janos :D Mut laita se pullo sinne jääkaappiin jossain vaiheessa, ettei jää huoneenlämoöön..

No en mä tahallaan...mä vaan halusin äkkiä kylmää, mutta tulikin vähän liian kylmää :ashamed:

Mitäs jos puhaltais siihen pullon kylkeen hiustenkuivaajalla? Olis vähän lämpimämpää kuin huoneilma mut se pullossa oleva jää pitäisi sen juoman kuitenkin kylmänä...

Se voi sitten räjähtää jos nopeasti yrität sulattaa. Meillä oli limut unohtunu pakkaseen ja ne oli ihan jäässä. Nostettiin ne ulos aurinkoon ja ne räjähteli vuoronperään...

Se voi sitten räjähtää jos nopeasti yrität sulattaa. Meillä oli limut unohtunu pakkaseen ja ne oli ihan jäässä. Nostettiin ne ulos aurinkoon ja ne räjähteli vuoronperään...

Laita tiskialtaaseen niin kylmää vettä kun hanasta tulee ja pullo sinne sulamaan.

Kerro, toimiko. :D

Ja muuten, jos avaat sen kun on vielä osittain jäässä, tee se ulkotiloissa... voi muuten olla että saat pestä katon ja seinät... kerran käynyt.

:laugh: mie olen posauttanu pakastimeen kaks lidlin vissypulloa (siis niitä isoja) ja yhen 2 litran colapullon :ashamed: joooo.... ihanahan sitä oli sitten siivota ja vitutti sillon kun ne oli ne ihan viimiset laittikolat mitä oli jälellä ja sen jälkeen vierotinki itteni niistä. oli helppoa vierottaa kun se pullo oli räjähtäny pakastimeen :laugh: tuskat oli kuiten valtavat...

yritän kovasti aina muistaa ettei niitä isojakaan pulloja kannatteis pitkäksi aikaa pakastimeen jättää mutta välillä unohtuu.

huoneenlämmössä sulaa parhaiten ja nopeiten. tai *tyrsk* laita uuni päälle ja siihen viereen sulamaan B)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja hah:

No en mä tahallaan...mä vaan halusin äkkiä kylmää, mutta tulikin vähän liian kylmää :ashamed:
Onko sulle koskaan käynyt näin?

http://www.ircquotes.fi/?80879

Erityisen huvittavaksi tarinan tekee tuo Achilleus joka tulee tuossa paikalle eikä näe aiempaa keskustelua ja yllättäen sitten katoaa aika nopeasti paikalta... ;)

Mutta se on tosiaan aika magee miten se jäätyy heti kun paine korkin avaamisen myötä laskee. Ei tarvitse edes ravistella etukäteen.

Se ei ollutkaan umpijäässä, joten kun sitä pulloa rutistelin, niin sain sieltä limpparia ulos...tosin se sihahti melkolailla aluksi ja sieltä pomppas jääkikkare ulos :o

Mutta onni onnettomuudessa, ei käyny kuinkaan :laugh:

Kannattaa sitten odottaa että koko limu on sulaa ennen kuin juo sitä. Maku sulaa nimittäin ekana ja jos sen lipittää pois sitä mukaa kun limu sulaa niin lopuksi jää jäljelle laimeaa litkua.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Kannattaa sitten odottaa että koko limu on sulaa ennen kuin juo sitä. Maku sulaa nimittäin ekana ja jos sen lipittää pois sitä mukaa kun limu sulaa niin lopuksi jää jäljelle laimeaa litkua.

Mistä se maku tietää sulata ekana? :snotty: En siis usko...viilaat mua linssiin.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja a:

Mistä se maku tietää sulata ekana? :snotty: En siis usko...viilaat mua linssiin.

Vahvat liuokset ovat tietysti ensimmäiset mitkä sulaa. Sitten vasta vesi. Ihan totta, ei kukaan sinua linssiin viilaa.

Ole muuten varovainen, voipi räjähtää. Appiukko jätti autoon Lidl -vissypulloja talvella ja ajellessa pullot alkoivat takakontissa sulaa. Voit kuvitella miten säikähdin, kun kuului äkkiä losahdus. Onneksi se nahkaläpyskä oli siinä edessä, ettei pitkin ikkunoita roiskinut (on siis avoin takakontti muuhun tilaan.

Yhteistyössä