miten laihtua kun ei ole aikaa liikkua

päivät opiskelen, illat menee lasten kanssa ja kotitöiden parissa ja kaikki ylimääränen aika menee opiskeluun.
syön kevyesti,mutta ei painoa putoa.pitäs vissiin päästä lenkille..millä ajalla.huoh. pojat viihtyy keinuissa, hiekkalaatikolla yms. mutta ei rattaissa että pääsis lenkille niiten kanssa.

Asuuko lasten isä kanssanne? Voitte viikonloppuisin liikkua yhdessä tai jätät lapset hoitoon ja lähdet yksin liikkumaan.

Minäkin opiskelen ja päivät kulkee samaa rataa, olenkin yhdistänyt liikunnan päiväkotihakemisiin ja -viemisiin. Päiväkoti on sen verran kaukana kodistamme, että sinne vaunutellessa tai kun tulee koulusta ja hakee lapsen rattailla kotiin - päivän liikunta kasassa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:51 Malviina kirjoitti:
Jätä hiilarit pois, niin et tarvitse laihtumiseen liikuntaa.
Ihminen tarvitsee päivittäin hiilihydraatteja 55-60% kokonaisuudesta. Lähinnä kiinnittäisin huomiota minkälaisia hiilihydraatteja suuhuni pistän, syönkö ruisleipää vai lihapiirakkaa! Rasvoja tulisi olla päivittäin 30% koko ruoasta, mutta tässäkin kiinnittäisin huomiota rasvojen laatuun: pehmeät ja juoksevat rasvat kunniaan!
Hiilihydraatteihin palatakseni: ruoassa pitää olla tarpeeksi kuituja (väh 25g päivittäin) jotta aineenvaihdunta pelaa ja suolisto toimii.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:52 Farouk kirjoitti:
Asuuko lasten isä kanssanne? Voitte viikonloppuisin liikkua yhdessä tai jätät lapset hoitoon ja lähdet yksin liikkumaan.

Minäkin opiskelen ja päivät kulkee samaa rataa, olenkin yhdistänyt liikunnan päiväkotihakemisiin ja -viemisiin. Päiväkoti on sen verran kaukana kodistamme, että sinne vaunutellessa tai kun tulee koulusta ja hakee lapsen rattailla kotiin - päivän liikunta kasassa!
Päiväkotiin on sellaset 1,3km ja oon pyrkinyt että haen rattailla mutta nytkin sataa ja sataa.. \|O

Lapsia en saa kellekkään hoitoon.Mies tekee tällä hetkellä pitkää päivää, mutta pyrin niinä päivinä ku hän on kotona enempi ni käymään lenkillä.
oon miettinyt aerobic dvd:n hankkimista..vois yhessä jumpata lasten kanssa.

nouse tarpeeksi aikaisin ja käy ennen kuin mies lähtee töihin. mä nousen itse puoli seitsemän ja lähden lenkille. puol tuntia käyn juoksemassa. ennen sitä kuitenkin juon vitamiini juoman ja noin puoli litraa vettä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:57 AnnaManna kirjoitti:
nouse tarpeeksi aikaisin ja käy ennen kuin mies lähtee töihin. mä nousen itse puoli seitsemän ja lähden lenkille. puol tuntia käyn juoksemassa. ennen sitä kuitenkin juon vitamiini juoman ja noin puoli litraa vettä.
kuulostaa hyvältä.millanen vitamiini juoma?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:58 vieras kirjoitti:
\
kuulostaa hyvältä.millanen vitamiini juoma?
multivita pore. liukenee vesilasiin. on mielestäni huomattavasti auttanut siihen että jaksaa aamulla lenkkeillä ja muutenkin jaksamaan päivällä. suosittelen kyllä ehdottomasti tuota aamulenkkeilyä, sillä lähtee päivä ihan eritavalla käyntiin, unet paranee yöllä ja varsinkin suihku lenkin jälkeen piristää myös! käyn myös illalla kun mies tulee töistä lenkillä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:56 Farouk kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 09:51 Malviina kirjoitti:
Jätä hiilarit pois, niin et tarvitse laihtumiseen liikuntaa.
Ihminen tarvitsee päivittäin hiilihydraatteja 55-60% kokonaisuudesta. Lähinnä kiinnittäisin huomiota minkälaisia hiilihydraatteja suuhuni pistän, syönkö ruisleipää vai lihapiirakkaa! Rasvoja tulisi olla päivittäin 30% koko ruoasta, mutta tässäkin kiinnittäisin huomiota rasvojen laatuun: pehmeät ja juoksevat rasvat kunniaan!
Hiilihydraatteihin palatakseni: ruoassa pitää olla tarpeeksi kuituja (väh 25g päivittäin) jotta aineenvaihdunta pelaa ja suolisto toimii.
Kun tutustut aiheeseen, niin tämä ei pidä paikkaansa, ihmisen elimistö tuottaa itse tarvitsemansa hiilihydraatin.
Kannattaa tutustua Antti Heikkilän kirjoihin ja nettisivustoon.

Oletkos kova herkuttelemaan? :D

Minä olen laihduttanut 14kg lisäämättä liikuntaa vain jättämällä herkut pois, mutta olinkin aika herkkupeppu, ja pudotettavaakin oli. Nyt tosin jo ihan normaalipainoinen, et en mitenkään sairaalloisen lihava ollut.

lasten kanssa kotona tanssiminen,pomppiminen ja jumppaaminen kuluttaa jo kovasti,varsinkin tuo tanssi.ulkona voitte leikkiä hippaa,juoksukilpailua ja kaikkea liikunnallista toimintaa että kyllä sitä liikuntaa saa jos haluaa.Ja laihtua voi myös ilman liikuntaa kun vähentää tarpeeksi ruokaa pois,mutta sitä en suosittele jos ylipainoa on paljon.(kaikki alkaa vaan roikkua)

\
Minäkin käyn aamulenkillä arkisin, ennen muun perheen heräämistä. Minä tosin menen ihan tyhjälllä vatsalla, jos puolikin litraa joisin, niin kykkisin puskassa useemmin kuin koirat :LOL:

mun serkku käy painonvartijoissa ja sille oli siellä sanottu että kyl maar kaik läski on siitä mitä suuhun pistät, eli ei oo niinkää välii miten paljo liikut laishtumisen kannalta, vaa ku kattot mitä popsit nii assias o hyväl mallil!

eri asia sitten jos haluat kuntoas kohottaa yms.

esimerkkinä se kerto että syöppä munkki niin saat tunnin juosta tuolla pihalla... :whistle: huimas ihan...

Yhteistyössä