Miten lähellä/kaukana (km) asutte kaupunkinne/kuntanne keskustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ella

Vieras
Ihana talo löydettiin, mutta keskustaan olisi matkaa noin 20km. Mies kävisi töissä keskustassa ja itse olisin kotiäiti. Homehtuuko sitä kokonaan lasten kanssa kotiin jos tuon verran on matkaa "ihmisten ilmoille". Nyt asutaan 3km keskustaan ja tavataan muita lapsiperheitä lähes päivittäin. En sitten omista ajokorttia, että täysin oltaisiin bussin varassa joka kulkisi todella harvoin, mutta sentääs muutaman kerran päivässä tuota väliä.

Meiltä on matkaa 15 km. Ihan turhaan ei sitä viitsi näillä bensanhinnoilla ajella, että välillä tuntuu kuin olisi kiva asua kävelymatkan päässä kaikesta. Täällä sitten toisaalta se OMA RAUHA.

Pudotus voi olla kova jos olet asunut lähellä keskustaa tähän saakka ja tykännyt tavata muita. Toisaalta kotiäitiys on yksi vaihe elämässä, mutta sitten alkaa lasten kyyditseminen... Jos talo on ihan syrjässä (ei palveluita tms), en ostaisi.

Meiltä on 4 kilsaa ja itsestähän se on kiinni kuinka siellä mökkihöperöityy. Aina ei ole pakko lähteä jonnekkin, vaan voit kutsua kavereita teille.

Onko siinä lähellä muita taloja? Lapsiperheitä?

Kyllä homehtuu! Meillä matkaa kaupunkiin 30km.. Kulku yhteydet ei todellakaan ole hyvät. Muita lapsiperheitä ei oikein lähellä ole lähimpään naapuriinkin on matkaa n.1,5km... Hulluksi täällä ainakin tulee!

En muuttaisi. Itse asustan reilun 10 kilsan päässä lähimmästä kaupasta sun muista, mutta on kuitenkin paljon muitakin lapsiperheitä. On lapsilla kavereita ja itellä juttuseuraa. Silti en voisi kuvitella asustavani täällä ilman autoa! Pakko päästä "ihmisten ilmoille" vähintäänkin joka toinen päivä!

Keskustaan on alle kilometri, ja juuri tämä sijainti ratkaisi eniten ostopäätökseen. Pärjääämme tarvittaessa hyvin ilman kumpaakin autoa, jos tarve vaatii ja bensan hinta jatkaa nousuaan. On kiva että palvelut lähellä, koulut ym.

n. 25km keskustaan.En tosin tunne sieltä ketään.Ihan outo paikkakunta tää mulle....
siinä reilu 10v asuneena vasta.No, okei tossa rajan toisella puolella (rajalle 300m).Mut en tunne kyl siltäkää puolelta ketään :attn:

15km. En koe sitä liian pahaksi, epäilen että kävellen tulis liikuttua muutenkaan vaikka lähempänä asuisinkin. Eli lapsi autoon/linaja-autoon vaan ja menoks jos torpan seinät alkaa kaatumaan niskaan! Täähän on vaan suhtautumiskysymys, jos siitä haluaa ongelman niin onnistuuhan sekin, mut mitä sitä suotta stressaamaan! B)

Vajaa 10 kilometriä kaupungin keskustaan, mutta asutaan isossa lähiössä, joten kaupunginosan keskustaan on alle kilometri ja väkeä enemmän kuin monessa kunnassa. Mä tulisin mökkihöperöksi noin sivussa, kun tykkään siitä, että näkee ihmisiä ja palvelut on lähellä. Kiva kun ei tarvitse lähteä autolla kauppaan yms.

Yhteistyössä