Miten kuppikoko mitataan OIKEASTI itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Minulla ei ole oikein hajuakaan minkä kokoinen olen. Täällä ei ole mitään alusvaateliikkeitäkään joissa myyjät omin pikku kätösinsä mittaisivat ja auttaisivat. Etsin netistä eri ohjeita enkä saanut tähän mitään järkeä - yhden sivun mukaan olen 80A ja toisen 75E. Millä tavalla tuon nyt voisi mitata nyt varmasti oikein? Tahtoisin koittaa tilata netistä liivejä.

ja miten riipputisseistä mitataan? Tai siis minulla ei ole kuin tyhjät pussukat, niin mistä kohtaa otetaan se "päällimitta" kun ei rasvaa ole mikä sitä mittaa suurentaisi yhtään alusmitasta

Kolua keittiön kaapit.

A-kuppi on mokkakuppi, B-kuppi on Muumi-muki vähän tursuilevana, C on jauhosiivilä, D on pieni tupperin taikinakulho, E on Orthexin taikinakulho, siitä eteenpäin mitataan sankojen avulla.

Eh, eh.

Hih: No vitsivitsi. Mutta Muumi-mukiin runnominen tekisi tissille kipeetä joten vastaan että jauhosiivilä. :D

Ei ne siellä liikkeessäkään mittaa yleensä kuin ympärysmitan rintojen alta, sitten kokeilemalla sopiva kuppi.

Eli mittaa ympärys rinnanalta, pyöristä alaspäin ja tilaa sillä ympärysmitalla useita eri kuppeja. Palautat epäsopivat.

Päätön: Niin, Kotiliedessä vuodelta -46/Hywän Emännän oppaassa neuvotaan näin:

"Täytä laakea litran mitta lämpimällä wedellä, varaa pellawapyyhe viereen. Laske mittakulhoon desilitra kerrallaan wettä, sitten laske hitaasti toinen rintasi kulhoon. Silloin kun vesi alkaa valua yli, ota rinta pois ja tarkista weden pinta.
Kas näin tiedät kuppikokosi. Voit muistin virkistämiseksi kirjoittaa sen muistiin Almanakkaan tai Ajan Tietoon. Muista myös että sekä rintojen tuuletus raittiissa ulkoilmassa ja auringossa sekä asianmukaisten kureliiwien pito edesauttaa rintojasi pysymään ryhdikkäinä."