Miten kotiäideillä pää kestää

• Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
auttakaa tahtoo kyydistä
Ei tuo ole se pahin. Pahinta on se joka päiväinen kalenteri. Aamupuuroa siihen aikaan, sitten pyykinpesua, sitten kuravaatteet niskaan koko poppoolle, sitten koko poppoo puistoon kahdeks tunniks ulkoileen (aargh mikään ei ole niin tylsää kun hiekkalaatikon reunalla istuminen), sitten koko kurainen poppoo kotiin ja taas syötät, leikit, luet, laulat, siivoot, nukutat, ja mikä kauheinta teet sen joka päivä.

"Vieras"
Rutiinit tekee passaamisen helpommaksi.

Ja toiset tykkää siitä, että saavat itse päättää miten asioitaan pyörittää. Mieluummin passaavat perhettään kuin pomoaan..

Mun aika kuluu aika vähän siivoamiseen, ruuanlaittoon ja miehen passaamiseen. Sais kyllä kulua enempiki... Lapsikaan ei nyt nii suurta passaamista tarvi, ainakaan vielä.

Sitä voi (kaiken lasten- ja kodinhoidon lisäksi) surffailla netissä, lukea, askarrella jotai, lenkkeillä, tai vaikka olla vaan ja antaa ajatusten virrata. Tai ihan mitä vaan. Vain mielikuvitus on rajana.
Taito seki on, et osaa vain olla. Itsekseen ihan omien ajatusten keskellä.

Viimeksi muokattu:
vieras vieraampi vierain
helposti=)
välillä huudetaan ja tapellaan, mutta päivääkään en vaihtaisi pois.
ennemmin tätä ku töissä kellon kanssa juoksua paikasta a paikkaan b.

sivuhuomio
"Oi, kirjoitanpa provon Kaksplussalle! Mulla on niin hyvä aihekin! Loisivat kotiäidit, koska niiden elämä on vaan pelkkää sitä ja tätä".

*Näppis sauhuaa*

"Noin, olen tyytyväinen itseeni, sillä minulla ainakin on parempaa tekemistä kuin miehiään ja lapsiaan passaavalla kotiäidillä".
Sinulla taitaa olla jokin ongelma tämän kotiäitiysasian kanssa. Useamman kerran olet ollut jo vouhkaamassa, jos joku erehtyy sanomaan poikkipuolisen sanan asiaan liittyen. Etkö ole sinut valintojesi kanssa vai mikä lie mättää.

pha
[QUOTE="Vieras";24815919]Rutiinit tekee passaamisen helpommaksi.

[/QUOTE]

Rutiinit on se pahin juttu! Joka ikinen päivä sitä samaa, paitsi että koska sellaiseen leviää pää, on pidettävä ohjelmatoimistoa pystyssä myös. Maanantaisin aina aivot sauhuaa kun miettii, mitä pientä piristävää ekstraa alkavalle viikolle keksisi. Ilman sitä mulla lentäisi puurokattila seinään viimeistään torstaihin mennessä:D

"mä"
On mulla muutakin elämää kuin siivoaminen ja lastenhoito.
Paljon paremmin menee nyt kun olen kotona sillä töissäollessa tein silti kaikki hommat lähes yksin. Miehen työhön kuuluu paljon matkustamista ja on viikolla pois usein.
Töissä ollessa viikonloput meni kotitöihin ja aina oli riitaa niiden tekemisestä . Tietenkään mieskään ei olisi halunnut rankan viikon jälkeen tehdä kotitöitä . Nyt mulla on enemmän omaa aikaa :) harrastuksille .

"MintunKukka"
EI tämä ole ollenkaan tylsää. Otin vielä muutaman elukanki tähän shouhun mukaan niin tekemistä piisaa.
Me harrastetaan päivät kaikke kivaa. Mä en voi sietää missään hiekkiksellä istumista. Käydään tallilla ja kylässä. Kerhoissa ja ihan perus marjareissuja yms. Mä vihaan rutiineja vaikka niitäkin pitää olla ja tiettyyn asti noudattaa mut mä en käsitä että miksi sen päivän pitää olla päivästä toiseen samllaista.
Keksikään tekemistä. Lähtekää liikkeelle niiden mukuloiden kans. Mä en ikinä leiki lasten kans, mut teen kaikke muuta. Meillä tyttö osas jo 6vuotiaana kutoa ;).

Sinulla taitaa olla jokin ongelma tämän kotiäitiysasian kanssa. Useamman kerran olet ollut jo vouhkaamassa, jos joku erehtyy sanomaan poikkipuolisen sanan asiaan liittyen. Etkö ole sinut valintojesi kanssa vai mikä lie mättää.
Tyypillinen keskustelunlyttäys (yritys). Ensin mollataan ja sitten kun puolustetaan niin tullaan paikalle ilkeilemään tyyliin "kalahtiko kalikka hä?"

:D

Mistä aiheesta sitten saisin sauhuta, ellen siitä mikä koskee minua oi sinä kaikkitietäväviisasharmaa?

"akka"
Näin ajatellen kestää hyvin.Pojat koulussa koko päivän,mies töissä ja mä sairaslomalla nyt toista viikkoa.Tääl ei ole mitään tekemistä,kukaan ei sotke ja olen elukoiden seuraneitinä.
Hyvin tätä jaksais jos vaan palkkaa maksettais =)

Tää on ihanaa kun saa olla vaan kotona, ei oo kiire mihinkään ja saa viettää lasten kanssa paaaaaaaaljon laatuaikaa :) Eikä mulla ole sitä miestä passattavana joten kulutan senkin tarmon sit lapsiini ja kissaani :D :D :D

Oikeesti: asenne ratkaisee :D

auttakaa tahtoo kyydistä
Miksi miehiä ja lapsia passataan? En minä ainakaan tee niin, en ole mikään kodinkone tai palvelija.
tekeekö sun pienet lapset kotityöt, pesee pyykit, siivoaa jälkensä ja laittaa ruuat? Ei meillä ainakaan tehny. Nykyään kyllä alkaa olla jo aika pystyvät muksut mutta jätinkin kotiäiti ajan taakseni jo aikaa sitten, kun ei vaan pää kestäny sitä.

Työäiti
Paremmin pää kestäisi kotiäitiyttä kuin tätä jatkuvaa koti-päiväkoti-työpaikka-päiväkoti-koti -rumbaa ja jatkuvaa organisointia, että ehtii tehdä ruoan jossain välissä ja pestä pyykkiä, siivota ym. Illalla pitää lapsen olla klo 19 sängyssä, että jaksaa nousta varhain aamulla päiväkotiin, joten arkipäivisin on turha haaveilla kyläilyreissuista tms. Jos talous antaisi periksi, ryhtyisin välittömästi kotiäidiksi.

"MintunKukka"
Rutiinit on se pahin juttu! Joka ikinen päivä sitä samaa, paitsi että koska sellaiseen leviää pää, on pidettävä ohjelmatoimistoa pystyssä myös. Maanantaisin aina aivot sauhuaa kun miettii, mitä pientä piristävää ekstraa alkavalle viikolle keksisi. Ilman sitä mulla lentäisi puurokattila seinään viimeistään torstaihin mennessä:D
Peesailen täysillä :D

Yhteistyössä