Mulla kokemusta kolmesta lapsesta vajaa kolme kk vasta..vanhin 8v,keskimmäinen 1v 4kk ja vauva 2 ja puoli kk.
Kyllä tää alku vähän yllätti rankkuudellaan..keskimmäinen niin pieni kuitenkin vielä ja vilkaskin. Ensimmäiset viikot oli hirveitä kun oltiin kipeinä, taapero itki yöt ja vauva valvo. Maitoa ei meinannu nousta millään kun olin koko ajan väsyny ja kiree. Sitten kun istahdin imettämään niin tyttö söi tuntikausiakin putkeen ja taapero teki pahojaan ja jouduin keskeyttämään koko ajan syöttämisen. Mies on vuorotöissä ja piti isyyslomaa vasta kun vauva oli noin kk.
Ja joo meillä toi uloslähteminen kestää tuhottoman kauan mutta nyt siihen jo tietää asennoitua..joskus se isäntä on se ketä saa hoputella ja kattoa mitä on taas päälleen rykässy

Kauheesti ei olla missään vielä liikuttu kun sen verta ollaan kipeenä oltu että ei ylimääräsiä tauteja kaivata tällä hetkellä :/
Välillä oon todella väsyny kun päivät on syöttämistä,vaipan vaihtoa,siivomista,itkua ja kaaosta. Miehen kanssa sitten väsyneenä on sanottu pahasti ja se on vaan syventäny väsymystä. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa kun tajuttiin että yhteen hiileen on puhallettava enemmän,muuten ei jakseta. Nyt oon minäkin alkanu nauttimaan vauvasta,varsinkin kun jokeltaa ja hymyilee kovasti
Kaikki hokee mulle että koeta jaksaa ja että kyllä se helpottaa vuoden päästä viimeistään. Ja kyllä ootan sitä aikaa että näistä pienistä on seuraa toisilleen. On kiva nähdä millanen sisaruspari niistä tulee,tyttö ja poika.
Esikoisesta on kyllä ollut välillä iso apu kun on viihdyttäny pikkasia että oon ees vessassa saanu käydä yksin..jonkin verran pystyy ja haluaa auttaa esim hakee vaippaa tai etsii tuttia. Joinain päivinä kun mies on ollu töissä ja kaikki huutaa niin oisin varmaan seonnu jos ei esikoinen olis niin reippaana auttamassa. Oon sitten yrittäny aina muistaa ja vähän palkita kun on auttanu,antanu vähän extraa karkkirahaa jne.
Mutta nyt sattuu olemaan harvinainen hetki,pikkaset nukkuu yhtäaikaa! Joten suihkuun ja vähän siivoilemaan,jos ehtis oikasemaankin vähäks aikaa