Miten kirjoittaa kommentoiva referaatti aiheesta, josta ei tiedä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma se tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24901381]No haet ensin tietoa aiheesta.[/QUOTE]

Kaikki aiheesta kirjoitetut kirjat on asiasta samoilla linjoilla. Ei siis ole mitään koulukuntaeroja tuossa aiheessa. Uudempi kirja aina vaan peesailee vanhempaa.

Kannattaa varmaa aloittaa lukemalla se teksti, jota pitää referoida. Sitten hankkia lisätietoja eri puolilta ja muodostaa asiasta oma mielipide, ja kirjoittaa referaatti sitä kommentoiden. Nih.

[QUOTE="alkup.";24901403]Kaikki aiheesta kirjoitetut kirjat on asiasta samoilla linjoilla. Ei siis ole mitään koulukuntaeroja tuossa aiheessa. Uudempi kirja aina vaan peesailee vanhempaa.[/QUOTE]

Myös englanninkieliset?

[QUOTE="alkup.";24901403]Kaikki aiheesta kirjoitetut kirjat on asiasta samoilla linjoilla. Ei siis ole mitään koulukuntaeroja tuossa aiheessa. Uudempi kirja aina vaan peesailee vanhempaa.[/QUOTE]

Kaikesta voi helposti kirjoittaa kriittisesti kunhan vain tarkastelee asiaa joltain toiselta kantilta.

[QUOTE="alkup.";24901472]Teksti on luettu ja lisätietoja olen yrittänyt hankkia, mutta kuten yllä sanoin, kaikki aiheesta kirjoitetut kirjat on saman toistoa.[/QUOTE]

Mikä teos?

[QUOTE="hippi";24901468]Kaikesta voi helposti kirjoittaa kriittisesti kunhan vain tarkastelee asiaa joltain toiselta kantilta.[/QUOTE]

Kun vain keksisi, mikä se toinen kantti voisi olla..

[QUOTE="alkup.";24901472]Teksti on luettu ja lisätietoja olen yrittänyt hankkia, mutta kuten yllä sanoin, kaikki aiheesta kirjoitetut kirjat on saman toistoa.[/QUOTE]

No mitä mieltä itse olet aiheesta?

[QUOTE="vieras";24901486]No mitä mieltä itse olet aiheesta?[/QUOTE]

No kai minä nyt peesailen jonkun gurun kirjoituksia, kun en aiheesta ennestään juuri tiedä. Ja ne mitä tiedän, niin olen kyllä ihan samoilla linjoilla.

[QUOTE="alkup.";24901484]Kun vain keksisi, mikä se toinen kantti voisi olla..[/QUOTE]

Mikä aihe?

Jos kirjoitus on markkinataloutta niin kirjoita kuin kommari. Jos pohjoismaista sosiaalipolitiikkaa niin kirjoita kuin Hollantilainen. Jos toisen maailmansodan historiaa niin mene häviäjän puolelle. jne,. jne,

[QUOTE="alkup.";24901496]No kai minä nyt peesailen jonkun gurun kirjoituksia, kun en aiheesta ennestään juuri tiedä. Ja ne mitä tiedän, niin olen kyllä ihan samoilla linjoilla.[/QUOTE]

Toisin sanoen et tiedä aiheesta mitään kun et tiedä mitään korvaavia teorioita

[QUOTE="hippi";24901518]Toisin sanoen et tiedä aiheesta mitään kun et tiedä mitään korvaavia teorioita[/QUOTE]

No senhän minä sanoin jo avausviestissä, että en tiedä aiheesta mitään. Ja aihen on yhteisöviestintä.

[QUOTE="höh";24901592]Eihän kommentoinnin tarvitse olla vastustavaa.[/QUOTE]

Mutta kriittistä silti. Ja vastakkaisena vaikkakin leutona ja rakentavana on helppo kirjoittaa

Yhteistyössä