miten kipeä pitää olla saadakseen sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tietenkin sä saat sairaslomaa, jos oireet on tollaset. Ei sitä kuumetta tarvi olla jotta saikkea saa. Kai sitä ihminen itse tietää milloin on työkuntoinen ja milloin ei? Ja silloin kun ei ole niin silloin haetaan saikkea!

mä en ikinä kehtais hakea saikkua. en ymmärrä miks. siks mietin nytkin että en hae kyllä mä pärjään mutta olo on kyl sellanen että enpä tiiä. tänää on ollu vapaa huomen pitäis töihi mennä. elättelen viel toiveita että menee ohi tänään. en kyllä usko.

Jos on perustellusti sairauden vuoksi kykenemätön tekemään työtehtäväänsä. Palvelualalla tuo kuvailemasi tilanne kuulostaa kyllä riittävältä syyltä, jos asiakasrajapinnassa olet. Mutta työnantajahan voi sitten vielä selvittää, olisitko työkykyinen hoitamaan jotain muuta tehtävää sairautesi aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riittävän kipeä että lääkäri toteaa sinun olevan ei-työkuntoinen

höpö höpö just sain viikon loman vaikka voisin olla töissä.

No, ehkä se on miten asian esittää ja miten herkästi lekuri saikkua antaa. Meillä tarjotaan ensisijaiseksi hoidoksi lääkkeitä jos on yhtään epäilyä ettei mene parin pv levolla ohi.

Kuten joku jo aikasemmin kirjoittin, niin eiköhän ole vähän työstäkin kiinni. Esim. toimistotyössä, oma huone, istumatyö tietokoneella varmaan onnistuu nuhassakin. Mutta enpä haluaisi itse esim. ravintolaan syömään, missä tarjoilijalla tai kokilla vuotaa nokka tauotta.

Jos voit tartuttaa muita tai työteho heikkenee niin reippaasti saikulle vaan. Puolikuntoisena töitä tehdessä parantuminen hidastuu, joten kotona sairastaminen on kaikkien etu. Tuskin asiakkaatkaan arvostavat jos näkevät selvästi sinun olevan sairas.

Itse jään pariksi päiväksi kotiin heti kun tunnen flunssan olevan tuloillaan, senkin uhalla että lääkäri muka katsoisi kieroon. Sillä tiedän meneväni pahempaan kuntoon jos en lepää, enkä puolikuntoisena kykene tekemään töitäni tehokkaasti. Mieluummin siis pari päivää pois heti alkuun kuin hidastelevana pari viikkoa ja sen päälle vielä tuplasti pidempi sairasloma.

Yhteistyössä