Miten kilot pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pienin pudottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pienin pudottaja

Vieras
Vyötärön ympärys kasvaa ja kasvaa.Miten saan painoani pudotettua? Jumppaan ja lenkkeilen ja yritän syödäkkin terveellisesti ja siltikään paino ei putoa. 165 cm ja paino 77. Hyvät neuvot ois tarpeen.

kasvaa kokoajan vyötärön ympärys ja nyt viime aikoina palleakin on alkanut isottelemaan. Olen 55v enkä käytä keinohormoneja, pituus sama kuin sinulla painoa vieläkin enemmän.
Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään, kun ei tiedä mitä söisi. Syödä täytyy kuitenkin, eikä pelkät kasvikset aina kiinnosta.
Turha vastata, että syö vähähiilarista ruokaa,ei onnistu. Enkä myöskään syö huomaamattani. Jokin muu juju siinä on, mutta en keksi mikä.

Mullakin oli vuosi sitten vielä kiloja 54-55kg, nyt yks kaks masun kohdalta kaikki entiset vaatteet puristavat, ja koko S muuttui kooksi M. Liikun ja syön aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Aloitin syömään ananasta joka päivä, sen pitäisi vaikuttaa ainakin turvotukseen, vähentämällä sitä. Ja yleensäkin jos syö aterian tai välipalan yhteydessä jotain hedelmää, se pitäisi syödä ekana, ennen muita syömisiä, niin sulaa paremmin ja ei sen takia ole mitään vaivoja.
Niin joo, ikäni on 54 vuotta ja ei pahempia vv-oireita ainakaan vielä. Huomisesta en osaa sanoa.

Kokeilkaapas vähähiilihydraattista ruokavaliota. Vatsa katoaa ja kilot putoaa. Ainakin itselleni kävi niin!! Googleta sanalla karppaus, niin saat lisätietoa.

voisi opetella myös lukemaan. Kirjoitin, että ei sitten tarjota vähähiilarista ruokavaliota. Ruoan pitää olla tasapainoista ja maistuvaa, sekä sellaista että sitä voi syödä loppu elämä. Ei mitään muotidieettiä. Hyvä jos sinulle sopii ja paino putoaa, mutta katsotaan viiden vuoden päästä. Silloin vasta tietää että ylimääräiset kilot on ikuisesti poissa, jos ne ei ole tullut korkojen kera takaisin.

eivät yksinkertaisesti saa ns. tasapainoisella ruokavaliolla painoaan pidettyä kurissa. Hiilihydraatiton dieetti ei tarkoita setä, ettei koskaan enää saisi syödä leipää, perunaa yms.
Kun paino on saatu laskusuuntaan, niin pikkuhiljaa voi alkaa lisäämään niitä hyviä hiilareita, täysjyvää, perunaa jne.
Kasvikset, iso osa juureksia ja marjat ovat tietenkin koko ajan sallittuja.

Jos vähähiilarisella tarkoitetaan, kasviksia, täysjyväviljaa, marjoja ja juureksia, niin ne kuuluu tämän hetkiseen ruokavalioon. Perunaa syön ehkä kerran kuussa, kun nykyperunat ovat ns.rehuperunoita joilla siat ennen lihotettiin. Jos laihdutetaan niin, että jotain jätetään kokonaan pois ja sitten laihtuu, niin sen on oltava lopun elämän pois. Turha kuvitella, että laihdutuksen jälkeen voi palata pikkuhiljaa entiseen ruokavalioon jolla paino nousi.
Siksi se onkin vaikeaa löytää sopivaa ruokavaliota, kun ei voi paljoa harrastaa liikuntaa.

ei voi kokonaan entiseen palata. Mulla käytännössä toimii niin, että aamupalalla suon itselleni leipää..päivällä proteiinia ja vihanneksia, ehkä viikonloppuna pastaa,perunaa tai riisiä ja joskus illalla, jos on kovin nälkä niin vähän leipää. Marjoja väipalaksi ja jälkkäriksi..hedelmissä on hiilareita aika paljon.

Niin ne hedelmät... Olen nyt lopulta uskonut, että ne pitää melkein unohtaa. Olen aina pitänyt hedelmistä ja aloitin Zone-dieetin kesällä, siinä oli aika paljon hedelmiä, joten olin innoissani. Ensin kaikki OK ja paino alkoi pudota jopa -3,6kg! Sitten se alkoi nousta ja vaikka vähensin annoksia, niin se nousi samoihin lukemiin kuin viime talvena!
Nyt olen lopultakin pistänyt hedelmien syönnille lopun ja syön vain kasviksia, marjoja ja vihanneksia, perunaa, riisiä ja leipää en ole syönyt enää kahteen vuoteen. Joskus kyllä maistuu muutama pähkinä, jos sen vain saisi pidettyä alle 5:ssä kappaleessa/päivä!

Iinamiinan kanssa samaa mieltä.
Mulla on lähtenyt painoa 9,5 kg kahdessa kk:ssa.

Sain ystävältäni lainaksi Painonvartijoiden kirjaset. Kauhistuin nähdessäni miten paljon pisteitä sisältävät einekset, joita olin käyttänyt. Oli muka kätevää ostaa kaupasta valmiita ruokia työpaikalle, mikrossa lämmitettäväksi. Ei enää ikinä!

Minulla paino on pudonnut näin: syön useamman kerran päivässä pieniä aterioita n. 3 tunnin välein. Syön paljon proteiinipitoisia ruokia, kuten kanaa, kalaa, laihaa naudanlihaa, kevyt maitotuotteita: raejuustoa, rasvatonta maitoa, kevyt levitettä, sekä vihanneksia, marjoja, vähän hedelmiä. Ruoanvalmistukseen käytän aina öljyä. Juon paljon vettä.
Niin ja tummaa leipää syön kohtuullisesti päivässä. Amuisin aina syön puuroa.
Ehkä kerran viikossa sorrun herkuttelemaan esim. fofujätskillä ja pastalla.
Liikuntaa harrastan viisi kertaa viikossa n. 2 tuntia.

Kyllä vähähiilihydraattinen ruokavalio on täyspainoinen ja terveellinen. Ainoastaan vaaleat jauhot, sokeri ja peruna jätetään pois. Mitä terveellistä noissa muka on? Tällä ruokavaliolla voin olla loppuikäni, koska ruoka, jota syön, on monipuolista ja ravintorikasta. Kun tutusuisit karppaajiin, niin ennakkoluulot häviävät, mutta jos ei , niin pidä läskis! Sen verran monta vuotta olen ollut tällä ruokavaliolla( 7v.), että tiedän, minulla ovat kilot pysyneet poissa ja pysyvät vastakin.

Siis vähähiilihydraattinen ruokavalio on ainakin minun mielestä sellainen, johon ei kuulu laisinkaan mitään valkoisista jauhoista tehtyjä ruokia eikä valkoista sokeria. Yleensäkään en syö mitään ruokia, missä tiedän olevan sokeria tai vehnäjauhoja.
milla on tainnut unohtaa hyvät rasvat, kun noin kiukkuisesti vastaa.
Tänäpäivänä vain karppaajat on kova sana, muu ei mitään.
Enkä ole minkään asian suhteen ennakkoluuloinen, mutta eri mieltä asioista voi ja täytyykin olla. Vaikka se sitten on joidenkin vaikea ymmärtää.
Toivoisin vain löytäväni sellaisen ruokailurytmin, joka minulle sopii ja sellaiset ruoat jotka tekevät hyvää soluilleni ja ravitsevat minua kokonaisvaltaisesti.
Eikä minusta tulisi missään vaiheessa tiukkapipoista, joka ei hyväksy muuta, kuin sen mikä itselle sopii.

No, taisin olla todellakin vähän liian ärhäkäs! Harmittaa vaan kun jostain syystä monet luulee, että kaikki karppaajat on Atginsilla ja syövät pelkkää rasvaa. Itse olen hyvä karppaaja ja syön hyviä rasvoja. Monet ystävänikin ihmettelevät, että kuinka sulla paino putoaa, vaikka olet rasvadieetillä. Enää en edes viitsi vaivautua selittelemään, että tämä ei ole rasvadieetti, vaan terveellinen kunnon ruokavalio. Siis pyydän anteeksi kiukkuisuuttani!

Yhteistyössä