miten kieltäytyä kohteliaasti tarjottavista?

• Viestiketjun aloittaja marianne
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Käske miehen kertoa anopille muutama kaupallinen tuote joka sopii sinulle ja tee itsekin jotain viemistä yhteiseen pöytään.
siinähän se ongelma onkin, kun en tykkää keliakia tuotteista, paitsi yhdestä leivästä ja jos käsken tulevan anopin ostaa jotakin niin hän ostaa kaikkea sitä josta minulle tulee paha olo. :/
No ei kai noinkin ruokarajoitteisella ole varaa nirsoilla? Liha ja vilja poissa laskuista, ok. Mutta ton lisäksi ET voi ruveta sanomaan mistä et tykkää.
miksi en muka voi? :eek: mitä mun pitää sitten tehdä? :'(
No kohteliaasti maistaa sitä mitä on tarjolla :) Sitähän tässä on koko ketju jo toitotettu. Lapsetkin päiväkodissa jo opetetaan MAISTAMAAN kaikkea. Aikuinen kykenee samaan, ja tollaisessa tilanteessa kykenee vaikka sen yhden kääretörttusiipaleen ja pahan makuisen piparin syömään.

niin varmaan joo
Sä mikään allerginen ja keliaakikko taida edes olla. Sun allergias taitaa olla anoreksia kun tuolleen panikoit pelkästään syömisistä! Normaalit ruoka-aine allergiset ei tuollalailla panikoi vaan kertovat kuten asiat ovat ja that´s it!!

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Käske miehen kertoa anopille muutama kaupallinen tuote joka sopii sinulle ja tee itsekin jotain viemistä yhteiseen pöytään.
siinähän se ongelma onkin, kun en tykkää keliakia tuotteista, paitsi yhdestä leivästä ja jos käsken tulevan anopin ostaa jotakin niin hän ostaa kaikkea sitä josta minulle tulee paha olo. :/
Ei kuule herranjumala.
Ihan oikeastiko aikuinen ihminen on siellä ruudun toisessa päässä?
Kuinka vanha olet?
Tosi lapsellista sinulta, ja todella epäkohteliasta.
Onnea vaan valitsemallesi tielle, seuraavaksi ruikutatkin seuraavat kymmenen vuotta plussalla kuinka anoppi oli kaamee ja osti ihan vääränlaista leipääkin.

Ei vittu tätä nykyajan nuorisoa :O
ketään ei saa pakottaa. vai pitäisikö oksentaa kaikki sitten anopin päälle. olen reilusti täysi-ikäinen. en yleensä tule pahoin voivaksi näin helposti, mutta olen viime aikoina sairastellut paljon.
No eihän se ole sua pakottanutkaan!
Sinä olet jo omassa mielessäsi kääntänyt asian niin, että anoppi pakottaa sut syömään lihaa, sitten leipää ja sitten sun pitää oksentaa anopin päälle!

Huomaatko että itse olet jo anopin maalannu itsellesi kauheaksi.
Mene itteesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
AP:lla on minusta vähän lapsellinen asenne. Mikset voi etukäteen ilmoittaa kaiken sen mitä et voi syödä, ja esimerkkejä mitä voit? Vai etkö sinä voi syödä mitään?
Jos ei koskaan voi syödä mitään "vierailla ihmisillä", elämä on varmaan aika vaikeaa.

Mistäs hitosta sinä sen tiedät? Asenteesi on vähintäänkin outo. Provoiletko?
Viitsisitkö vastata mustattuihin?

palma
Otsikko jo paljastaa, että ap joko provoilee tai sitten nauttii kun saa esittää eteeristä vedenjuojaa, jolle syöminen on tosi hankalaa. Jotkut vaan on niin huomionkipeitä, että jopa ruokailu nähdään keinona korostaa itseä. Ei muka haluta olla nirsoja, mutta omista rajoitteista on silti niin kiva keskustella kaikkien kanssa. Sori jos asia ei ole näin, mutta tuollaisen kuvan annat.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ei kuule herranjumala.
Ihan oikeastiko aikuinen ihminen on siellä ruudun toisessa päässä?
Kuinka vanha olet?
Tosi lapsellista sinulta, ja todella epäkohteliasta.
Onnea vaan valitsemallesi tielle, seuraavaksi ruikutatkin seuraavat kymmenen vuotta plussalla kuinka anoppi oli kaamee ja osti ihan vääränlaista leipääkin.

Ei vittu tätä nykyajan nuorisoa :O
ketään ei saa pakottaa. vai pitäisikö oksentaa kaikki sitten anopin päälle. olen reilusti täysi-ikäinen. en yleensä tule pahoin voivaksi näin helposti, mutta olen viime aikoina sairastellut paljon.

Kerros nyt se ikäs?

Ei kai anoppi sua pakotakaan, mutta ku ET EES KERRO, että et jotain syö. Luuletko, että anoppi tarkoituksella ilkeästi laittaa esim. vehnäpullaa nenän eteen jos tietäisi, että olet keliaatikko? Mikset vaan kerro mitä voit syödä ja sillä sipuli?

En yhtään ihmettele jos olet sairastellut, jos et juuri mitään syö....
28v on ikäni. kai sitä on pakko kertoa etten syö lihaa enkä viljatuotteita, lisäksi käsken miehen sanoa ettei tarjoa minulle mitään paitsi vettä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja niin varmaan joo:
Sä mikään allerginen ja keliaakikko taida edes olla. Sun allergias taitaa olla anoreksia kun tuolleen panikoit pelkästään syömisistä! Normaalit ruoka-aine allergiset ei tuollalailla panikoi vaan kertovat kuten asiat ovat ja that´s it!!
anteeksi vain, mutta minulla on ollu keliakia yli 16 vuotta.

huhhahei ja...
Alkuperäinen kirjoittaja niin varmaan joo:
Peesaan! Ihme anoppi-vihaa ja vastaisuutta jo ennen kuin olet mennyt kylään. Uskomatonta!!!!

Miksi et voi muka omia eväitä viedä? Voin vain taata että ongelmat ovat anopin kanssa valmiit jos ruoka-asioissa haraa vastaan.

nimim. ensimmäinen vuosi suorastaan h*lvetistä kun kieltäydyin syömästä ekalla kerralla käydessäni.

ap
AP:lla on minusta vähän lapsellinen asenne. Mikset voi etukäteen ilmoittaa kaiken sen mitä et voi syödä, ja esimerkkejä mitä voit? Vai etkö sinä voi syödä mitään?
Jos ei koskaan voi syödä mitään "vierailla ihmisillä", elämä on varmaan aika vaikeaa.

siitä mitä mieheni on sanonut äidistään. hän on varmasti mukava, mutta pelkään pahinta. ja en provoile. myönnän, että syöminen on aina ollut minulle vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mulle tuli mieleen, että oisko helpompaa kutsua anoppi teille / sun luokse, jossa sie laittaisit tarjottavat ja voisit samalla ottaa itsekkin.
Siinä sit itsekin selittää taustaasi sen verran, että mitä et kykene syömään... vastavierailun varalle.
:wave: Oisko tää mahdollista?

just joo
Alkuperäinen kirjoittaja cherie:
Miksi et voi muka omia eväitä viedä? Voin vain taata että ongelmat ovat anopin kanssa valmiit jos ruoka-asioissa haraa vastaan.

nimim. ensimmäinen vuosi suorastaan h*lvetistä kun kieltäydyin syömästä ekalla kerralla käydessäni.
Ap haluaa nimenomaan just tätä.
Ja sitten kruunun päänsä yläpuolelle, et kun paha anoppi pakotti syömään lihaa ja sitten leipää, niin että keliaakikkona sain pahat reaktiot.
Tätä se just on, nimenomaisesti.

ap

mitä pahaa siinä on jos ei halua syödä mitään? :eek: sanoo kohteliaasti ettei halua ja mainitsee, että seuravalla kerralla voin jotakin ottaa. aion myös mainita etukäteen keliakiasta ja siitä että olen kasvissyöjä.

yleensä jos ihmisellä on ruuan suhteen oikeasti rajoitteita niin ei silloin valiteta tohon tyyliin! silloin syö sitä mitä saa, ja on tyytyväinen siitä ja arvostaa sitä että pystyy edes sitä syömään!

kuulostat ennemminkin anorektikolta! ei sulla muuten olis syytä tollaseen paniikkiin.

eikö olis parempi sit jättää se vierailu väliin? vihaat anoppiasi jo nyt vaikket ole koskaan tavannutkaan :eek:

siitä mitä mieheni on sanonut äidistään. hän on varmasti mukava, mutta pelkään pahinta. ja en provoile. myönnän, että syöminen on aina ollut minulle vaikeaa.
Myönnätkö että asenteessasi on parantamisen varaa?

Kysyt otsikossa miten voi kohteliaasti kieltäytyä tarjottavista. No, se että ilmoittaa nauttivansa vain vettä, EI ole kohteliaasti kieltäytymistä. Et todellakaan toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Mikset voi antaa anoppikokelaalle edes mahdollisuutta onnistua?

Ap haluaa nimenomaan just tätä.
Ja sitten kruunun päänsä yläpuolelle, et kun paha anoppi pakotti syömään lihaa ja sitten leipää, niin että keliaakikkona sain pahat reaktiot.
Tätä se just on, nimenomaisesti.
Siinä tapauksessa toivotan onnea, kokemuksesta voin sanoa että sitten on turha itkeä kun on p*skamainen anoppi. Vuoden meillä jatkui anopin kanssa tosiaan riitely kun en syönyt heillä käydessään mitään ja vieläkin jaksaa akka siitä muistuttaa välillä vaikka kuinka monta kertaa olen kohteliaasti silloisen tilanteeni selittänyt...

kohteliasta
olisi ottaa jotakin, mitä tarjotaan. Luepa käytös kirjoja, joissa etiketti ym. , tapoja koskevia juttuja. Itse tulehdutat suhteen jo alkumetreillä, jos et edes yritä käyttäytyä aikuisen tavoin!

mitä pahaa siinä on jos ei halua syödä mitään? :eek: sanoo kohteliaasti ettei halua ja mainitsee, että seuravalla kerralla voin jotakin ottaa. aion myös mainita etukäteen keliakiasta ja siitä että olen kasvissyöjä.
Sulla ei taida kokemusta olla aikaisemmista anopeista?

ap
Sulla ei taida kokemusta olla aikaisemmista anopeista?
ei olekaan. siksi olenkin ihan paniikissa. :(

ap

Myönnätkö että asenteessasi on parantamisen varaa?

Kysyt otsikossa miten voi kohteliaasti kieltäytyä tarjottavista. No, se että ilmoittaa nauttivansa vain vettä, EI ole kohteliaasti kieltäytymistä. Et todellakaan toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Mikset voi antaa anoppikokelaalle edes mahdollisuutta onnistua?
myönnän, että minulla on parannettavaa asenteessani. pitää käskeä miehen ilmoittaa kunnolla kaikesta äidilleen.

Yhteistyössä