Miten kertoisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

papu

Jäsen
23.06.2004
68
0
6
Heips,ajattelin minäkin laittaa viestiä rohkeasti,en ole tänne aiemmin kirjoittanutkaan,vaikka lueskelenkin tuon tuosta muiden kirjoituksia.Olen 35v ja onnellisesti raskaana.Toista odotan,esikoinen jo 10v.Eilen käytiin ultrassa ja kaikki on hienosti. =) Että helpotti moinen tieto...!Joo,varsinainen asiani siis oli,eli miten kertoa kaverille tästä raskaudesta?!He eivät tule koskaan saamaan toista lasta ja tämä on tietysti kova isku ystävälleni.Miten kertoisin siis ilouutisimme hänelle?Toinen kysymys vielä:missä vaiheessa teistä alkoi näkyä raskaus?Mulla alkaa huomenne 14.viikko ja muuta ei näy,kuin iltaisin turvonnut vatsa...Hyviä vointeja kaikille! B)

Onnea vaan. Tuohon ystävälle kertomiseen en osaa antaa neuvoa. Mulla itselläkin oli vähän "vaikea" kertoa raskausuutiseni, kun lähipiirissä oli pari, joka oli monta vuotta lapseton. Mulle itselle kun oli tulossa " jo " neljäs. Mulla ei paljon raskaus näkynyt päällepäin, kun olen muutenkin hieman pyöreä. Kaiken lisäksi oli talviaika, kun olin viimeisilläni ja muutenkin talvivaatteet peitti masun. Hassuinta oli, että naapurin rouva kysyi vauvaa vaunuissa lykkäillessäni, että onko sulla jonkun vauva hoidossa...Vähän hän oli nolona, kun kerroin vauvan olevan ihan oma.

Onnea odotukseen! :) Mielestäni ystävälle olisi parempi sanoa suoraan sen kummemmin kiertelemättä ja mitä nopsempaan niin sen parempi. Ja raskauden näkymisestä..ensimmäisen ja toisen raskauden näkyminen alkoi n. puolessa välissä, kolmannen kohdalla n. 3-4 rask.kk.n kohdalla.

Tervetuloa joukkoon ja onnea odotukselle. Minä myös ajattelen, että olisi parasta kertoa mahdollisimman pian, ettei ystäväsi kuule toista kautta.Itsellesikin on helpompaa kun kakaiset asian ulos mahd. pian, ettei tarvi asiasta murehtia. Ja varmaan olisi parasta kertoa ihan asiallisesti, ettei nyt ihan hirveästi ainakaan samalla kun kertoo, alaa hehkutteleen asiasta(tuskin nyt näin tekisitkään). Ja antaa toiselle aikaa sopeutua ajatukseen.

Tervetuloa! :wave: =) Ja isot onnittelut vauvauutisten johdosta! :flower: =) Kuten tuossa jo mainittiin, minäkin olen asiallisen ja suoran uutisoinnin kannalla, empatiaa mukaan muttei hehkutusta. Kyllä ystäväsi varmasti on puolestasi onnellinen, vaikkei itse toista lasta saakaan.

Toisesta pohdiskelustasi sen verran, että mun maha nousi ekalla kerralla näkyviin joskus just 14. viikon paikkeilla ehkä jo vähän ennemmin. Kakkosesta maha pullahti samantien kun tajusin olevani raskaana... :D =)

Kiitos kovasti vastauksista.Meinaan kertoa suoraan,mutta varovasti.Ei tätä kauaa voi kuitenkaan "salailla".Meillä on ollut vähän ongelmallinen suhde,tänkin vuoksi jännitän.Mutta ei auta,ei auta.Voikaahan paksusti! :hug:

Uusimmat

Yhteistyössä