Miten kertoa totuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhea ja rakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauhea ja rakastunut

Vieras
Ehkä tämä ei todellakaan ole oikea palsta tälle kysymykselle, mutta kokeillaan, odotan valtavaa moraaliryöppyä, mutta ehkä joitain neuvojakin, siis oikeita sellaisia.

Olin/olen naimisissa, seurustellut uuden miehen kanssa lähes vuoden, oma avioeroni astuu voimaan joulukuun puolessa välissä, minulle oli itsestään selvää, että eroan miehestäni, kun rakastuin toiseen, avioliittomme oli ollut jo n. 8 vuotta ns. kaveriliitto, joskin se kaveri sanakaan ei enää pätenyt, riideltiin liikaa kavereiksi, ex mieheni tietää tästä uudesta, ei ole mitenkään riemastunut mutta ehkä hyväksyy asian ajan myötä, olimmehan seurustelleet "lapsesta saakka", olin 15v. silloin, nyt 32v. Meillä on 2 lasta. Tämä uusi mies, ei käsittääkseni ole kertonut meistä kuin 1 ystävälleen, eikä hänen vaimo tiedä mitään, epäilee kovasti, ja on pyytänyt miestään kertomaan totuutta, joka minustakin olisi reilua, ehkä oma lehmä ojassa, mutta haluaisin itse ainakin tietää vastaavassa tilanteessa. He ovat asumuserossa (olleet puoli vuotta, molemmat ostamassa nyt uusia asuntoja, ettei toinen ole enää vuokralla), eroa ovat laittamassa vireille, kesän jälkeen, mutta sehän on aika pitkä käsite, ja minkä kesän?? Mielestäni tämä mies roikkuu vielä jollain lailla vaimossaan, eikä saa tehtyä sitä lopullista irtiottoa ja minäpä haluan sitä vauhdittaa, ilman tosin että jään siitä kiinni. Taidan olla kauhea, mutta hermot menee minullakin tässä. Välillä tuntuu että hän pelleilee kanssani kun ei tee mitään asialle, mutta vetoaa aina siihen, että jos ei olisi tosissaan kanssani, ei olisi muuttanut pois yhteisestä omakotitalosta ja sitä ei oltaisi laittamassa nyt myyntiin, ovat asuneet siinä 3v.

Miten siis saan parhaiten asian ilmoitettua hänen vaimolleen, ilman että minua epäillään siitä. Harmi että en antanut ex mieheni sitä ilmoitusta tehdä silloin kun hän uhkasi sen tehdä (pelkäsin hänen turvallisuutensa vuoksi) Tällä rouvalla on salainen puh.nro. Kotiosoitteen tiedän.

Joo, kyllä minäkin tuolla linjalla olen, hölmönä tässä roikun, mutta sanon aina itselleni, että katon pari kk eteenpäin, ja se toistuu ja toistuu.. Arvatkaas missä mies nyt on??? On hänen(kin) vapaa vkl, mutta on vaimonsa ja lastensa kanssa isomummulle esittämässä onnelista perhe-elämää, kun mummu on niin vanha ja se ei saa tietää että asuvat erossa, muutama tunti menee siellä ja sit mut taas haetaan (olin siis pe illasta saakka tämän miehen luona, hän toi mut kotiin muutamaksi tunniksi...)
Eilen totesinkin että olen hänen piika ja #&%£$!*! Mutta eipä auta valittaa, kun tätä vapaaehtoisesti elän. Jotenkin vaan syvällä sisällä toivon, että saisin hänen täysin omakseni. Ex mieheni oli täysi nössö, teki mitä sanoin ja välillä ei tarvinnut sanoa kuin pöö, niin hän jo säikähti (enkä nyt niin kauhea kuitenkaan ole että pelätä pitää..) en kunnioittanut ja arvostanut häntä yhtään, tämä uusi mies on aivan erilainen, mutta onko hän kunnioitukseni ja arvostukseni arvoinen?! Siinäpä se. Ei ole elämä helppoa ei. Nyt on taas fiilis, että katson tässä kevääseen miten käy ja jos sitten ei, niin sitten minä ja sitten ja sitten, en taida uskoa itsekään tuohon.. noin meinaan ajattelin jo keväällä, että jos ei syksyyn mennessä niin sitten, ja nyt on syksy ja mitä nyt, sitä samaa kuin keväällä.
Ajattelen vaan, että jos hänen vaimo saisi tietää, niin sitten näkisi todella mitä mies tekee, saisinko hänet vai yrittäisikö palata kotiinsa. Sen mitä olen ko. vaimosta kuullut, heittäisi miehen elämästään pois samantien, etenkin kun epäilee ja toinen kiistää kuukaudesta toiseen.

Yhteistyössä