Ä
"äiti kahdelle"
Vieras
Mulla on pari kaveria, jotka kärsivät (onko se sitten sekundaarisesta??) lapsettomuudesta.. molemmilla siis yksi lapsi ennestään, mutta toista ei kuulu sitten millään... Molemmat ovat sanoneet, että ärsyttää kuulla toisten odottavan ja saavan lapsia tuosta vaan, kun itse ovat joutuneet vuosikausia pettymään joka kuukausi ja toinen kaveri käynyt useasti raskaissa hoidoissakin jne. Kun kerroin toiselle kaverille, että meille saisi tulla kolmas lapsi, hän totesi nuivasti, että "no kohta sä taas odotat...." Nyt meille on tulossa kolmas lapsi, joka sai alkunsa heti pillereiden lopettamisen jälkeen ja olen vältellyt kaikin keinoin kertomasta näille henkilöille, koska en halua pahoittaa mieltä... ja koska tiedän, että "ilo" minun odotuksestani olisi teeskenneltyä ja varmasti menevät jollekulle muulle avautumaan aiheesta, kuten ovat minulle avautuneet ennen omaa raskauttani.
Olen onnellinen omasta tilanteestani ja toisaalta tunnen itseni petturiksi, kun en kerro heille, mutta moni muu tietää....
Olen onnellinen omasta tilanteestani ja toisaalta tunnen itseni petturiksi, kun en kerro heille, mutta moni muu tietää....