Miten kertoa ekaluokkalaiselle seksistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiltti äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiltti äiti

Vieras
Poika oli kuullut kavereilta, että kun lantiota seisaalleen nytkyttää eteen ja taakse ja hyppii toisen päällä sängyssä on kyse seksistä. Joku oli sanonut, että sitten tulee vauva. Lapsi ihmettelee, mitä se seksi on ja miten hänet on voitu saada vaikka äiti ei ole tehnyt seksiä ;D. Miten selittää asia ekaluokkalaiselle. Olen kertonut, että vauvat tulevat miehen ja naisen ollessa tarpeeksi lähekkäin. En osaa oikein kertoa varsinaisen seksi-sanan merkitystä.

Seksi on sitä, kun mies pippelillänsä laittaa vauvansiemeniä naisen sisään. Jos lapsi kysyy, mistä ne siemenet laitetaan sinne naisen sisään, niin vastaat, että pimpin kautta. Pimpissä on sellainen kanava, jonka kautta vauvan siemenet laitetaan sisälle, ja vauva sitten syntyy sitä samaa kautta, kun on kasvanut niistä siemenistä riittävän isoksi.

Ei siinä ole mitään noloa, jos et itse tee sitä noloksi.

Itse olen kertonut jo 5 vuotiaalle, että isin kiveksissä asuu vauvansiemeniä, joita hän laittaa äidin masuun kasvamaan kun tehdään vauvaa. Äidin masussa on paikka, jossa vauva kasvaa ja kun se on valmis, se syntyy ihan omaa reittiään ulos.

11 vuotias poikani tietää miten vauvansiemenet joutuu äidin masuun, eli samaa reittiä mistä vauvakin syntyy. Hän tietää, että joskus (esim yöllä) voi hänenkin pippelistään tulla vauvansiemeniä ja se on ihan normaalia. Olen myös selittänyt miten murrosikä vaikuttaa häneen ulkoisesti. Lisäksi hän tietää, että seksi tuntuu kivalta, mutta kahden ihmisen välinen seksi kuuluu vain aikuisille, eikä kenenkään saa antaa tehdä itselle mitään mitä ei itse halua. Pippelin kovettuminen liittyy seksiin ja itseä saa tutkia ja itsestä saa nauttia omassa rauhassa ihan miten itse haluaa.